[Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 4100
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

[Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 20 sie 2013, o 16:19

Wymiana klocków jest bardzo prosta pod warunkiem że mamy dobre narzędzia i około 2h wolnego czasu.

Jeżeli chodzi o numer katalogowy klocków to LP2167 (DELPHI, których nie polecam bo strasznie piszczą), klocki pasują do samochodów z felgami 17". Producenci na klockach oznaczają do kół 15 (benzynowce) i 16 calowych (diesle).

Jeżeli chodzi o wymianę i narzędzia (z chińskimi kluczami nie ma co zaczynać) to potrzebne będą:
- klucz płaski 18
- nasadki 10, 15
- grzechotka
- ścisk stolarski
- klucz żabka
- wąska szczotka druciana,
- kawałek drutu żeby podwiesić jarzmo.

Na początku standardowo, odkręcamy koło i pokazuje się tarcza z klockami.

Obrazek

Z tyłu śruby (10) które odkręcamy w pierwszej kolejności.
Później z tyłu są śruby (15) które widoczne są od środkowej części samochodu.
Na początek proponuję się zaopatrzyć w kawałek rury lub inną przedłużkę bo wszystkie śruby są zakręcone w taki sposób że bez tych prymitywnych przedmiotów nie damy rady.
Po odkręceniu 4 śrub możemy zrzucić jarzmo ze starymi klockami i podwiesić je za pomocą drutu np. do sprężyn.
Po wyciągnięciu starych klocków czyścimy zacisk za pomocą szczotki drucianej, głównie prowadnice (blaszki). Niektóre firmy jak przeglądałem katalogi online to blaszki dodawały razem z klockami, Delphi na tym elemencie oszczędził i nie dorzucił do kompletu. Przed założeniem nowych możemy delikatnie posmarować smarem wyczyszczone blaszki.

Za pomocą klucza Torx 30 odkręcamy śrubę zabezpieczającą tarczę

Obrazek

Porównanie tarcz

Obrazek
Obrazek

Po ściągnięciu tarczy przechodzimy to czyszczenia piast :)

Obrazek

Obrazek

Po dokładnym oczyszczeniu montujemy tarczę i zabezpieczamy śrubą (torx 30)

Obrazek

Przechodzimy do wciskania tłoczka. Wiem, że niektórzy używają do tego łomu lub rury. Dla mnie najlepsza metodą jest użycie ścisku stolarskiego i klucza żabki. Przy pierwszym kole nie musiałem używać żabki ponieważ ściskając tłoczek końcówka ścisku także go skręcała dlatego zrobiłem to mając założone jarzmo na kole. Przy drugim kole musiałem podczas ściskania używać żabki i kręcić tłoczkiem.


Można także ściskać mając wszystko ściągnięte.

Obrazek

Obrazek

Całość skręcamy w odwrotnej kolejności. Po uruchomieniu silnika najpierw naciskamy kilka razy hamulec żeby dobrze docisnąć tłoczek oraz klocki do tarczy, dopiero później ruszamy samochodem.

Nowa tarcza z nowymi klockami
Obrazek

Podczas drugiej wymiany okazało się, że zacisk lub klocek się zablokował bo z jednej strony klocki były OK natomiast z lewej klocek był zjechany do blachy
Obrazek

Obrazek


Numery części jakie zostały użyte
Obrazek

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 4028
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: Regulus » 22 maja 2016, o 23:46

Jeśli ktoś nie miał do czynienia z takim typem zacisków ze zintegrowanym 'ręcznym", warto podkreślić, że NIE DA SIĘ COFNĄĆ tłoczka bez jednoczesnego 'wkręcania' go w zacisk. Mechanicy mają do tego specjalne przyrządy, ale można sobie poradzić sposobem, jaki zaproponował huri, wkręcając tłoczek żabką i jednocześnie wciskając go ściskiem stolarskim.
zacisk tył.JPG
zacisk tył.JPG (477.36 KiB) Przejrzano 2984 razy
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

pikus
Aktywny
Posty: 67
Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
Imię: Robert
Chevi: cruze
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: pikus » 16 cze 2016, o 16:00

po ilu kilometrach wymieniłeś tarcze i klocki a używałeś jakiegoś smaru do tłoczków a przód już tez wymieniałeś

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 4100
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 16 cze 2016, o 16:07

Tarcze z tyłu wymieniałem po około 130 kkm, klocki wymieniałem już 2 raz.
Żadnego smaru do tłoczków nie używałem jedynie smarowałem prowadnice.

pikus
Aktywny
Posty: 67
Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
Imię: Robert
Chevi: cruze
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: pikus » 17 cze 2016, o 15:52

a z jak silą przykręcałeś tarcze a śruby zacisków tłoczków bo chodzi mi o te tłoczki gdzie się przykręca śrubę zacisku bo niekiedy ten smar się zużywa albo tłoczek ciężko chodzi nie miałeś żadnych problemów i nic nie dawałeś smaru?

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 4100
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 17 cze 2016, o 16:20

Tarcze przykręcasz śrubami z felgi, tam jest tylko jedna śrubka żeby tarcze nie spadły przy wymianie felg.

Natomiast nie dawałem żadnego smaru na tłoczek bo chodzi prawidłowo i nie mam żadnego problemu.
Jedynie smar uzupełniłem na prowadnicy zacisku.

Awatar użytkownika
konradoo
Wymiatacz
Posty: 2533
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: konradoo » 19 cze 2016, o 23:45

Widać,że prowadnice zblokowały,może dlatego delphi piszczało? Klocek nie odpuszczał i się przypaliła okładzina,a każda spalona okładzina będzie piszczeć.
Jak zdjąłeś wszystko,to trzeba było prysnąć tarcze kotwiczne by ich dalej ruda nie smakowała.
Do wciskania tłoczków to za 40 jednostronny zestaw kupisz,więc jeśli ktoś lubi robić to prowizorki nie trzeba uskuteczniać
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 521
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze 1.8 LTZ+P+LPG/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: endriu333 » 9 mar 2017, o 16:04

Panowie odświeżam temat - dziś w trasie zablokował się klocek z tyłu (za kierowcą) albo prowadnicą - generalnie piszczało i felga się rozgrzała dość mocno. Pewnie jak wrócę do domu okaże się, że klocki będą zjechane do zera - teraz pytanie - jakie tarcze polecacie? Nie ukrywam, że mam oryginały * przelot 141kkm) i chciałbym wymienić tarcze + klocki (przód pewnie też) dlatego zależy mi na najwyższej jakości - kasa jest sprawą drugorzędną. Na przód myślę o tarczach nawiercanych..... co polecacie? Może kolega konradoo coś podpowie - może da mi na pw jakąś dobrą ofertę?
Chevrolet Cruze MY2011 1.8 (KL7)+ LPG LandiRenzo Omegas / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki Bandit MY2012 650

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 4100
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 9 mar 2017, o 17:15

ATE, nigdy się nie zawiodłem. Dzisiaj wymieniam klocki z tyłu, niestety nie będzie fotek bo będzie ciemno i wrócę dopiero wieczorem.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

adaśko
Obserwatorek
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2016, o 20:49
Imię: Adam
Chevi: Cruze
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: adaśko » 10 wrz 2017, o 22:12

Pierwszy raz wymienilem po 35 tys przebiegu na ate i wyyrzymaly do przebiegu 70 tys i teraz wymienilem na delphi i nic nie piszczy a tłoczek smaruje za każdym razem jak zmieniam klocki tak profilaktycznie.

kubik40
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 8 lut 2018, o 16:33
Imię: Rafał
Chevi: Cruze 1.8
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: kubik40 » 22 lut 2018, o 16:05

http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- ... 81450.html ????????? czy spasuje któryś do Cruze ?

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1264
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze 1.8 HB LT+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: kemoiz » 22 lut 2018, o 16:09

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6427457485
Ten na pewno podchodzi. Ten mniejszy pewnie też ale ja sobie nie dam ręki uciąć.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


kubik40
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 8 lut 2018, o 16:33
Imię: Rafał
Chevi: Cruze 1.8
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: kubik40 » 24 lut 2018, o 07:20

chyba najlepiej będzie sie w sklepie zapytać

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1573
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: C77 » 9 lis 2018, o 09:02

kemoiz pisze:
22 lut 2018, o 16:09
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6427457485
Ten na pewno podchodzi. Ten mniejszy pewnie też ale ja sobie nie dam ręki uciąć.
Czy ktoś w międzyczasie zidentyfikował dokładną tarcz wtykową
(podany rodzaj, numer, opis - z tych zestawów do wyciskania)
kompatybilną z naszymi cruzakowymi tłoczkami hamulcowymi?
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1340 vs 7777 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1573
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: C77 » 15 lis 2018, o 21:00

Dobra, w międzyczasie sam organoleptycznie zidentyfikowałem potrzebny do Cruzak adapter
(średnica, wielkość, głębokość i rozmieszczenie bolców).

Co ciekawe nie jest to żaden z tych opisywanych jako podchodzący do GM, lecz:

1-21/32” podwójna tarcza wtykowa dedykowana dla
Nissan Primera, Bluebird, Silvia,
VW- Golf IV,Gti, Jetta, Synchro, Jetta Gti, Passat CL, GL, GT, Corrado, Scirocco, GTX, Audi 80,90,V8,100, Coupe E (R),
Range Rover 800, Subaru L, Z (R), Ford Sierra, Granada, Scorpio (R),
Peugeot 405,1.9Gi, Gro, Sri,Gtxi, Ml, 2.0 Sri (R), Toyota Celica, Corolla, GT, MR2 (R)

Występuje ona praktycznie we wszystkich zestawach, często nawet w dwóch sztukach.

Toteż na wyżej postawione pytanie "czy spasuje któryś do Cruze ?" (mały zestaw 12. el)
odpowiedź jest: SPASUJE
gdyż do Cruze potrzebna nam jest jedynie :
praska prawoskrętna + adapter 1-21/32” (podwójna tarcza wtykowa) + standardowa płytka (matryca)
a wszystkie te elementy zawierają najmniejsze podstawowe zestawy.

Reasumując za niecałe 30 PLN możemy zrobić to jak należy, tudzież "po ludzku" :Y
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1340 vs 7777 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

brzanek
Obserwatorek
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2018, o 14:49
Imię: daniel
Chevi: Cruze 2009
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: brzanek » 5 sty 2019, o 15:26

Regulus pisze:
22 maja 2016, o 23:46
Jeśli ktoś nie miał do czynienia z takim typem zacisków ze zintegrowanym 'ręcznym", warto podkreślić, że NIE DA SIĘ COFNĄĆ tłoczka bez jednoczesnego 'wkręcania' go w zacisk. Mechanicy mają do tego specjalne przyrządy, ale można sobie poradzić sposobem, jaki zaproponował huri, wkręcając tłoczek żabką i jednocześnie wciskając go ściskiem stolarskim.

zacisk tył.JPG
Czy po wymianie powinienem z powrotem wykręcić tłoczek?
Bo po wymianie mam jakoś słabszy ręczny.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10830
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: wszim » 5 sty 2019, o 16:38

Nie.
Jak nie wymieniłeś tarcz to będzie słabszy, aż się klocek do tarcz dopasuje.

brzanek
Obserwatorek
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2018, o 14:49
Imię: daniel
Chevi: Cruze 2009
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: brzanek » 5 sty 2019, o 18:44

Wymieniłem tarcze i klocki dlatego zdziwiłem się, że ręczny jest słabszy myślałem że będzie trochę lepszy. Ale może faktycznie musi się dopasować.

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 4028
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: Regulus » 5 sty 2019, o 23:41

Zaciągnij ręczny kilka razy, luz sam się wykasuje (tłoczek wykręci się ile potrzeba).
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Robbo
Profesjonalista
Posty: 790
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Imię: Robert
Chevi: Orlando LPG automat
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: Robbo » 7 sty 2019, o 15:02

A może tłoczek zacisku tylnego nie przylega do klocka który z tego powodu jest przekoszony ?
Raz tak miałem po usłudze "fachowca"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość