Strona 1 z 1

Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

: 17 gru 2017, o 18:19
autor: konrad2017
Witam. Tak wymieniałem świece w Spark'u.

Obrazek
Zaznaczyłem za zdjęciu powyżej gdzie odpiąć przewody, lub odkręcić śruby przy kolektorze.
Jedno kółeczko jest niebieskie, nie dałem sobie rady z odpięciem tego kolanka (próbowałem wyciągnąć ale nie szarpałem, coby nie urwać niczego :)), jednak kolektor i tak powędrował na bok, i w niczym to nie przeszkodziło.

Ale to potem, zacząłem od rury powietrza i przepustnicy.


Obrazek
Na tej fotce, zaznaczyłem które śruby, opaski i czujnik odpiąć/ odkręcić.
Czytałem na forum, jak ktoś radził żeby, odkręcić przepustnice razem z rurą powietrza ale, mnie wygodniej było zdjąć samą rurę, i wtedy miałem dobry dostęp do śrub przepustnicy. Więc, wystarczy odpiąć czujnik, poluzować dwie obejmy i gotowe.


Obrazek
Tak to wygląda po zdjęciu rury, teraz miałem łatwy dostęp do śrub przepustnicy, odkręciłem i gotowe.


Obrazek
Po odkręceniu i "podwieszeniu" przepustnicy, trzeba jeszcze odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nią.
Następnie wziąłem się za odkręcanie pozostałych śrub i przewodów, które są zaznaczone na pierwszym zdjęciu.


Obrazek
Odkręciłem pokrywę :)


Obrazek
I dopiero wziąłem się za odpinanie kabli, miałem lepszy dostęp, a te spinki i zatrzaski niech coś trafi :)
A wystarczy od strony świecy, małym płaskim śrubokrętem odgiąć czerwony zatrzask i wypchnąć tą "wsuwkę", i jeszcze jeden, czarny zatrzask pod nim też małym płaskim :)
Obrazek
Nie wiedziałem jak się te zatrzaski układają na początku, to sobie pozwoliłem wyjąć kabel z paluchem.
Obrazek
Trzeba spokojnie sprawdzić, bo można bardzo łatwo złamać te czerwone zabezpieczenia.


Obrazek
Chyba to wszystko, kable odpięte, nic nie połamane :), kropla oleju na gwint nowej świecy i wkręcać :)
Świece założyłem Denso XU22TT, dokręciłem kluczem dynamometrycznym 20 Nm. Chociaż producent świecy zaleca 17, lecz czytałem na forum że w sparkach kręcić 20, nie wiem czy 3 Nm to duża różnica, mam nadzieje że doświadczeni użytkownicy się wypowiedzą.

Jak widać na fotkach, czas rozkręcania i wymiany to jakaś godzina, dla takiego amatora jak ja, składanie trochę szybciej, bo już wiadomo o co kaman :)

Pozdrawiam i powodzenia. :piwo3:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

: 18 gru 2017, o 01:08
autor: Regulus
Witamy!
No piękny debiut na forum, przejrzysty i konkretny manual! Super.
btw dowiedziałem się, ze 1.0 i 1.2 różnią się bardziej niż myślałem - nie tylko średnicą cylindrów ale i konstrukcją zapłonu - na osobnych cewkach dla każdej świecy :wilekiedzieki: .

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

: 18 gru 2017, o 11:15
autor: konrad2017
Regulus pisze:
18 gru 2017, o 01:08
Witamy!
No piękny debiut na forum, przejrzysty i konkretny manual! Super.
btw dowiedziałem się, ze 1.0 i 1.2 różnią się bardziej niż myślałem - nie tylko średnicą cylindrów ale i konstrukcją zapłonu - na osobnych cewkach dla każdej świecy :wilekiedzieki: .
Dziękuję za miły komentarz :)
Mnie pomogły przy wymianie, właśnie artykuły na forum, tak więc, może i ten komuś pomoże :)
Pozdrawiam.

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

: 18 gru 2017, o 11:49
autor: kemoiz
Czy siła dokręcania nie powinna być w Nm? 20kN to 200Nm. Żeby ktoś nieświadomy nie urwał przy dokręcaniu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

: 18 gru 2017, o 12:29
autor: Regulus
Racja, poprawiłem w manualu

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

: 18 gru 2017, o 12:58
autor: konrad2017
kemoiz pisze:
18 gru 2017, o 11:49
Czy siła dokręcania nie powinna być w Nm? 20kN to 200Nm. Żeby ktoś nieświadomy nie urwał przy dokręcaniu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Racja, błąd :oops:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

: 18 gru 2017, o 13:52
autor: Regulus
W dostępnym online TIS 09/2011 nie występuje wersja silnika z oddzielnymi cewkami, widać to późniejsza modyfikacja. Stąd moje zaskoczenie.

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

: 7 sty 2018, o 19:47
autor: endriu333
Mój 1.2 jest na oddzielnych cewkach a to MY2010/2011. Widziałem, że te silniki zamiennie są na niskim i wysokim napięciu...nie wiem od czego to jest zależne
..co ciekawe te cewki tez są w różnych wersjach-Aso nie wie czemu a różnica jest w cenie i to zauważalna bo na 1 szt. To chyba coś około 200zł...