Wysokie spalanie i parametry na Torque

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
krzysiek1986_zi
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
Imię: Krzysztof
Chevi: Captiva 2.0 VCDI
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: krzysiek1986_zi » 29 sty 2018, o 21:11

Witam
Jestem tu nowy, może ktoś z forumowicz potrafi mi pomóc.
Mój problem polega na tym że gdy mam podpięty przepływomierz Captiva pali średnio 2 litry więcej niż jak ma odłączony (silnik to 2.0 VCDI.)
Potwierdzone na stacji paliw.
Gdy jest podpięta kostka do przepływki to wartości w aplikacji Tourg są następujące zasysane powietrze na biegu jałowym to ok. 13g/s, a pod obciążeniem max do 160 g/s. gdzie w/g cats powinno być między 3 a 80 g/s.
Przepływka sprawdzana jest ok.
Spalanie na godzinę 1.8l/h. na biegu jałowym
Może macie jakieś pomysły co to jest bądź możecie podać jak to u was jest
Pozdrawiam
Krzysiek

kochar
Świeżak
Posty: 31
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: kochar » 30 sty 2018, o 20:57

Ja w ORLANDO mam podobne wartości.
Załączniki
JAŁOWY ZIMNY.JPG
MAX CIEPŁY.JPG

krzysiek1986_zi
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
Imię: Krzysztof
Chevi: Captiva 2.0 VCDI
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: krzysiek1986_zi » 30 sty 2018, o 21:28

Dzięki za screna chyba doszedłem do problemu tak mi się wydaję, ale jutro muszę jeszcze podjechać na komputer i to sprawdzić.
U mnie fachowiec przy robieniu chipa miał wyłączyć EGR programowo i zaślepić. Chyba tylko zaślepił i pojawiły się problemy . Po wyjęciu zaślepki dzisiaj z EGR auto pokazuje normalne wartości, czyli na biegu jałowym 8g/s przy obciążeniu ok 80g/s a spalanie chwilowe oscyluje ok.0,7 - 0,8 l/h.

Auto nie pali Ci jakoś dużo?
Mi w trasie palił ok. 10l/100km a po odłączeniu przepływki spadło do 8,5l/100km.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13168
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: etac » 30 sty 2018, o 21:34

Poproś o wgranie pierwotnego programu. Może ktoś coś źle wprowadził zmiany w sofcie.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam

krzysiek1986_zi
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
Imię: Krzysztof
Chevi: Captiva 2.0 VCDI
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: krzysiek1986_zi » 30 sty 2018, o 21:45

byłem u niego już raz , coś pozmieniał.
Następnie pojechałem jeszcze raz bo niewielka różnica była i powiedział że jest wgrany stary.
I to jest wina elektroniki (czujników)
A u Ciebie na grafice jest wskaźnik EGR masz go wyłączonego?
Jeśli tak, po powiedz czy ten wskaźnik zmienia wartości w czasie jazdy czy są stałe ?

kochar
Świeżak
Posty: 31
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: kochar » 31 sty 2018, o 11:48

krzysiek1986_zi pisze:
30 sty 2018, o 21:28
Dzięki za screna chyba doszedłem do problemu tak mi się wydaję, ale jutro muszę jeszcze podjechać na komputer i to sprawdzić.
U mnie fachowiec przy robieniu chipa miał wyłączyć EGR programowo i zaślepić. Chyba tylko zaślepił i pojawiły się problemy . Po wyjęciu zaślepki dzisiaj z EGR auto pokazuje normalne wartości, czyli na biegu jałowym 8g/s przy obciążeniu ok 80g/s a spalanie chwilowe oscyluje ok.0,7 - 0,8 l/h.

Auto nie pali Ci jakoś dużo?
Mi w trasie palił ok. 10l/100km a po odłączeniu przepływki spadło do 8,5l/100km.
Mi w trasie przy emeryckiej jeździe pali 6,5 miasto max. 10,5 ( skrzynia automat ), a o EGR poczytaj tu
viewtopic.php?f=75&t=5784

krzysiek1986_zi
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
Imię: Krzysztof
Chevi: Captiva 2.0 VCDI
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: krzysiek1986_zi » 7 lut 2018, o 14:33

I dalej jednak jest to samo. Byłem u gościa, który mi robił wirusa. Poprawił mapę, dpf wyłączony i wycięty. Ale dalej jest to samo. Czy nieszczelność przy łączeniu EGR i przepustnicy może dawać takie objawy? Zauważyłem też dziurkę na intercoolerze, samochód pomimo jej ładnie się zbiera i nie kopci na czarno. A spalanie jest teraz w trasie koło 8,5 ale w mieście pokazuje 16l/100. Trochę dużo. A jak jest u was. Captica 2.0VCDI Aut.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 405
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Imię: Przemek
Chevi: Captiva 2.0D MT 2007
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: John Wayne » 7 lut 2018, o 14:41

Dla porządku napiszę tylko, że samo zaślepienie zaworu egr powoduje pojawienie błędu P0401 - niedostateczny przepływ spalin w zaworze egr i dalej w konsekwencji zapalenie się lampki check engine.

A tak konkretnie to ile pali?

Mój w mieście też pokazuje jakieś chore wartości - było już o tym pisane, ten komputer jest do D. Normalnie mi pali ok 9 l. i moim zdaniem nie ma cudów, 2-litrowy silnik w tego typu aucie będzie tyle palił, a w mieście jeszcze więcej. Żona ma teraz też 2-litrowego diesela, nowszego o dekadę i także pali ok 8-9, z tą różnicą, że dysponuje trochę większą mocą, jest cichszy w środku i przez to jeździ się nim nieco szybciej, ale nie licz na to, że takie auto będzie paliło z 6-7l...

przemo88
Aktywny
Posty: 58
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Imię: Przemek
Chevi: Captiva
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: przemo88 » 7 lut 2018, o 14:55

"jest cichszy w środku i przez to jeździ się nim nieco szybciej," - wyrwane z kontekstu, ale i tak dobre :rotfl:


Twoja to istna paliwożerna bestia :) u mnie ciągle miasto, nie wychylam się ponad 9,5 litra. Jak masz dziurę pomiędzy turbo, a kolektorem to będzie świst turbiny ( rozkręca się bez ograniczeń). Może wtryski leją.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 405
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Imię: Przemek
Chevi: Captiva 2.0D MT 2007
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: John Wayne » 7 lut 2018, o 15:01

No ale co? Tak jest. W swojej Captivie nie przekraczam raczej 120-140 km/h, bo jest już dość duży huk i przy 3500 już jednak silnik słychać. W Kia spokojnie 160 można jechać - dzięki 6. biegowi silnik tak nie wyje i nie ma poczucia, że nie wiadomo jak ciśniesz, dlatego aż tak tego nie czuć. A przy automacie to już w ogóle na autostradzie bardzo łatwo się zapomnieć, co mojej żonie się bardzo często zdarza ;)

przemo88
Aktywny
Posty: 58
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Imię: Przemek
Chevi: Captiva
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: przemo88 » 7 lut 2018, o 15:11

Szczerze, hałas nigdy nie był wyznacznikiem dla mnie jak szybko jeżdżę. Na pewno bardziej komfortowo, jeśli słychać mniej silnik. Trzeba by kupić V8, radia już nie trzeba:)

krzysiek1986_zi
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
Imię: Krzysztof
Chevi: Captiva 2.0 VCDI
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: krzysiek1986_zi » 7 lut 2018, o 21:58

Witam
EGR mam zaślepiony i wycięty elektronicznie ( zero błędów)
No jest świst turbiny, ale nie mogę zdiagnozować nieszczelnego miejsca jest tylko ta dziurka w intercoolerze.
To by przez tę nieszczelność tak się działo?
Wtryski raczej sprawne nic nie dymi, ładnie rano odpala równo pracuje.
Przepływomierz podmieniany na inny dwa razy i dalej to samo.
Map sensor sprawny również

DPF również wycięty i wyłączony.

Spalanie musi być odpowiednio większe sam gabaryt i do tego automat ok. ale żeby w mieście paliła 14 l to już chyba przesada

Korneliusz
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Imię: Korneliusz
Chevi: Captiva 2.0 D 4WD 07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: Korneliusz » 8 lut 2018, o 00:48

Intercooler jest częscią układu ssącego , to chłodnica powietrza pompowanego przez turbinę jako doładowanie. Jak jest dziurka to gwiżdże jak gwizdak :) Także rozregulowuje parametry skladu mieszanki.
Trzeba jednak uszczelnić.

przemo88
Aktywny
Posty: 58
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Imię: Przemek
Chevi: Captiva
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: przemo88 » 8 lut 2018, o 06:33

Jak nie dokręciłem opaski zaciskowej na dolocie w octavii to kopciła jak stara lokomotywa i gwizdała jak turbo przy samochodach dragrace. Nie wiem jaki miało to wpływ na spalanie, ponieważ ten stan utrzymał się bardzo krótko, ale sądząc po kopceniu to pewnie duże.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 405
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Imię: Przemek
Chevi: Captiva 2.0D MT 2007
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: John Wayne » 8 lut 2018, o 16:47

No ale Ty bierzesz te dane z komputera czy tankujesz pod korek, jedziesz 100km i znowu tankowanie? Moim zdaniem, jak już pisałem, wskazania komputera są kompletnie bezużyteczne - przynajmniej u mnie i w kilku innych Captivach, o których ludzie gdzieś pisali. Tylko pomiar przy dystrybutorze.

krzysiek1986_zi
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
Imię: Krzysztof
Chevi: Captiva 2.0 VCDI
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: krzysiek1986_zi » 8 lut 2018, o 22:39

Tankowanie pod korek ostatnio mi wyszło trasa mieszana 14,5 l/100 więc troszkę dużo. Zobaczę teraz po remapie czy coś się zmieni.
Strasznie mnie martwi spalanie na postoju jakie Tourq pokazuje u mnie jest ok. 2l/h.
Nie mam nikogo znajomego z captivą by sprawdzić czy tak ma być. (chodzi o odczyty z apki)

krzysiek1986_zi
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 8 lip 2017, o 15:39
Imię: Krzysztof
Chevi: Captiva 2.0 VCDI
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: krzysiek1986_zi » 10 lut 2018, o 09:41

A ktoś z forumowiczów potrafi mi powiedzieć jak sprawdzić przepływomierz na multimetrze?
I Jakie wartości powinny być na danych pinach w przepływce

Radek_BAU
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 2 sie 2017, o 13:54
Imię: Radek
Chevi: CAPTIVA
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Re: Wysokie spalanie i parametry na Torque

Post autor: Radek_BAU » 12 lut 2018, o 21:29

krzysiek1986_zi pisze:
7 lut 2018, o 21:58
Witam
EGR mam zaślepiony i wycięty elektronicznie ( zero błędów)
No jest świst turbiny, ale nie mogę zdiagnozować nieszczelnego miejsca jest tylko ta dziurka w intercoolerze.
To by przez tę nieszczelność tak się działo?
Wtryski raczej sprawne nic nie dymi, ładnie rano odpala równo pracuje.
Przepływomierz podmieniany na inny dwa razy i dalej to samo.
Map sensor sprawny również

DPF również wycięty i wyłączony.

Spalanie musi być odpowiednio większe sam gabaryt i do tego automat ok. ale żeby w mieście paliła 14 l to już chyba przesada
Hejka.
Z odgłosem świstu turbiny walczyłem w tamtym roku. Znajomi mechanicy obstawiali dwie usterki 1. dziura w dolocie 2. koniec turbiny. :nerwy
Odgłos był przeraźliwy, jak przyspieszałem było mnie słychać ze 100m. Oddałem samochód do zakładu który specjalizuje się w turbo, co ciekawsze mechanik na tzw słuch też obstawił turbo. Minęły dwaaaaa długieeee dni i telefon. Proszę Pana tubo jest sprawne, ale są przedmuchy (twierdził, że dookoła wszystko było osmolone) i tu ciekawe - na uszczelce kolektora wydechowego {:/ . Mechanik wyjaśnił mi, że przy nieszczelnym układzie wylotowym robią się jakieś dodatkowe podciśnienia i turbo szaleje. Jeszcze jedna ważna sprawa. Nie było żadnych błędów, kopcenia, nie równej pracy. Koszt naprawy to 500 zł i do dnia dzisiejszego cisza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość