[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
kris08
Obserwatorek
Posty: 27
Rejestracja: 11 paź 2016, o 10:00
Imię: Ryszard
Chevi: Cruze 1.8 MY2012
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: kris08 » 17 maja 2017, o 12:38

mkosmida pisze:a po jakich drogach jezdzisz??
z takim spalaniem to max 90-100km/h bym musial jezdzic.. i nigdy po miescie
dla mnie wyglada za ubogo
W tygodniu około 30 km po mieście, weekend 200 km (działka) prawie połowa to teren zabudowany 60-70 pozostałe 90-110 raczej nie przekraczam. No i średnio raz w miesiącu dalszy wyjazd połowa drogi po ekspresówkach 130-140 wolniej nie mogę bo "akwizytorzy" mrugają światłami i nie pozwalają wyprzedzać ciężarówek :nerwy

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9851
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 17 maja 2017, o 12:42

Dokładnie chodzi mi o cypelek. Wg mnie on jest wklęsły, no ale tego nie sprawdzałem dlatego zapytałem ciebie bo masz szklanki w swoich rękach.

Panowie, w silnikach pracujących w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego nie ma takiego pojęcia jak jazda na ubogiej mieszance. Automatyka zawsze dąży do takiego zadawkowania paliwa aby spalanie oscylowało wokół punktu stechiometrycznego. Problem może wystąpić wtedy gdy uszkodzona jest np sonda lambda, gdy jej wskazania są zawyżone(niedogrzana). Inna sytuacja to gdy są kiepskie wtryskiwacze gazowe (np nieskalibrowane) i każdy wydatkuje inaczej. Sonda zbiera dane zbiorczo i w takiej sytuacji może być ubogo na którymś cylindrze. Dlatego wtedy stosuje się badanie diagnostyczną sondą szerokopasmową, która takie niuanse dla każdego cyklu suwu potrafi wychwycić.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

kris08
Obserwatorek
Posty: 27
Rejestracja: 11 paź 2016, o 10:00
Imię: Ryszard
Chevi: Cruze 1.8 MY2012
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: kris08 » 17 maja 2017, o 13:30

kris08 pisze: czy sonda nie powinna zareagować na ubogą mieszanką?.
Własnie, postawiłem wcześniej takie pytanie, też brałem pod uwagę różne wydajności wtrysków gazowych (Hana 2000), dlatego chwaliłem sobie instalację II gen. w poprzednim aucie. Skłaniam się chyba do remontu głowicy a nie tylko regulacji luzu. Fachowcy obiecują wstawić gniazda "do gazu".

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 528
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 17 maja 2017, o 16:47

kris08 pisze:
pablo1 pisze:Ja miałem na wydechowych najmniej 0,25 po 45 tysiącach na lpg. Dużo Ci zleciało . Nie za uboga mieszanka ?
Notuję każde tankowanie i sprawdzam spalanie gazu, 9,26 w miesiącach zimowych (12-03) i 9,35 (04- ) to zbyt mało?. Jeżdżę raczej spokojnie na komputerze mam średnie 7,3. Nie wiem czy był już wcześniej taki wątek, czy sonda nie powinna zareagować na ubogą mieszanką?.
Jeśli nie jeździsz po mieście i na drodze spokojnie to spalanie jest w porządku. Ja tylko z trasy mam coś koło 10 litrów lpg na sto. Na mieście plus klima to i 14 wciąga .
Masz auto od początku, przebieg autentyczny? Wydaje mi się że za szybko luz poleciał , tym bardziej że spokojnie jeździsz. Pisze na podstawie własnych doświadczeń. Jeśli nie świeci się Check i nigdy nie świecił to wydaje się że mieszanka jest w porządku. Choć do końca aż takim specem nie jestem . ;) może niech w tym temacie się bardziej doświadczona ekipa wypowie ;)
pablo1

kris08
Obserwatorek
Posty: 27
Rejestracja: 11 paź 2016, o 10:00
Imię: Ryszard
Chevi: Cruze 1.8 MY2012
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: kris08 » 18 maja 2017, o 10:15

Jestem drugim właścicielem ale przebieg na pewno autentyczny. u mnie spalanie wzrasta do 10 z groszami tylko na expresówkach (wyższe obroty). Zastanawia mnie czy możliwe jest wyższe dawkowanie jednego z wtryskiwaczy bez zauważenia tego przez elektronikę silnika. Na pewno w nowszych dieslach CR komputer sprawdza prędkość kątową wału po suwie pracy na każdym cylindrze i w przypadku opóźnienia lub przyśpieszenia koryguje dawkę na kolejnym by wyrównać obroty. Może w naszych silnikach też jest taki układ regulacji, przecież czasy wtrysku na poszczególnych cylindrach są różne (sterowanie sekwencyjne). Silnik pracowałby równo ale czasy byłyby różne i podglądając je stwierdzilibyśmy,że jest coś nie tak z naszymi wtryskiwaczami, nawet w przypadku o którym napisał kolega wszim (dwa odwrotnie uszkodzone wtryskiwacze) i standardowa sonda by tego nie wykryła

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3883
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: huri_khan » 18 maja 2017, o 15:32

wszim pisze:Dokładnie chodzi mi o cypelek. Wg mnie on jest wklęsły, no ale tego nie sprawdzałem dlatego zapytałem ciebie bo masz szklanki w swoich rękach.
Szczerze jak oglądałem dzisiaj te szklanki i cypelki to raczej cypelek jest płaski.
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9851
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 18 maja 2017, o 16:58

A widzisz, to nie wiem skąd wziąłem że jest wklęsły. Nie byłem pewny, dlatego fajnie że sprawdziłeś.

Kris08. Nie ma takich rozwiązań w tych silnikach. Gdyby tak było to miałbyś w ECM mapę wtrysku osobno dla każdego cylindra, a jest jedna globalna i globalne korekty.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

cruzer9
Obserwatorek
Posty: 46
Rejestracja: 5 mar 2017, o 20:54
Imię: Piotr
Chevi: Cruze 1.8 kl7 brc
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: cruzer9 » 3 lip 2017, o 11:40

Właśnie dzwonił mój mechanik stwierdził, bak luzów zaworowych ledwo co najcieńsza blaszkę włożył - taka sytuacja na wszystkich 16 zaworach. Potwierdza on też moją tezę , że to pierwsze sprawdzanie luzów w tym samochodzie a przebieg mam 240 tys. (mam kl7). Ma wysłać na szlifowanie do Wrocławia (ponoć tam robią to bardzo dobrze). Samochód działał dobrze cicho pracował jedynie delikatnie falował przy równej prędkości. Jeszcze nie znam kosztu szlifowania. Czy uważacie, że lepsze jest szlifowanie czy warto dołożyć i kupić nowe szklanki ?

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 962
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Imię: Maciej
Chevi: Cruze 1.8LPG 2013
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: mkosmida » 3 lip 2017, o 11:59

jedna szklanka = 35zl.. (35x16=560zl)
policz jaka jest roznica i czy Cie stac..
nowa szklanka bedzie zawsze lepszym wyborem

cruzer9
Obserwatorek
Posty: 46
Rejestracja: 5 mar 2017, o 20:54
Imię: Piotr
Chevi: Cruze 1.8 kl7 brc
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: cruzer9 » 3 lip 2017, o 12:55

Masz racje, myślałem, że większa różnica. "Te wytrzymały aż 240 tys prócz tego dobrze dopasowane są do wałka. Poza tym ostatnio coraz więcej kupuje podróbek z chin więc nie ma co ryzykować" tak argumentował mechanik. Zgodziłem się pojechały do szlifowania koszt 600 zł. Mimo wszystko dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam

cruzer9
Obserwatorek
Posty: 46
Rejestracja: 5 mar 2017, o 20:54
Imię: Piotr
Chevi: Cruze 1.8 kl7 brc
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: cruzer9 » 3 lip 2017, o 14:07

Swoją drogą czy to nie dziwne, że wszystkie 16 nie ma luzów zaworowych ?

Awatar użytkownika
Avatar
Wymiatacz
Posty: 2447
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Imię: Marcin
Chevi: brak
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Avatar » 3 lip 2017, o 19:21

Raczej wylotowe mają rozbieżności na ogół

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 528
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 3 lip 2017, o 20:13

Nie chce mi się wierzyć że ssace zawory też tak miały i to wszystkie. Powinien Ci podać wszystkie wartości z pomiaru.
Jak mechanik ma szczelinomierz z podziałka co 0,05 to myślę że jeśli ssace zawory taki luz miały wszystkie to na wydechu myślę że było by o wiele gorzej delikatnie mówiąc. Chyba że się mylę.
pablo1

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3883
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: huri_khan » 4 lip 2017, o 08:03

U mnie też musiałem wszystkie szklanki wymienić bo były poza normą.
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

Awatar użytkownika
irvingmorg
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 21 gru 2016, o 12:56
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: irvingmorg » 23 lip 2017, o 13:46

irvingmorg pisze:Jako że miałem trochę czasu i zimy silnik, zrobiłem przegląd luzu na zaworach:

Zawory ssące: /0,23 / 0,27 /*/ 0,26 / 0,27 /*/0,26 / 0,28 /*/ 0,26 / 0,25

Zawory wydechowe: /026 / 0,27 /*/ 0,28 / 0,28 /*/ 0,28 / 0,27 /*/ 0,27 / 0,26

Jak na razie trzymają się w normie, chociaż wydechy się już zaciskają. 87k km, LPG BRC od początku, głowica KL7

Następny przegląd luzów za 15k km.

Wiem że szklanki można przeszlifować, dać do odpowiedniego zakładu itd.
Pytanie czy ktoś samodzielnie demontował szklanki do szlifu, a później je montował? Jest jakaś "czarna magia" przy tym?
Była chwila silnik zimny to sprawdziłem luz na zaworach. Przebieg 99k km.

Zawory ssące: /0,23 / 0,27 /*/ 0,27 / 0,27 /*/0,25 / 0,25 /*/ 0,25 / 0,25
Zawory wydechowe: /026 / 0,26 /*/ 0,28 / 0,28 /*/ 0,27 / 0,27 /*/ 0,25 / 0,24

W porównaniu do ostatniego pomiaru jest kilka drobnych zmian. Najgorzej ma się 4 cylinder na wydechowych - już poza zakresem.

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3599
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 23 lip 2017, o 16:38

Przy jakim przebiegu był poprzedni pomiar?
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
irvingmorg
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 21 gru 2016, o 12:56
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: irvingmorg » 23 lip 2017, o 16:48

87k km

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3599
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 23 lip 2017, o 20:59

Czyli podobnie jak u mnie siada ok. jednej setnej na 10 kkm. Po doświadczeniach tych, co jeździli z 0,15 raczej jeszcze bym się nie przejmował tym ostatnim cylindrem.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

gemello
Obserwatorek
Posty: 30
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 22:50
Imię: Maciej
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: gemello » 28 lip 2017, o 23:52

Chevrolet Orlando (2012) 1.8 benzyna (przed montażem LPG)
Wyniki pomiarów w załączniku - niestety w chwili pomiarów dysponowałem szczelinomierzem o dokładności 0,05mm sąd widoczne są wartości z "+".

Co o tym myślicie?
Załączniki
2027653.png
2027653.png (346.16 KiB) Przejrzano 484 razy

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3599
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 29 lip 2017, o 00:09

Trochę lipa, taki ładny inżynierski obrazek, a dane takie +- .... Wygląda na to, że 4 dolot oraz 1 i 4 wydech już poza tolerancją, ale jak pisałem, ktoś jeździł na 0,15 i przeżył....

Ale skoro to jest pomiar przed montażem , to należy liczyć się z tym, że sytuacja szybko się pogorszy. Albo bym wyregulował przed założeniem lpg, albo bardzo pilnie się przyglądał co się będzie działo po, nawet co 5 kkm.

ps. co to jest za kolejność zaznaczona na obrazku, otwierania się zaworów?
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9851
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 29 lip 2017, o 07:23

No nie jest poza tolerancją bo jest ten plusik :) . Czyli stoi na granicy tolerancji albo tuż przed nią. Nie jest źle ale oczywiście trzeba pilnować. Po założeniu LPG kontrola po 5 tys to chyba przesada ale po 15 .. 20 tys chyba bym zaglądnął jeżeli silnik bez kl7.

Awatar użytkownika
irvingmorg
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 21 gru 2016, o 12:56
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: irvingmorg » 30 lip 2017, o 20:47

Regulus pisze:
ps. co to jest za kolejność zaznaczona na obrazku, otwierania się zaworów?
Wydaje mi się że kolejność odkręcania uchwytów trzymających wałek rozrządu.

cruzer9
Obserwatorek
Posty: 46
Rejestracja: 5 mar 2017, o 20:54
Imię: Piotr
Chevi: Cruze 1.8 kl7 brc
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: cruzer9 » 6 sie 2017, o 15:10

witam
Chciałem sprostować sytuacje z moimi luzami. Po odesłaniu na szlifowanie okazało się, że były już szlifowane. Poprzedni właściciel twierdził, że nie były. Wymienione zostały na nowe. Z tego co mówił mój mechanik to na wałku co rusza szklankami była jakby lekko rdza, chociaż przecież wałek jest zanurzony w oleju. Ponadto jak już pisałem wcześniej jeździłem prawie bez żadnych luzów, wypalenie zaworów podobno nie nastąpiło. Teraz po złożeniu odczuwam lepszą moc i przyspieszenie na wyższych obrotach. Jednak coś jeszcze jest z dodawaniem gazu ( po wciśnięciu pedała z opóźnieniem reaguje) ale ta usterkę zrobię koło 280 tys. km teraz mam ok 240 tys. W tym tygodniu sprawdzę czy jakieś błędy nie wyskakują. Proszę o wyrozumiałość mało się znam.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 528
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 26 sie 2017, o 23:48

Luzy Pomierzone. Zrobiłem to tym razem osobiście ponieważ uszczelka puszczać zaczęła przy pokrywie juz po kilku tysiącach od ostatniego pomiaru. Po 16 tysiącach praktycznie na całej długości puszczało. Uszczelkę dałem nowa mechanikowi który to robił. Myślę że komentarz zbędny.
Również wyniki odbiegają trochę od ostatnich ponieważ pan nie posiadał chyba bardziej dokładnego szczelinomierza.
Luzy wszystkie mieszczą się w tolerancji podanej przez producenta. Przebieg 60 tysięcy na lpg. Posiadam lubryfikacje. Nie wiem czy to jej zasługa czy dobrego strojenia lpg. Myślę że raczej to drugie oraz moja reakcja na każdy Check jaki pojawiał się kilka razy w ciągu ostaniego roku (świece, sonda i cewka były po drodze).
Walki oglądałem. Zero oznak rdzy na nich. Lpg tankuje tylko na bp oraz w stacji lpg czakramu .
Dzięki Andrzeju za super manual. :ok:
Załączniki
20170826_120707_resized.jpg
20170826_120707_resized.jpg (311.28 KiB) Przejrzano 370 razy
20170826_194502_resized.jpg
20170826_194502_resized.jpg (186.61 KiB) Przejrzano 371 razy
pablo1

miniek15
Aktywny
Posty: 84
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Imię: Michal
Chevi: Cruze LT+ Premium
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: miniek15 » 30 paź 2017, o 19:37

Też sprawdziłem swoje.
Przebieg 104k km z czego 12k km na LPG STAG.
Wyniki:
Zawory ssące: /0,27 / 0,28 /*/ 0,27 / 0,27 /*/0,27 / 0,27 /*/ 0,25 / 0,26

Zawory wydechowe: /026 / 0,26 /*/ 0,27 / 0,27 /*/ 0,29 / 0,28 /*/ 0,26 / 0,26

Poprzedni pomiar był robiony 12k km temu przed założeniem LPG ale niestety nie miałem dokładnego szczelinomierza więc wiem tylko tyle, że były w normie.
Teraz też w normie ale 1 i 4 wydech na granicy. Zobaczymy co będzie za kolejne 10k km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość