Ciężko pali

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 20 lis 2017, o 20:49

Witam. Posiadam Chevroleta Orlando z 2011r. 2.0 diesel 131km. Gdy temperatura spada blisko 0°C lub poniżej, ciężko odpala. Poprzedniej zimy też miałem ten problem to wymieniłem świece żarowe i akumulator ale nie pomogło. Miał koś może podobny problem?? Prosze o pomoc

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13688
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Czeżko pali

Post autor: etac » 20 lis 2017, o 20:57

A jakieś błedy, kiedy i gdzie było diagnozowane auto?
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Czeżko pali

Post autor: bobik2110 » 20 lis 2017, o 22:03

Ja mam komputer diagnostyczny i nie ma żadnych błędów

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13688
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 21 lis 2017, o 05:15

A jaki komputer?
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 21 lis 2017, o 06:51

Diagnostyke mam model TCS-CDP z Bluetooth a programy mam WOW WÜRTH I AUTOCOM 2013.3. Nie wiem czy to dobra diagnostyka dla tego modelu bo odkad autko kupłem to żadnych błędów nie była, a za to w innych samochodach znajdowało;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13688
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 21 lis 2017, o 07:36

to sprawdź dane z czujnika temperatury silnika. Czy jest realny.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 21 lis 2017, o 09:09

Hmmm... znaczy sie wskazówka pokazuje wszystko normalnie. Sprawdzę wieczorem w programie, tylko pytanko mam. Co ma temperatura silnika to odpalania go i czym mam sprawdzić dane na zagrzanym silniku czy na zimnym? Przypominam że mam tylko problemy ale na zimnym silniku , ale jak sie zagrzeje to jest ok

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13688
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 21 lis 2017, o 09:23

bo jak zimą komputer, nie wskaźnik podaje ze jest 18 stopni, a w rzeczywistości jest 2 stopnie, to silnik już tak łatwo nie odpali.
To jest tylko trop, ale nie jestem pewien czy na pewno. Trzeba też sprawdzić ciśnienia na pompie wstępnej.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 21 lis 2017, o 20:07

Nie znalazłem temperatury z czujnika silnika. Za to znalazłem temperature otoczenia 7°C na desce rozdzielczej była 8°C i znalazłem temperature powietrza zasysanego 20°C.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13688
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 21 lis 2017, o 20:10

no to raczej coś dużo, jak na temperaturę otoczenia. :zastanawiasie:
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 21 lis 2017, o 20:28

Temperatura sie zgadza, bo mam auto w garażu nie nie jestem w Polsce. Ale ta temperatura to jest to? Czy mam szukać temperatury silnika może przez jakiś inny program?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13688
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 21 lis 2017, o 20:36

No trzeba coś poszuka:
- kompresja
- temperatura
- świece
- moduł świec
- ciśnienie na pompie wstępnej, na szynie CR

a na koniec dać wtryski na stół pomiarowy.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 21 lis 2017, o 21:50

Temperatura płynu chłodzącego była 9°C. Reszta jak wyżej opisałem. Raczej to nie czujnik temperatury płynu chłodzącego bo szukałem na internecie i są inne objawy niby... ale jak tylko różnica 2°C to nie jest chyba dużo. Bede musiał poszukać jak to posprawdzać wszystko a wtryski dopiero jak do PL pojade

raszek
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:25
Imię: Tadek
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: raszek » 3 gru 2017, o 23:10

Chwila, wymieniłeś, że temp. otoczenia to było 7 st., na desce wskazywało 8 st. a dajnik na wejściu powietrza wskazywał 20 st.? No to tutaj chyba nie jest prawidłowe wskazanie. Nie wiem jakie składowe idą do centrali, ale z poprzedniego auta główną wstępną była temperatura powietrza na wejściu, tylko nie wiem jaki jest tutaj interwał grzania świec, może tutaj coś?

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 20 gru 2017, o 06:03

Jak mogę sprawdzić ten czujnik zasysanego powietrza? Raczej powinien być sprawny bo błedu na komputerze żadnego błędu nie ma, ale może się mylę... teraz znów mam problemy... raz prze +2°C się męczy żeby zapalić a raz przy -4°C dwa razy zakręci i jest dobrze... zależy od dnia. Ja to już nie mam pomysłu co może być

Jabol
Obserwatorek
Posty: 17
Rejestracja: 7 mar 2017, o 21:14
Imię: Rafał
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Jabol » 19 lut 2018, o 16:36

Mam podobny problem ,również świece żarowe wymienione .

Jabol
Obserwatorek
Posty: 17
Rejestracja: 7 mar 2017, o 21:14
Imię: Rafał
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Jabol » 26 lut 2018, o 22:04

Wymieniłem moduł ,sterownik świec żarowych i pomogło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość