Spark 1.0 a 1.2

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maniek
Specjalista
Posty: 480
Rejestracja: 27 gru 2013, o 12:23
Imię: Mariusz
Chevi: Spark LS 1,2 2011r
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

Spark 1.0 a 1.2

Post autor: Maniek » 28 gru 2013, o 19:51

Od nie dawna posiadam sparka z silnikiem 1.2 82KM, jeździ się nawet przyzwoicie, do 100km/h śmiało można wyprzedzać, a powyżej trzeba już bardziej uważać ale dalej można. Spalanie na poziomie 6l/100km - czyli w tolerancji, pewnie było by mniej jak założył bym oryginalne koła.
I tu mam pytanie do właścicieli Sparków z silnikiem litrowym, jak to chodzi - jak się jeździ itp.
Zastanawiałem się wcześniej nad litrówką , z tąd moja ciekawość.
Spark LS (M300) 1,2l 82KM 2011r
Moja WWW: http://www.sq6ocr.bnx.pl/

"Tyl­ko dwie rzeczy są nies­kończo­ne: wszechświat oraz ludzka głupo­ta, choć nie jes­tem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein

Awatar użytkownika
STFrozen
Profesjonalista
Posty: 735
Rejestracja: 13 sie 2013, o 22:10
Imię: Agnieszka
Chevi: Chevi Aveo LTZ 1.6
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spark 1.0 a 1.2

Post autor: STFrozen » 28 gru 2013, o 19:55

Do jazdy miejskiej jest dostosowany do prędkości światła mu daleko ja na swojego wolam amerykańska kosiarka ale co można oczekiwać od takiego silniczka niestety jak go kupowałam nie przewidzielismy że mogę jeździć dakej tzn ok 40 km do pracy miało być 3 km :) zapraszamy na spota dasz się karnac to powiem Ci czy bardzo różnią się od siebie te silniki
Ostatnio zmieniony 28 gru 2013, o 19:58 przez STFrozen, łącznie zmieniany 1 raz.
STFrozen
Chevrolet Aveo 1.6 LTZ MY 2011

pawel

Re: Spark 1.0 a 1.2

Post autor: pawel » 28 gru 2013, o 19:57

Spalanie dla silnika 1.0:
Jazda spokojna i płynna do pracy - tak do ok 75km/h - spalanie nawet poniżej 6l LPG
Jazda w miarę dynamiczna to spalanie ok 7l LPG
Kręcenie do non stop do 4 tys to tak ok 7,5l LPG
Autostrada i ostra jazda od 140-160km/h - ok 9-9,5l LPG

Generalnie demon prędkości to nie jest. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić, że jest to bardzo wysokoobrotowy silnik.
Jak się go trzyma na obrotach to daje radę ;)

Awatar użytkownika
Maniek
Specjalista
Posty: 480
Rejestracja: 27 gru 2013, o 12:23
Imię: Mariusz
Chevi: Spark LS 1,2 2011r
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

Re: Spark 1.0 a 1.2

Post autor: Maniek » 28 gru 2013, o 20:02

Do miasta rewelacja, wszędzie się wciśnie, tylko przednie słupki trochę ograniczają widoczność i trzeba się wychylić ale da się z tym żyć. A jak wygląda spalanie i wyprzedzanie, bo wiesz, ale mój 1,2 też prędkości kosmicznych nie rozwija, niby producent podaje 160, ale mi więcej nić 150 nie pojechał, ale po co u nas szybsze auto, autostrad nie ma a na innych drogach i tak więcej niż 120 jest ciężko.
Spark LS (M300) 1,2l 82KM 2011r
Moja WWW: http://www.sq6ocr.bnx.pl/

"Tyl­ko dwie rzeczy są nies­kończo­ne: wszechświat oraz ludzka głupo­ta, choć nie jes­tem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein

Awatar użytkownika
Avatar
Wymiatacz
Posty: 2462
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Imię: Marcin
Chevi: brak
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Spark 1.0 a 1.2

Post autor: Avatar » 28 gru 2013, o 20:02

Niestety wszystkie 16V tak mają, mój 1.8 niby 142KM też budzi się tak naprawdę od 3.5k obrotów :) mi to akurat pasuje, lubię pokrecic silnik ;P

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

pawel

Re: Spark 1.0 a 1.2

Post autor: pawel » 28 gru 2013, o 20:06

Avatar pisze:Niestety wszystkie 16V tak mają, mój 1.8 niby 142KM też budzi się tak naprawdę od 3.5k obrotów :) mi to akurat pasuje, lubię pokrecic silnik ;P

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Jedziesz przy niskich obrotach - jest spokojnie, bez emocji, bez przyspieszenia i niskie spalanie :)
Trzeba wyprzedzić, to redukcja o 1-2 biegi, kręcisz powyżej 4,5 tys obrotów i jedziesz :D

Mój na autostradzie szedł ok. 160 a więcej się bałem :P

Spark ma kilka denerwujących rzeczy, ale można z nimi żyć :)

Awatar użytkownika
STFrozen
Profesjonalista
Posty: 735
Rejestracja: 13 sie 2013, o 22:10
Imię: Agnieszka
Chevi: Chevi Aveo LTZ 1.6
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spark 1.0 a 1.2

Post autor: STFrozen » 28 gru 2013, o 20:08

Avatar pisze:Niestety wszystkie 16V tak mają, mój 1.8 niby 142KM też budzi się tak naprawdę od 3.5k obrotów :) mi to akurat pasuje, lubię pokrecic silnik ;P

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
Dokładnie do 4 tys jak przytrzymasz to coś z niczego można wycisnąć jak przejdzie 120 km\h to potem leci ;) nawet do 150-160
STFrozen
Chevrolet Aveo 1.6 LTZ MY 2011

Awatar użytkownika
STFrozen
Profesjonalista
Posty: 735
Rejestracja: 13 sie 2013, o 22:10
Imię: Agnieszka
Chevi: Chevi Aveo LTZ 1.6
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spark 1.0 a 1.2

Post autor: STFrozen » 28 gru 2013, o 20:12

pwalczak pisze:Spalanie dla silnika 1.0:
Jazda spokojna i płynna do pracy - tak do ok 75km/h - spalanie nawet poniżej 6l LPG
Jazda w miarę dynamiczna to spalanie ok 7l LPG
Kręcenie do non stop do 4 tys to tak ok 7,5l LPG
Autostrada i ostra jazda od 140-160km/h - ok 9-9,5l LPG

Generalnie demon prędkości to nie jest. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić, że jest to bardzo wysokoobrotowy silnik.
Jak się go trzyma na obrotach to daje radę ;)
Spalanie mam na poziomie 6 l ale jak to etac mówi mam ciężką nogę:)
STFrozen
Chevrolet Aveo 1.6 LTZ MY 2011

pawel

Re: Spark 1.0 a 1.2

Post autor: pawel » 28 gru 2013, o 20:15

To spalanie ~6 lpg to tylko testowo było :P
Normalnie mam ok 6,8-7,3LPG, czyli ok 6 Pb :)

Ja jak dynamiczniej chcę jechać, to poniżej 3,5 tys nie schodzę i kręcę go do 5-6 tys.

P.S.
Odcięcie paliwa na 3 biegu jest przy ok 140 km/h :P

Awatar użytkownika
Maniek
Specjalista
Posty: 480
Rejestracja: 27 gru 2013, o 12:23
Imię: Mariusz
Chevi: Spark LS 1,2 2011r
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

Re: Spark 1.0 a 1.2

Post autor: Maniek » 28 gru 2013, o 20:22

Ja tak wysoko swojego jeszcze nie kręciłem, jestem nauczony jak z francuskiego auta, 2500 do 3500 obrotów i autko śmiga, tu z resztą też tak mam.
Spark LS (M300) 1,2l 82KM 2011r
Moja WWW: http://www.sq6ocr.bnx.pl/

"Tyl­ko dwie rzeczy są nies­kończo­ne: wszechświat oraz ludzka głupo­ta, choć nie jes­tem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein

pawel

Re: Spark 1.0 a 1.2

Post autor: pawel » 29 gru 2013, o 11:56

Maniek pisze:Ja tak wysoko swojego jeszcze nie kręciłem, jestem nauczony jak z francuskiego auta, 2500 do 3500 obrotów i autko śmiga, tu z resztą też tak mam.
Przy normalnej jeździe tak i sam tak jeżdżę.
Ale jak mam dzień że się spieszę, albo trzeba wyprzedzić, to go kręcę wysoko.
Jeżdżę tak od nowości i na razie nic mu się nie dzieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość