[Lacetti] Montaż tempomatu w T18SED

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 502
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Imię: Krzysiek
Chevi: Daewoo Lacetti
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: [Lacetti] Montaż tempomatu w T18SED

Post autor: GoLL@B » 27 lip 2016, o 22:32

kjas9 pisze:Co do ikonek to wszystkie które sa narysowane(mają ikonki) na desce a nie podłączone mają sygnał z minusa
Ja u siebie planowałem dociągnąć przewodzik od kostki manetki, która jest w pobliżu (+) a minus wyprowadzić na masę gdzieś za licznikiem (czyli całkowicie obejść oryginalne zasilanie).

W manualu jest pokazane, żeby się podpiąć do jednego z pinów modułu tempomatu. Moje pytanie jest, co można na tym zyskać?

W tej chwili u mnie jest nieco inaczej w stosunku do opla, gdyż w Oplu zasilanie podawane jest cały czas - stały + (manetką robi się reset, klikając microswitch, po którym można dać set, podobnie jak po wciśnięciu sprzęgła czy wciśnięciu hamulca).

Oryginalna manetka z lacetti ma przycisk ON/OFF. Gdy jest w pozycji ON, moduł jest w stanie jak w Oplu. Różnica jest w kliknięciu Reset -> u nas aby osiągnąć ten sam stan trzeba by przycisk ON/OFF wycisnąć a potem wcisnąć.

Moje pytanie jest, czy ikonka tempomatu zaświeci się gdy faktycznie tempomat będzie włączony (pozycja ON) + dodatkowo kliknę SET - czyli zaprogramuję jakąś prędkość?

Jeśli tak, to chyba warto się pomęczyć by przeciągnąć jeszcze jeden kabelek.

kjas9
Specjalista
Posty: 435
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Imię: Krzysztof
Chevi: lacetti 1,6SX lpg
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Re: [Lacetti] Montaż tempomatu w T18SED

Post autor: kjas9 » 28 lip 2016, o 22:17

U mnie gdy załączę tempomat ikonka się świeci gaśnie wtedy gdy nacisnę hamulec lub go wyłączę .

kjas9
Specjalista
Posty: 435
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Imię: Krzysztof
Chevi: lacetti 1,6SX lpg
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Re: [Lacetti] Montaż tempomatu w T18SED

Post autor: kjas9 » 24 paź 2016, o 20:35

Cały czas nie dawał mi spokoju tempomat- czasami gdy jedzie się naście km z prędkością ok50k a nie można wyprzedzać to aż prosi się aby noga odpoczywała więc postanowiłem coś z tym zrobić .Zebrałem potrzebne elementy:
1.Scalak Lm2917 N-14 (8zł) Miał być lm2917M ale takiego nigdzie nie mogłem dostać
2.Scalak Ad 654JRZ (30zł)
3.gniazda pod wymienione przetworniki(4zł)
4.Kondensatory ceramiczne 100n 3szt 220n 1szt 10n 1szt
5.oporniki 1om-1;470om-1;-1kom-2;10kom-3;47kom-2;100kom-1.Ja kupiłem po 5szt w razie czego.
6.Potencjometr obrotowy 10kom
7.Stabilizator napięcia L7812V
8.płytka uniwersalna.
Ponieważ jestem totalnym ignorantem w sprawach elektroniki musiałem zacząć od podstaw i nauczyć się czytać schematy aby zrozumieć połączenia, płytki drukowanej też nie umiem zrobić więc pozostało mi robić starym sposobem .Nie wygląda to profesjonalnie ale działa więc
jestem zadowolony.
mój-moduł.gif
Tak wygląda w środku pajęczynahttp://forum.chevroletteampoland.com/posting.php?mode=reply&f=138&t=166#
mój-moduł.gif (451.2 KiB) Przejrzano 447 razy
mój-moduł.gif2.gif
A tak w obudowie
mój-moduł.gif2.gif (297.68 KiB) Przejrzano 447 razy
Korzystałem ze schematu który już wcześniej podawałem
mnożnik impulsów.jpg
mnożnik impulsów.jpg (61.78 KiB) Przejrzano 447 razy
Dodatkowo podpatrywałem na gotową płytkę profesjonalisty pod smd
płytka  mnożnika.jpg
płytka mnożnika.jpg (97.28 KiB) Przejrzano 447 razy
Teraz tempomat działa od prędkości ok23-5km/h trzeba go tylko dokładnie dostroić potencjometrem od850-950Om bez stałej częstotliwości na wzór na wejściu jest to czasochłonne . Czekam na generator częstotliwości fali prostokątnej ustawię go na 100hz podłączę sygnał do wejscia mnożnika a na wyjściu wtedy ustawię potencjometrem 300hz czyli 3 razy większy(chyba rozumuję poprawnie jeżeli nie to poprawcie mnie)
Takie częstotliwości znalazłem dla tempomatów z opla:
98HZ = 23км\ч
265HZ = 60км\ч
350HZ = 80км\ч
430HZ = 100км\ч
565HZ = 130км\ч
850HZ = 195км\ч
954HZ = 220км\ч

Teraz czas na testy w praktyce.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10147
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Lacetti] Montaż tempomatu w T18SED

Post autor: wszim » 24 paź 2016, o 20:58

Słowa uznania. :tak: :ok:

kjas9
Specjalista
Posty: 435
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Imię: Krzysztof
Chevi: lacetti 1,6SX lpg
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Re: [Lacetti] Montaż tempomatu w T18SED

Post autor: kjas9 » 24 paź 2016, o 21:05

Dzięki.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Administrator Junior
Posty: 7404
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Imię: Andrzej
Chevi: Lacetti 1.6 SW
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: [Lacetti] Montaż tempomatu w T18SED

Post autor: XaRaDaS » 25 paź 2016, o 09:55

A ja nie mogę się zebrać do zakupu i montażu {:/
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

mateuszf
Obserwatorek
Posty: 3
Rejestracja: 26 cze 2017, o 22:51
Imię: Mateusz
Chevi: Nubira
Lokalizacja: Paleśnica
Kontakt:

Re: [Lacetti] Montaż tempomatu w T18SED

Post autor: mateuszf » 12 lip 2017, o 18:40

Szukam już jakiś czas i nie wiem jednego... Skąd dokładnie bierzecie sygnał prędkości VSS? W oplu jest podobno z ABS-u, co to znaczy? Bezpośrednio z czujnika przy jednym z kół?
Wiem ze schematu że sygnał VSS trafia do pinu B5 w liczniku oraz do k6 w sterowniku silnika.
Dodam że mam silnik 1,8 i automatyczną skrzynię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość