Wolno spadające obroty na jałowym/ciężko ruszyć

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
csmperformance
Obserwatorek
Posty: 1
Rejestracja: 6 cze 2017, o 15:38
Imię: Karlos
Chevi: Spark
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Wolno spadające obroty na jałowym/ciężko ruszyć

Post autor: csmperformance » 6 cze 2017, o 15:47

Witam,

zakupiłem dla narzeczonej Chevroleta Sparka M300 2010r. Autko bardzo fajne, wyposażone w silnik 1.2

Jedyny minus, jaki ma i z którym nie mogę sobie poradzić, to fakt, że ciężko tym samochodem ruszyć płynnie, bez zastanawiania się, tzn. dla mnie ruszanie samochodem powinno być automatyczne, tu, aby to zrobić, trzeba się skupić, w przeciwnym wypadku, auto albo szarpnie, albo zgaśnie, albo wkręci się na 3tyś. obrotów i z zewnątrz wygląda to, jakby kursant uczył się ruszania.

Na jałowym po dodaniu, obroty chwilę się utrzymują na poziomie 2tyś. i dopiero po tym zaczynają (wolno) spadać.

Na biegach wyższych, niż jedynka, wszystko jest git. Zauważyłem też, że podczas zmieniania biegów na wyższe, w momencie wciskania sprzęgła, obroty także lekko wzrastają, ale to minimalnie (o jedną kreskę na tym wyświetlaczu elektronicznym).

Auto ma przepustnicę elektroniczną (czyli bez linku gazu), wyczyściłem ją, znalazłem także pęknięcia na przewodzie dolotowym, ale to też zostało usunięte i w zasadzie nic nie pomogło. Na kompie nie ma żadnych błędów.

Świece są nowe.

Jeżeli ktoś z Was miał podobne objawy i jest w stanie podsunąć jakiś pomysł, będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13772
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wolno spadające obroty na jałowym/ciężko ruszyć

Post autor: etac » 6 cze 2017, o 16:00

Powiem ci tak.

Miałem Sparka ponad 3 lata, był to samochód żony i przez te 3 lata nigdy nie nauczyłem sie nim porządnie ruszać. Do końca jego używania, przy włączaniu się do ruchu zachowywałem pełną ostrożność, bo nigdy nie wiedziałem czy go nie zduszę.

Co do podbijania obrotów jak wskazałeś to jest normalne.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

danielj8
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: 19 lut 2015, o 21:10
Imię: Daniel
Chevi: Spark
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: Wolno spadające obroty na jałowym/ciężko ruszyć

Post autor: danielj8 » 8 cze 2017, o 22:06

csmperformance pisze:Witam,

zakupiłem dla narzeczonej Chevroleta Sparka M300 2010r. Autko bardzo fajne, wyposażone w silnik 1.2

Jedyny minus, jaki ma i z którym nie mogę sobie poradzić, to fakt, że ciężko tym samochodem ruszyć płynnie, bez zastanawiania się, tzn. dla mnie ruszanie samochodem powinno być automatyczne, tu, aby to zrobić, trzeba się skupić, w przeciwnym wypadku, auto albo szarpnie, albo zgaśnie, albo wkręci się na 3tyś. obrotów i z zewnątrz wygląda to, jakby kursant uczył się ruszania.

Na jałowym po dodaniu, obroty chwilę się utrzymują na poziomie 2tyś. i dopiero po tym zaczynają (wolno) spadać.

Na biegach wyższych, niż jedynka, wszystko jest git. Zauważyłem też, że podczas zmieniania biegów na wyższe, w momencie wciskania sprzęgła, obroty także lekko wzrastają, ale to minimalnie (o jedną kreskę na tym wyświetlaczu elektronicznym).

Auto ma przepustnicę elektroniczną (czyli bez linku gazu), wyczyściłem ją, znalazłem także pęknięcia na przewodzie dolotowym, ale to też zostało usunięte i w zasadzie nic nie pomogło. Na kompie nie ma żadnych błędów.

Świece są nowe.

Jeżeli ktoś z Was miał podobne objawy i jest w stanie podsunąć jakiś pomysł, będę wdzięczny.

Pozdrawiam
Kolega ma ten sam problem co ja, zbyt delikatnie działający pedał załatwiła sprężyna od stopki bocznej z motoroweru zamocowana (podwieszona) między pedałem o obudową. Lutownica najlepiej oporowa do zrobienia otworów+ sprężyna i 15 minut roboty, Ostatnio zdemontowałem to rozwiązanie myśląc że to moja fanaberia i znów poczułem się jak kursant na nauce.

Awatar użytkownika
endriu333
Specjalista
Posty: 423
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze 1.8 LTZ+P+LPG/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wolno spadające obroty na jałowym/ciężko ruszyć

Post autor: endriu333 » 28 cze 2017, o 20:35

Ciekawe...zrób fotkę i pokaż jak to wygląda/działa.
Chevrolet Cruze MY2011 1.8 (KL7)+ LPG LandiRenzo Omegas / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki Bandit MY2012 650

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość