[Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
ODPOWIEDZ
captijan
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
Imię: Jan
Chevi: Captiva 2007 2.0VCDI
Lokalizacja: Roztocze
Kontakt:

[Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia

Post autor: captijan » 18 lis 2016, o 19:28

Czy po podniesieniu mocy dwumasa i skrzynia biegów za szybko nie polecą?
Są może jakieś dane testowe jak zachowują się te podzespoły przy zwiększonych obciążeniach?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14458
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia

Post autor: etac » 18 lis 2016, o 19:38

Jezeli podniesienie mocy będzie na poziomie 15% do max 20% i będziesz używał auta nadal normalnie, to stopień szybszego zużycia nie powinien być zauważalny.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

newcomer
Obserwatorek
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2016, o 22:03
Imię: bolek
Chevi: captiva
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia

Post autor: newcomer » 19 lis 2016, o 19:09

Ja mam podniesioną moc o 15% od pół roku i nic niepokojącego nie zauważyłem, może tylko tyle, że spalanie spadło o 0,2l, ale nie do końca jestem pewny, czy jest to przez wykorzystanie lepszej sprawności silnika, czy może wycięcie DPF, który został wycięty tego samego dnia.Z innych pozytywów to to, że praktycznie nie ma"dziury turbo" i świadomość, że pod maską jest 172KM

captijan
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
Imię: Jan
Chevi: Captiva 2007 2.0VCDI
Lokalizacja: Roztocze
Kontakt:

Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia

Post autor: captijan » 26 lis 2016, o 18:53

etac pisze:Jezeli podniesienie mocy będzie na poziomie 15% do max 20% i będziesz używał auta nadal normalnie, to stopień szybszego zużycia nie powinien być zauważalny.
W wątku o Orlando pisałeś, że można dokładnie sprawdzić wytrzymałość skrzyni po nr VIN i w tamtym modelu mają do 400Nm
Czy w Captivie również da się tak sprawdzić?
Jeżeli tak to czy mogę podesłać VIN na priv?

Podniesienie do poziomu, który dyktuje skrzynia b. wydaje mi się optymalny względem ceny za usługę, bezpieczeństwa eksploatacji oraz poprawy właściwości jezdnych.

captijan
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
Imię: Jan
Chevi: Captiva 2007 2.0VCDI
Lokalizacja: Roztocze
Kontakt:

Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia

Post autor: captijan » 27 lis 2016, o 17:26

Dziś się dowiedziałem od @etac, że mam skrzynię D33 max to 330Nm.

https://opel2015.wordpress.com/2015/12/ ... ualna-d33/

Fabrycznie silnik ma 320Nm więc podniesienie nawet o 15% jest obarczone ryzykiem?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14458
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia

Post autor: etac » 27 lis 2016, o 17:57

Jak każdej innej. Większość z Nas ma wartości bliskie nominalnych
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

captijan
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
Imię: Jan
Chevi: Captiva 2007 2.0VCDI
Lokalizacja: Roztocze
Kontakt:

Re: [Captiva] tuning 2.0 150KM a dwumasa i skrzynia

Post autor: captijan » 20 lip 2018, o 10:42

Temat powraca {:/
Przeszukując internet:

https://www.youtube.com/watch?v=Ssq9y7r0MNQ
"korekta momentu obrotowego dla pierwszego i drugiego biegu uniemożliwi gwałtowne ruszanie i przeciążanie sprzęgła"

http://www.bsr-performance.pl/-t9_26.html#
"Tuningi firmy BSR posiadają odpowiednie ograniczenia momentu obrotowego przewidziane dla danego biegu. "
Z uwagi na to, należy unikać wykonywania tuningu dającego jednakowy wzrost mocy / momentu obrotowego dla każdego z biegów. "

Czyli należy rozumieć, że można zapodać silnikowi program dający inną moc w zależności od biegu?
Czyli będąc po tuningu podnoszącym moc, można jej użyć np od 2 biegu, aby ruszając z 1 sprzęgło oraz skrzynia nie dostawały za mocno i nie zużyły za szybko?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość