Mały tuning

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1248
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: C77 » 22 mar 2018, o 17:48

Nie mogłem tutaj zalinkować bo ktoś w międzyczasie by skorzystał i wykupił, a to był cały zestaw z 18 sztuk 8-)
http://allegro.pl/lampki-oswietlenia-dr ... 81365.html

Chłopak ma zapał do działania to niech tworzy, trzeba takich popierać i pomagać :ok:
Ty natomiast zawsze zadajesz setki pytań teoretycznych,
a uzyskanych odpowiedzi i tak nie wykorzystasz praktycznie bo jak zawsze znajdziesz dziesiątki "problemów".

A co do klamek to po prostu nie próbuj zrozumieć czegoś czego nie zrozumiesz - nie męcz się.
Widzę, że już nawet Etac dał sobie spokój z wyjaśnieniami, chociaż sam też to robił od podstaw (pamiętam jak wiercił),
no i słusznie bo ile razy można powtarzać to samo? :H
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1230 vs 5555 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Przemek » 22 mar 2018, o 18:21

Ha ha , akurat z niektórych rad skorzystałem i kilka wdrążyłem w życie , po prostu nie wrzucam już wszystkiego na forum. A oświetlenie klamek zrobię, tylko czekam aż dojdą mi te płytki, ale jak zwykle Ty wiesz najlepiej...zresztą jeden element z klamki audi do oświetlenia środkowego schowka mam , ale ciul mi z tego jak nie mogę znaleść takiej diody okrągłej którą ty w swoim zastosowałeś. Sam problem klamek zrozumiałem, tylko nie jasno tłumaczyliście to raz , a dwa temat z Etackiem poruszę jak będę musiał wiedzieć w które piny mam się wpiać w module BCM , więc po co teraz drążyć temat...Ps: Gdzie znalazłeś takie nakładki na progi ?

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1248
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: C77 » 11 kwie 2018, o 14:45

Te?
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopi ... c&start=15
Obrazek

BTW. ja nie instalowałem nigdzie okrągłych diod, nie wiem skąd to w ogóle wziąłeś i powtarzasz.
Nie instalowałem bo GM nie ma takich cruzakowych, tylko SMD,
a że bywają okrągłe w różnych chińczykach to inna sprawa.

A w ogóle połączenie z BCM tutaj nie jest wcale konieczne jeśli i tak chcesz się przedzierać przez "gofry" w drzwiach,
tamto info z wątku etaca było dla mnie czystą ciekawostką bo go nie wykorzystałem praktycznie,
a nikt tego wcześniej nie sprawdzał w realu i było przypuszczenie że
ściemniacz we włączniku może grać rolę bezpośrednią, czyli że on ściemnia potencjometrem,
ale on tylko wysyła sygnał do BCM który sam wszystko ściemnia i rozjaśnia na którymś pinie.

Dlatego można go brać bezpośrednio z BCM, ale od tylnych drzwi jest on jednak trochę oddalony :roll:
dlatego gdybym miał łapać ten sygnał to lepiej z dachu - z okolic tylnej lampki bo tam go wyprowadziłem,
i dalej po obu słupkach w dół i lądujesz przy wiązkach tylnych drzwi 8-)
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1230 vs 5555 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Przemek » 11 kwie 2018, o 21:22

Tak dokładnie te ( świetne są , ale wiem z Ali )...Da się bez docinek ? Da się...Ale dioda SMD nie posiada ,, drucików'', co utrudnia zadanie .W takim razie muszę sprawdzić miernikiem gdzie w lampce pojawia się prąd ( z tego co wiem na dzień dzisiejszy, to w środkowej lampce jest wtedy kiedy otwierają się drzwi, a czy również podczas jazdy, tego nie wiem- chociaż gdyby był to pewnie lampka świeciłaby się cały czas) .W gniazdo BCM wpinałem się z podświetleniem nóg . Dwa dni temu w TVN turbo w 101 napraw facet robił dokładnie takie podświetlenie klamek na diodach, ale jak w większości aut prąd brał z podświetlenia przycisku otwierania szyb ( tak że dioda zapalała się dopiero przy włączonych światłach ) , ale oczywiście ograniczone GM , musiało wymyśleć jakąś chorą innowacje :/ Zamówiłem to oświetlenie bo bardzo mi się spodobało ( i elektryk stwierdził , że skoro w Oplu jest z oświetlenia klamki to w Cruze też tak będzie) , niestety teraz już wiem że tak łatwo nie będzie , no nic jak płytki dotrą to wtedy będę się martwił. Tak czy siak dzięki za odpowiedz.

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1248
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: C77 » 13 kwie 2018, o 00:29

To że jest trochę trudniej z tym w Cruzaku niż w Oplach to przecież nie znaczy że to utrudnienie nie do ogarnięcia.
Jeśli elektryk kumaty to spojrzy na przełącznik w środku i będzie wiedział co i jak.

Jak chcecie się w to bawić bez ciągnięcia nowych przewodów z podświetlenia kokpitu przez wiązkę drzwi
to mogę tylko napisać że trzeba na płytce przełącznika ustanowić (przylutować) nowe punkty zasilania dla podświetlenia klamki,
wyprowadzić je przez otworki w płytce, przez obudowę przełącznika - poprzez otwory od nieużywanych pinów - i dalej przeciągnąć je przez wtyczkę i dopiero podłączyć samą wtyczkę, dlatego kabelki do tego muszą być jak najcieńsze np. 0,2
Tyle mogę bezpiecznie napisać - fotek ustanowień nowych punktów poboru nie będę pokazywał
bo zaraz połowa forum popali te przełączniki i powie że to przez C77 :D

W każdym razie moja metoda to też nie jest takie hop siup, ale na tyle w Cruze nie ma na to łatwych rozwiązań w przeciwieństwie do Opla.
W ogóle w drzwiach z elektryką jest więcej różnic z Oplem, np. automatyczne składanie lusterek przy zamknięciu auta w Oplu można zrobić bardzo prosto,
https://www.drive2.ru/l/5083397/
ale w Cruzaku na tym samym przełączniku zrobione w ten sam sposób ono nie zadziała i jeszcze nikt nie wymyślił jak to zrobić żeby działało tak jak w Oplu przy zamknięciu auta.
Obrazek
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1230 vs 5555 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Przemek » 13 kwie 2018, o 07:07

W dużej mierze zagadnienie zasilania przycisków pomógł mi zrozumiesz Mariusz. Ok zasilanie z przodu można wziąć z zasilania lusterek , a dokładniej z przycisku regulacji lusterka( tak to ktoś robił na D2 ). Gorzej z tyłem , ok można tak jak mówisz z lampki ( tylko który to przewód : zielony, czarny czy szary ? , albo z przycisku trakcji )tutaj jakoś bym sobie poradził, tylko przeraża mnie ta wtyczka w drzwiach, czy nie ma sposobu żeby jakoś wejść z tym przewodem w drzwi nie musząc grzebać w pinach wtyczki ? Tego lutowania w płytce wolałbym uniknąć bo na bank coś spale .

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1248
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: C77 » 27 kwie 2018, o 14:09

Te co wysłałem mają 5,4mm szerokości, a szerokość tunelu do światłowodu ma około 5,5 więc raczej będa pasować.?
Mówisz plastikowe przeźroczyste, całkowicie przeźroczystych nie widziałem nigdy,
Nie wiem dalej czy masz na myśli "przeźroczyste" jako białe biały plastik czy przeźroczyste całkowicie :D Bo takich nie widziałem nigdy.
Owadus odpowiem tutaj bo i tak te pytania wrócą przy podświetleniu niszy na światłowodzie z Audi,
a i Przemek w końcu przestanie wierzyć w mit jakiś okrągłych diod przez mnie do tego użytych :mrgreen:

Czyli najlepiej w miejsce fabrycznej - okrągłej 3 mm na trzonku - diody z Audi zrobić zamiennik z naszych cruzakowych smd 3528,
na takim trzonku:
Obrazek

Tutaj są one razem z walcowymi diodami - ale chodzi o same trzonki - przeźroczyste które najlepiej pasują w światłowód.
Czyli tak; trzeba je znaleźć - najlepiej od razu na diodach 3528 smd skąd weźmiemy podstawę pod zamianę z naszą cruzakową,
dalej zamieniamy odpowiedni rezystor, wstawiamy w trzonek przeźroczysty , a ten do oprawki t5 , podłączamy pod zasilanie przycisków kokpitu, wstawiamy w światłowód i voilà :D
Dokładnie to samo przy klamkach, tylko zmienia się miejsce lokalizacji.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1230 vs 5555 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Przemek » 29 kwie 2018, o 22:23

Hmmm ciekawe, ciekawe. Póki co cieszę się dodatkowym oświetleniem nad kierowcą :) , przedemną oświetlenie klamek drzwi :(

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1248
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: C77 » 14 maja 2018, o 00:10

Przemek pisze:
13 kwie 2018, o 07:07
Ok zasilanie z przodu można wziąć z zasilania lusterek , a dokładniej z przycisku regulacji lusterka( tak to ktoś robił na D2 ).
Sam tak robiłem - w wiązce dochodzącej do joya szukasz żółtego przewodu (+) i czarnego (-)
podpinasz i wszystko śmiga na fabrycznym podświetleniu.

Obrazek

Niestety w pozostałych drzwiach tak nie zrobisz, nawet w przednich pasażerskich
chociaż rebiatki z D2 upierają się że u nich się da.
U nas się nie da.


Przemek pisze:
13 kwie 2018, o 07:07
Gorzej z tyłem , ok można tak jak mówisz z lampki ( tylko który to przewód : zielony, czarny czy szary ?
Taki kolor jaki sobie doprowadzisz :D
W polskich Cruzakach nie ma tam tego sygnału, jest w fińskich i angielskich wersjach.
Jak ktoś ma fińską wersję vide rafic to ma szczęście bo sygnał choćby dla podświetleń przycisków w lampkach ma już na dachu.
Przemek pisze:
13 kwie 2018, o 07:07
albo z przycisku trakcji )tutaj jakoś bym sobie poradził,
Po lewej stronie jest łatwiej bo masz przycisk świateł i z niego można,
albo szukać sygnału podświetlenia dla joya przed wiązką w drzwiach kierowcy,
dalej demontujesz listwę progową i obudowę/-y słupka B
dlatego sugerowałem zejść w tym miejscu z sygnałem podśw. z dachu
bo i tak czy siak musisz je zdemontować żeby dojść do wtyczki w słupku dla tylnych drzwi. a listwy progowej na przedzie wtedy nie ruszasz.

Z prawej niezależnie skąd weźmiesz sygnał czy z ESC czy z BCM
to i tak nie unikniesz rozbiórki zarówno schowka jak i jego obudowy,
żeby dojść do wtyczki w przednich pasażerskich

Obrazek

i dalej dalej listwy progowej p.przedniej, osłon słupka p. B, tylnej progowej żeby dojść do wtyczki w p. tylnych drzwiach.
Przemek pisze:
13 kwie 2018, o 07:07
tylko przeraża mnie ta wtyczka w drzwiach, czy nie ma sposobu żeby jakoś wejść z tym przewodem w drzwi nie musząc grzebać w pinach wtyczki ? .
Jest taki sposób.
Etac o nim nie wiedział i dlatego wiercił jak inni na D2,
ale w praktyce odkryłem że można ominąć górą przewodem całą wtyczkę,
więc nawet nie trzeba jej rozłączać od środka,
na zewnątrz w sumie też nie musisz bo przewód pójdzie nad nimi i wejdzie w gofra.

Obrazek
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1230 vs 5555 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Przemek » 14 maja 2018, o 07:48

Masakra z tym schowkiem :/ , ale może jakoś się przepcham od spodu tak by nie musieć rozkręcać pół samochodu :/ Trochę porwałem się z motyką na słońce ,z tym oświetleniem klamek. Właśnie nie wiem co jest grane , bo rozmawiałem z Ruskiem który to robił i twierdzi, że podpiął wszystko z przycisku otwierania szyb, więc nie wiem czy ich Cruze są jakieś ,, inne'' czy ten Rusek - sprzedawca tak zmodził te płytki oświetlenia by dało się je tak podpiąć ( on tez twierdził , że podepnę je z przycisku otwierania szyb i nie trzeba ciągnąć żadnych nowych przewodów) No nic okaże się, jak dozbieram do wyciszenia drzwi ( chce przy okazji zrobić wyciszenie, żeby później nie demontować boczków dwa razy ). Albo mógłbym jeszcze połączyć szeregowo wszystkie płytki ( od zasilania pierwszej - czyli drzwi kierowcy ) , Czyli kierowcy z joya , tył za kierowcą z oświetlenia kierowcy , później przejście na prawą stronę,( tutaj chyba rzeczywiście bez demontażu schowka się nie obejdzie ,a tył pasażera z drzwi prawych przednich. Wprawdzie więcej przeciągania kabli , ale mniej zabawy i kombinowania z zasilaniem :)

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1248
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: C77 » 29 maja 2018, o 00:33

Możesz podpiąć inaczej, tak aby paliło się non stop, wiem bo sprawdzałem i tak się praktycznie da w MY2010,
ale to nie ma już nic wspólnego z fabrycznym działaniem podświetlanych klamek.

Co do wtyczek w drzwiach oraz tego co w nich jest i w którym miejscu, a czego nie ma
to już raczej nic mnie nie zdziwi :D
W zależności od roku modelowego, rynku czy nadwozia może być różnie,
to że ruskie szuszarskie mają inne wtyczki gdzie np. z przodu idzie sygnał podświetleń na osobnym przewodzie
to nie znaczy że nasze koreańczyki takie mają, bo nie mają, ale ruskie o tym nie wiedzą dlatego każą Ci podłączyć pod nieistniejące przewody :rotfl:

Dobrze że nie każą Tobie szukać drugiej wtyczki za folią której też pewnie nie masz :lol:
bo już raz słyszałem że sygnał trzeba brać z jednej wtyczki a masę z drugiej i wtedy będzie pracować właściwie :H
tylko kurde... u mnie Koreańce nie dały drugiej wtyczki :Y

Reasumując; zrób tak jak opisałem wczesniej powyżej i będzie Tobie szczęście :mrgreen:
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1230 vs 5555 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1248
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: C77 » 4 cze 2018, o 18:00

Owadus55 odpowiem tu bo te pytania będą się powtarzać za każdym razem gdy ktoś będzie robił podświetlenie klamek w Cruzaku.
Owadus55 pisze:
29 maja 2018, o 08:54
Miłosz, prawą część drzwi auta biore z ESP, lewą kierowcy z joysticka w drzwiach a lewą pasażera?
Moge tak samo z ESP ale wspominałeś coś o przełączniku świateł, chodzi tutaj o pokrętło pozycyjne/długie/mijania?
W wyłączniku świateł (pokrętło) po lewej stronie - w kostce do niego masz osobny sygnał podświetlenia,
nie pamiętam dokładnie który to pin ale na pewno któryś z dwóch żółtych przewodów wchodzących w jego kostkę,
może ktoś kto robił ostatnio podświetlenie przycisków lampek na dachu podpowie, bo na ogół z niego bierze się ten sygnał na dach.
Jesli weźmiesz z niego ten sygnał to odpada Tobie potrzeba przeciągania przewodu z podświetleniem z ESC czy z BCM pod kierownicą na lewą stronę.
Drugie miejsce już po lewej gdzie możesz szukać tego sygnału to przy wtyczce w drzwi kierowcy - gdzie idzie osobnym przewodem (żółtym),
przechodzi przez gofra i leci do wtyczki regulatora lusterek. Tam pewnie też jest na wejściu w piny wtyczki więcej niż 1 żółty przewód,
ale jeśli zaczniesz wszystko od drzwi kierowcy to znajdziesz ten właściwy żółty przewód na wtyczce w regulacje lusterek,
prześledzisz w którym miejscy (który pin) wtyczką drzwi on wchodzi do auta i później wystarczy go złapać w środku, pościć dalej pod osłona progową aż do tylnej lewej wtyczki.
Owadus55 pisze:
29 maja 2018, o 08:54
I wspomniałeś coś o X7 PIN9, nie rozumiem czym to jest i do czego jest potrzebne :lol:
X7 to numer łącza w BCM - ostatni szary

Obrazek

W nim szukasz pinu 9 - żółty przewód - podświetlenie,
czyli z niego możesz wziąść sygnał dla podświetlenia klamek po prawej stronie, ew. z podświetlenia ESC,
nic innego bliższego prawej stronie gdzie by można łapać ten sygnał - jeśli nie masz fińskiej wersji w naszych Cruzakach nie ma.
W fińskiej wersji można złapać na dachu - przy przedniej lampce i potem puścić bokiem po prawej w dół,
z tym że i tak trzeba wejść w przednią prawą wtyczkę, więc wychodzi na to samo.
Owadus55 pisze:
29 maja 2018, o 08:54
Poza tym czym wycinałeś dziury w klamkach? Bo nie wiem czego użyć najlepiej :)
Heh muszę przyznać że to była chyba najbardziej wymagająca cierpliwości rzecz jaką w życiu robiłem :mrgreen:

No ale sam tego chciałeś :Y

Żeby zrobić te otwory aby wyglądały na oryginalne - czytaj estetyczne tak jak w Audi - żeby światłowód sam się w nich "zakleszczał" i był widoczny na odpowiedniej wysokości,
trochę jednak schodzi :D
Nie robiłem o tym jeszcze wpisu na D2 więc muszę poszukać i wrzucić fotki tutaj,
ale na początku całe wnętrze klamki i widoczne boki oklej sobie taśma malarską, bo jedna rysa i cała misterna robota psu na budę ;)
Dalej będą potrzebne pilniki (całe morze pilników, okrągłe płaskie), wiertarka (nie pamiętam już nr. wierteł ale to sobie dobierzesz), marker do odrysowania otworu światłowodu na tekturze, nożyczki do jego wycięcia, i znowu marker do odrysowania otworu potrzebnego do wycięcia na klamce dla światłowodu audi.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1230 vs 5555 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Owadus55
Profesjonalista
Posty: 518
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
Imię: Dawid
Chevi: Cruze HB 2014 1.8
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Owadus55 » 4 cze 2018, o 18:07

A chrzanie to, wszystko oprócz drzwi kierowcy biore z ESP i elo, przynajmniej wiem już co gdzie i jak :lol:
Okej, to daj znac jak najszybciej możesz z tymi otworami w klamkach :D I coś dopowiesz odnośnie demontażu schowka?

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1248
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: C77 » 4 cze 2018, o 18:30

No też myślę że nie ma się co rozdrabniać na kilka punktów poboru :)

ale alternatywy opisałem gdyby ktoś w przeszłości chciał z nich skorzystać :D

BTW. Twój ESC będzie chyba jeszcze bardziej "dojony" niż mój :rotfl:
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1230 vs 5555 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Owadus55
Profesjonalista
Posty: 518
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
Imię: Dawid
Chevi: Cruze HB 2014 1.8
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Owadus55 » 4 cze 2018, o 18:35

No właśnie troche się o to boje, bo z ESP zasilam już 2 diody w zapalniczkach i 4 w lampkach podsufitki, a teraz dojdą jeszcze 3 w klamkach, ale z tego co sie dowiedziałem nie powinno być żadnych spięć czy innych cudów :D

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Przemek » 4 cze 2018, o 22:56

U mnie idzie z niego oświetlenie jedynie lewarka , więc pewnie da radę , hmmm walnąć jakiś bezpiecznik i będzie ok :) aaaa ,przy okazji napisz czy strasznie dużo jest bujania przy ściąganiu tapicerki drzwi :)

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3829
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: huri_khan » 4 cze 2018, o 22:59

Tapicerka drzwi przednich to dwie śrubki w otworze klamki i spinki. Ściągnięcie to 2 min ;)
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

Awatar użytkownika
Owadus55
Profesjonalista
Posty: 518
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
Imię: Dawid
Chevi: Cruze HB 2014 1.8
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Owadus55 » 4 cze 2018, o 23:02

Z tego co sie dowiedziałem może być problem z pękającymi zatrzaskami, postaram się to zrobić zatem w gorący dzień :)

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Przemek » 5 cze 2018, o 07:43

A tył podobnie ? ;) W takim razie chyba nie będę czekał do wygłuszenia,i wcześniej zrobię samo oświetlenie , razem z oświetleniem podłoża po otwarciu drzwi :) :)

Awatar użytkownika
Owadus55
Profesjonalista
Posty: 518
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
Imię: Dawid
Chevi: Cruze HB 2014 1.8
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Owadus55 » 5 cze 2018, o 08:24

Tak tył ściąga sie identycznie, za wyjątkiem tej nasadki która znajduje się w przednich koło lusteterka :)

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Przemek » 5 cze 2018, o 08:52

Przypuszczam , że ten trójkąt siedzi po porostu na spince ? i wystarczy użyć trochę siły by go zdemontować ?

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1248
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: C77 » 5 cze 2018, o 10:22

Na dwóch spinkach.

Kupicie do diabła te spinki wcześniej na zapas! :twisted:
bo nie ma bata że żadnej nie połamiecie przy demontażu 4 boczków drzwi i osłon lusterek! :D
Okej, to daj znac jak najszybciej możesz z tymi otworami w klamkach
Generalnie to jest tak samo jak przy wykonaniu podświetlenia w schowek na drobniaki
https://www.drive2.ru/l/472912871441826182/
tylko lokalizacja inna.

Zaczynasz od zrobienia szablonu światłowodu na tekturce,
Obrazek
przenosisz i odrysowujesz go we właściwej lokalizacji,
czyli na środku klamki.

Gdy masz odrysowane to w środku od góry zaczynasz od wycięcia wiertarką otworów obok siebie,
zmieniasz wiertła z mniejszych na większe uważając aby nie przekroczyć linii brzegowych dla otworu.
Nie rób na skróty od razu dużym wiertłem bo skopiesz sprawę, otwór będzie za duży a światłowód się w nim nie zakleszczy,
To co zostanie w środku z rozwierconego plastiku można wyciąć nożem a całą resztę dopiłować starannie pilnikami do równych i zaokrąglonych po bokach krawędzi.
Rób częste przymiarki.

Obrazek

Gdy zrobisz odpowiedni otwór to zabierasz się za miejsca w których podpiera się światłowód.
Plastik u nas jest grubszy niż w Audi i te miejsca trzeba zeszlifować aby światłowód wszedł w otwór na tyle głęboko
żeby się mocno zakleszczył i żeby jego linia w środku klamki była równa powierzchni wewnątrz klamki - nie było wewnętrznej krawędzi.
Rób częste przymiarki.

Obrazek

Obrazek


W efekcie docelowym przednia linia ma być w dotyku gładka -zrównana z powierzchnią wewnątrz klamki,

Obrazek


tylna może być też równa vide audi lub lekko obniżona
(ja tak zrobiłem) żeby było widać świecący w klamce światłowód przy celowym obniżeniu punktu widzenia

Obrazek

Normalnie go nie widać

Obrazek

Z ważnych rzeczy; rób częste przymiarki :D

Światłowody audi są parowane L/P, tak jak nasze klamki
więc ich ustawienie w Cruzaku musi być wyjściem na diodę na zewnątrz,
w przeciwnym kierunku do umiejscowienia cięgna klamki.

Obrazek

W miejscach podparcia światłowodu możesz dać po kropelce kleju żeby mieć pewność że będzie się trzymał
nawet gdy Ci panienka strzeli z drzwi :mrgreen:
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1230 vs 5555 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Przemek » 5 cze 2018, o 10:32


Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1248
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: C77 » 5 cze 2018, o 10:44

Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1230 vs 5555 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Mały tuning

Post autor: Przemek » 5 cze 2018, o 11:09

Hmmm czyli ta zielona jest od lusterek ( 4 sztuki ? ), a te niebieskie od tapicerki drzwi ? , albo inaczej po ile zamówić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość