[Aveo T300] - Skrócenie ramienia wycieraczki pasażera.

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tdon
Wymiatacz
Posty: 1328
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: T300LT+, 2013, LPG.
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

[Aveo T300] - Skrócenie ramienia wycieraczki pasażera.

Post autor: tdon » 24 maja 2014, o 20:16

Witam.
Wycieraczki w T300 (podobnie jak w T250) są tak dobrane, że pomiędzy polami ich działania w dolnej części szyby pozostaje taki "klin", który podczas intensywnego mycia szyby pięknie zbiera wodę z brudem i przy odpowiednio dużej szybkości pięknie rozrzuca to do góry z powrotem po szybie. Wkurzało mnie to zarówno w poprzednim aucie, jak i w obecnym. Rozwiązaniem jak dla mnie jest skrócenie ramienia wycieraczki pasażera o 30mm, co powoduje że są one teraz "na zakładkę" i wspomniany temat znika. Wycieraczka pracuje teraz po krótszym promieniu, ale mi to wcale nie przeszkadza. Efektem ubocznym jest też możliwość zastosowania wycieraczki pasażera o wymiarze 400 lub 450mm zamiast oryginalnej 380mm.

Ramię skróciłem blokując obejmę pióra luźno w imadle i wybijając młotkiem końcówkę płaskownika, który jest w niej zaprasowany. Następnie płaskownik przyciąłem, nabiłem ponownie na miejsce i dla pewności puściłem dwa "kleksy" migomatem. Całość polakierowałem.

Efekt wygląda tak:
12.jpg
12.jpg (85.17 KiB) Przejrzano 371 razy
13.jpg
13.jpg (111.93 KiB) Przejrzano 371 razy
14.jpg
14.jpg (159.94 KiB) Przejrzano 371 razy

... i już mnie nie wkurza :-)

pawel

Re: [Aveo T300] - Skrócenie ramienia wycieraczki pasażera.

Post autor: pawel » 25 maja 2014, o 09:46

Nie tylko w Aveo, ale w Sparku też to wkurza jak nie wiem co.
Fajny pomysł :) Pewnie parę osób z tego skorzysta :piwo:

Awatar użytkownika
tdon
Wymiatacz
Posty: 1328
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: T300LT+, 2013, LPG.
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: [Aveo T300] - Skrócenie ramienia wycieraczki pasażera.

Post autor: tdon » 25 maja 2014, o 19:57

Po to piszę, aby ludzie mogli skorzystać z moich przemyśleń ... jeśli komuś pasuje, to miło mi.
W T250 było prościej :-)
Wystarczyło usunąć nit, wbić płaskownik nieco głębiej a następnie wywiercić i nagwintować otwór w nowym miejscu i złapać na wkręt M4.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość