Strona 30 z 30

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 13 maja 2018, o 23:23
autor: berpa
Za 1200 kupiłem miesiąc temu na Allegro komplet do Cruza: dwa solenoidy i dwa koła zmiennych faz rozrządu ze śrubami. W ASO za same koła chcieli że zniżkami ponad 1000 zyli. Odpuściłbym sobie ceny z ASO

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 13 maja 2018, o 23:26
autor: Regulus
Cena szok za taki mały elektrozawór. A u Potaka? Albo używkę za dwie dychy?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 13 maja 2018, o 23:35
autor: berpa
Szkoda, że nie dostałem wcześniej informacji bo dzisiaj wyrzuciłem swoje stare solenoidy

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 15 maja 2018, o 11:02
autor: huri_khan
Niestety, szarpanie mimo zamienionych miejscami solenoidów powróciło.
Podpinam komputer i litania w tym czasie nie jeździłem na LPG, większość błędów dotyczy sondy, którą wymieniłem. Jedynie błąd 0661 może mieć coś wspólnego z solenoidami i KZFR.

Lista Błędów
P0171
System too Lean (Bank 1)

P2297
O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1 Sensor 1

P0661
Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit Low Bank 1

P0130
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -circuit malfunction

P0135
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control circuit malfunction


Czytam TISa i prawdopodobnie mam gdzieś wiązkę ukruszoną lub uwalony "moduł elektroniczny silnika K20."
Pytanie gdzie znajduje się moduł K20 ? Czy to sterownik, który jest przy akumulatorze ?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 15 maja 2018, o 15:27
autor: wszim
Tak. K20 to jest o ile dobrze pamiętam główny ECM silnika. Wygląda jakby szwankowało tym elementom zasilanie tj grzałce sondy i solenoidom.

Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Kolega giwlak miał podobny problem, nie pamiętam jak to się zakończyło.
viewtopic.php?f=28&t=3496&p=69384&hilit=P0661#p69384

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 10 lip 2018, o 22:59
autor: Kadoef05
Panowie mam kilka pytań odnośnie KZFR, przestudiowałem wszystkie wątki (szkoda że dopiero teraz :zastanawiasie: )
Pacjent: 1.8 LPG 2012 polift, 173 tyś. na liczniku.

A więc tak, od pewnego czasu słyszałem w swoim autku przy odpalaniu ciche, słynne "dislowanie". Trwało to 2 sekundy maksymalnie a później żadnych niepokojących odgłosów z okolic silnika. Zignorowałem ten problem, pomyślałem "ten typ tak pewnie ma".
Minął jakiś czas (może miesiąc, max dwa) i oprócz dizlowania po rozgrzaniu silnika pojawił się systematyczny dźwięk stukania. "try try try try <przerwa sekunde> try try try try <przerwa sekunde> :rotfl: . Sprawdzałem poziom oleju, był w normie. Dało mi to już do myślenia więc dzwonie do polecanego mechanika czy ma terminy żeby zerknąć. Pech, termin za 2/3 tygodnie. Kij, poczekam i będę jeździł dalej. Z biegiem czasu coraz głośniejsze stukania.
Pewnego dnia moim oczom ukazała się kontrolka check engine. Po podpięciu do prostego programu diagnostycznego na smartfona pokazało mi błąd P0011. Pogrzebałem w necie co ten błąd może wskazywać i padło na ZKFR.
Jestem w tym momencie świeżo po wymianie obu KZFR, przy okazji zrobiłem rozrząd. Na ten moment nie słyszę nic niepokojącego (może dlatego że przejechałem dopiero 10km :lol: ) i moje pytanie brzmi:

-Czy przy wymianie KZFR należy wymienić także elektrozawory na nowe? Mechanik mówi że jest to zalecana procedura podczas wymiany KZFR.

-Jeżeli tak, to czy brać oryginały GM czy może są jakieś dostępne polecane zamienniki? (troszkę uszczupliła mi kieszeń wymiana kół i rozrządu)

-Czy zdejmować sitka z nowych elektrozaworów przed ewentualnym montażem, czy chwile pojeździć na nich a później zdjąć?

Żałuje że nie zerknąłem pierw na elektrozawory czy są zdjęte sitka, tylko od razu z problemem zabrałem się za sugerowanie wymiany KZFR. Może wystarczyło tylko przyglądnąć się zaworkom i zdjąć trefne sitka? A może już było za późno? Przyznam się że do teraz nie sprawdziłem czy są ściągnięte czy nie. Zapewne zrobię to w dniu jutrzejszym. Liczę na szybką odpowiedź,
Pozdrawiam

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 10 lip 2018, o 23:32
autor: Regulus
Instrukcja serwisowa nic nie mowi o wymianie elektrozaworów razem z KZFR, ale ze względu na przebieg miałoby to sens (żeby chronić inwestycje w nowe koła).
O zamiennikach nie słyszałem. Sitka nie sąpotrzebne, podobno miały chronić KZFR przed ew. opiłkami powstającymi podczas docierania.

Dodano po 7 minutach 52 sekundach:
Jest mnóstwo zamienników, wygoogluj 55567050

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 01:03
autor: wszim
Sugestia wymiany solenoidów razem z kzfr jest intrygująca . Do tej pory nie padła na forum, ale całkiem logiczne jest, że przyczynkiem awarii kzfr może być niedomaganie któregoś z nich. Nie mam pojęcia ile one kosztują, ale zalecenie jak najbardziej ma sens.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 08:52
autor: Regulus
Zamienniki 160- 200 zł/szt.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 12:26
autor: Kadoef05
Myślicie że zamiennik zaworów firmy INA (nowe kółka także INA), będzie sensownym zamiennikiem? Słyszałem raczej pochlebne opinie o tej firmie ale zawsze wolę się dopytać ludzi związanych z owym tematem :D

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 13:30
autor: C77
Jest tylko INA i nic więcej, kolory kartoników możesz sobie wybrać.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 20:44
autor: Kadoef05
Czyli każdy zamiennik będzie zaworem INA pakowanym pod różnymi firmami?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 23:45
autor: Regulus
Tak: Febi, SWAG, Pierburg to tylko "pakowacze" :rotfl:
Tak trudno zrobić ctrl+c na podanym numerze i ctrl+v do google???

Bierz INA, najtańsze i jakościowo ok.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 01:21
autor: Kadoef05
Dzięki wielkie za odp. Mam nadzieje że do zobaczenia kiedyś na jakimś zlociku. Póki co musze jeszcze poznać dobrze nowy nabytek jakim jest cruze :rotfl:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 09:16
autor: Regulus
Auto przejechało niemało, więc miały go prawo dopaść te usterki, niemniej lekceważyć objawów i błędów nie należy - masz szczęście że rozrząd wytrzymał, bo mógł po 150 000 puścić ;) Jeszcze chłodniczka oleju ma prawo paść, jeśli uszczelki nie były wymieniane (zobaczysz 'masełko' w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego).
Ale teraz to już tylko lać lpg i cieszyć się z taniego podróżowania :)

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 11:59
autor: C77
Kadoef05 pisze:
11 lip 2018, o 20:44
Czyli każdy zamiennik będzie zaworem INA pakowanym pod różnymi firmami?
Dokładnie. Oryginały GM też.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 13:14
autor: Regulus
Ktoś nie zrozumiał sarkazmu.
7.06117.08.0.jpg
7.06117.08.0.jpg (31.18 KiB) Przejrzano 161 razy
427001410_jpg.jpg

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 13:21
autor: C77
Ktoś tu bajki opowiada :D

To zamów zobaczymy co dostaniesz :rotfl:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 13:44
autor: Regulus
Sam zamów, jak nie wierzysz. Górna fotka to produkt Rheinmetall (Pierburg). Jak Ci przyślą INA to, będziesz mógł zniszczyć Niemca za oszukiwanie konsumentów z UE :)

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 14 lip 2018, o 11:44
autor: berpa
Na Alledrogo komplet do Cruza: 2 koła KZFR, śruba do rozrządu i 2 solenoidy razem 1129 zł