Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sen-syka
Obserwatorek
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Imię: Sen
Chevi: Cruze LT + Pakiet Pr
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: sen-syka » 29 kwie 2014, o 09:45

Witam,

Niestety przeczyszczenie filterków nic nie dało, silnik nadal nierówno przyśpiesza, przy odpalaniu grzechocze, łapie tryb awaryjny, Dzisiaj rano byłem w ASO, awarii uległ wariator zmiennych faz rozrządu.

"Jak działa to urządzenie? Jego praca polega na tym, że zmienia ono normalny ruch obrotowy wałka rozrządu zaworów ssących, który znacznie wcześniej i szybciej otwiera zawory, tym samym zwiększając lub zmniejszają wyprzedzenie otwarcia zaworów, czego efektem jest korzystniejsze wyzwalanie momentu obrotowego w średnim i niskim zakresie obrotów.

Jakie są symptomy awarii wariatora zmiennych faz rozrządu? Po uruchomieniu silnika początkowo dochodzi z niego głośny grzechot trybów zębatych, a następnie, po upływie około dwóch sekund stopniowo zanika (ponieważ olej napływa pod coraz większym ciśnieniem i napełnia urządzenie). Takie objawy świadczą o początkowej fazie awarii, na początku taka usterka nie ma wpływu ani na osiągi ani na spalanie jednostki napędowej.

Niestety wraz z następującym zużyciem wariatora nieprzyjemny dźwięk zaczyna utrzymywać się przez cały czas pracy silnika, wtedy oznacza to, że najprawdopodobniej doszło już do uszkodzenia sprężyny powrotnej przez co nie dochodzi już do zmiany faz. Wówczas pogarszają się osiągi i auto zaczyna palić nieco mniej benzyny.

Niektórzy mechanicy twierdzą, że aby zapobiec tej usterce należy stosować olej charakteryzujący się niską lepkością przy niskich temperaturach i w wielu przypadkach taki zabieg znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia tej awarii, niestety nie oznacza to jednak, że problem się nie pojawi"
zródło: http://autokult.pl/2011/09/06/tych-siln ... 4-poradnik

Mam nadzieje, że będę mógł w końcu poczuć jak chodzi ten silnik, ponieważ mam wrażenie, że u mnie od początku nieprawidłowo chodziły zmienne fazy rozrządu.
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13773
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 29 kwie 2014, o 11:18

Z tego co pamietam, ten problem był juz na poczatku w Oplu. Praca tego jest mocno oparta na wlasciwosciach oleju. Ale ty chyba masz jeszcze fabryczny olej?
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
sen-syka
Obserwatorek
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Imię: Sen
Chevi: Cruze LT + Pakiet Pr
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: sen-syka » 29 kwie 2014, o 13:04

niby fabryczny...
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2237
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 29 kwie 2014, o 13:38

To jest na pewno wariator?? Czy może być zawór elektromagnetyczny??
Jedyny plus w tej sytuacji, że są dostępne już zamienniki wariatora i zaworu. Dzięki temu kosztuje to znacznie mniej niż oryginał, a producent ten sam
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
sen-syka
Obserwatorek
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Imię: Sen
Chevi: Cruze LT + Pakiet Pr
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: sen-syka » 29 kwie 2014, o 13:51

Powiedzieli mi jasno, że wariator.
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2237
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 29 kwie 2014, o 14:20

strona wlotowa koło 450
strona wylotowa koło 500

Przy wymianie wariatora chociaż pasek przydało by się wymienić.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
sen-syka
Obserwatorek
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Imię: Sen
Chevi: Cruze LT + Pakiet Pr
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: sen-syka » 29 kwie 2014, o 15:13

Mówili, że strona wylotowa...
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2237
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 29 kwie 2014, o 15:18

No to już wiesz jaka cena, a w serwisie nie mam pojęcia.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9705
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 29 kwie 2014, o 22:05

Nie było zmiennych faz, nie miało się co psuć. Zrobili zmienne fazy no to się psuje. Czytam o tym coraz częściej :(

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2237
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 29 kwie 2014, o 22:37

Zmienne fazy były już dawno,ale tak jak w japońcach rzadko się psują a tych kół do 1.8 140km oplowskich to sprzedałem kilkanaście sztuk.
P.S. to dokładnie te same koła są.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9705
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 29 kwie 2014, o 22:58

Czyli mało? Znaczy jednak nie psują się?

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2237
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 29 kwie 2014, o 23:07

W japońcach rzadko,mercedesach dawnych jakoś nie słyszy się. A jeśli ja sprzedałem tego kilkanaście sztuk,tzn że to dość popularny temat..
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9705
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 29 kwie 2014, o 23:35

konradoo pisze:to dość popularny temat..
No właśnie :(

Awatar użytkownika
sen-syka
Obserwatorek
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Imię: Sen
Chevi: Cruze LT + Pakiet Pr
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: sen-syka » 1 maja 2014, o 17:22

Dzisiaj kontrolka silnika się zapaliła...mam nadzieje, że nie stanę. Może się coś bardziej popsuć? Mogę z tą usterką jeździć?
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2237
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 1 maja 2014, o 18:33

Niby możesz. Jeśli przestanie działać, to spadną osiągi.Silnik trochę nierówno pracował. Jednak jest "ale"... To jest rozrząd i może niezwykle kosztownego ambarasu zrobić...
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
sen-syka
Obserwatorek
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Imię: Sen
Chevi: Cruze LT + Pakiet Pr
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: sen-syka » 1 maja 2014, o 19:18

Konradoo, poki co to samochód jest na gwarancji. Silnik bardzo brzydko ciężko chodzi, a przede mną jeszcze 250 km do zrobienia. Mam nadzieje, że awaria wariatora nie spowoduje uszkodzeń kolejnych podzespołów. Zamierzam jechać wolno, nie więcej niż 90 km/h...
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 547
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Imię: Robert
Chevi: Cruze -> Tucson
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: rwicik » 3 maja 2014, o 10:12

Powinieneś wezwać lawetę.
Nie wiem czy jeszcze samochód zastępczy należy się od GM?
Kiedyś dawali na 4 dni.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

pawel

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: pawel » 3 maja 2014, o 13:09

Wydaje mi się, że rwicik ma rację, bo jak zgłaszałeś już problem w ASO to może być kicha jak się zepsuje coś więcej: "dlaczego Pan jeździł z uszkodzonym samochodem" - wiem, że to idiotyczne tłumaczenie, ale to ASO.

Awatar użytkownika
sen-syka
Obserwatorek
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Imię: Sen
Chevi: Cruze LT + Pakiet Pr
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: sen-syka » 3 maja 2014, o 14:06

Dzwoniłem na centrale, ale wszyscy na majowce...

Żeby się gdzieś pasek nie zerwał?
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13773
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 3 maja 2014, o 14:47

Jeśli się nie mylę to chyba tam jest lancuch.

Kto to robił ostatnio?
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

pawel

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: pawel » 3 maja 2014, o 15:34

Według instrukcji silniki benzynowe mają pasek:
1.6 LXT - co 60 tys, albo 4 lata
1.6 LDE i 1.8 2H0 - co 150 tys, albo 10 lat

Poniżej info o silnikach
cruze.jpg
cruze.jpg (119.63 KiB) Przejrzano 1137 razy

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13773
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 3 maja 2014, o 15:55

To w takim razie 1.2 i 1.4 ma łańcuch, ale to już Cruze nie dotyczy.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2237
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 3 maja 2014, o 18:30

Pasek 100%,macałem te wariatory wiele razy... pasek na 150tys... to czemu w oryginale idą takie same rolki o tych samych numerach do aut co 60tys i co 150... idiotyzm...
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9705
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 3 maja 2014, o 19:01

Bo to nie o rolki chodzi tylko o to co pasek napędza. Najbardziej awaryjna pompa wody i to ona powoduje krótki przebieg 60tys. W konstrukcjach gdzie pasek zębaty napędza tylko koła rozrządu, wymiana jest po 150tys.

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2237
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: konradoo » 3 maja 2014, o 20:31

Rolki wytrzymyją 10lat i pasek. Tak wiem,jak nie ma pompy to rzekomo dłużej, jednak w to nie wierzę. Jak ktoś lubi nutkę ryzyka to niech wierzy to co napiszą.

P.S. łożysko rolki ma określoną wytrzymałość czy jest pompa,czy jej brak
O partsy pisz PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość