Wyciek z obudowy filtra oleju.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2400
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: Przemek » 10 kwie 2019, o 11:28

Czy w Cruzie jest uszczelka przy podstawie filtra oleju ? Wczoraj rano zauważyłem u siebie mały wyciek . I zastanawiam się czy jest jeszcze przy filtrze oleju jakaś inna uszczelka ( niż ta którą kupuje razem z filtrem i z której może cieknąć ? ) Gdyby to była tylko ta to spróbowałbym ją sam wymienić ( czy klucz dynamometryczny jest konieczny ) Jeżeli to jednak grubsza robota do oddam auto do mechanika. Moim zdaniem wyciek jest z górnego oringu obudowy filtra ,jedynie na niedogrzanym silniku , kiedy zjeżdżam z dość stromej górki ( poranna trasa dom - praca ) później przez cały dzień nic się nie dzieje wszystko jest ok . Wczoraj i dzisiaj było dokładnie to samo. Mechanik twierdzi , ze wyciek może być jeszcze z uszczelki przy podstawie filtra , ale wtedy czy górny dekiel byłby ubrudzony olejem ? I czy kapałoby na obudowę kolektora ? - wątpię.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11487
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: wszim » 10 kwie 2019, o 12:10

Tam jest tylko jedna uszczelka odpowiadająca za uszczelnienie przed wydostaniem się oleju na zewnątrz, nie wiem o jakich górnych i dolnych oringach piszesz.
Klucz dynamometryczny nie jest potrzebny gdy się dokręca "z wycuciem" ;)

Dodano po 22 minutach 38 sekundach:
Tutaj pan wymienia tą uszczelkę
https://youtu.be/_1F5JTV-ixY?t=89

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2400
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: Przemek » 10 kwie 2019, o 12:51

Nie wiem , może mechanikowi chodzi o to miejsce zaznaczone na zdjęciu na czerwono - nic innego nie udało mi się znaleźć. Może w innych modelach jest inaczej. A czy może być jakiś inny powód niż nieszczelność samej uszczelki ,wydostawania się oleju ( coś przytkanego , zatkanego , odma czy coś takiego , co może ,, wyrzucać '' olej w tym miejscu na zewnątrz ? ) Zaznaczę , że olej wymieniałem pod koniec stycznie , więc dziwne żeby już uszczelka filtra była zniszczona :(
Załączniki
cb55516d3e9754cd68784f61f9661220.jpg

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16102
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: etac » 10 kwie 2019, o 16:56

Umyj to dokładnie i obserwuj, może jak zdejmował filtr, to zalał, a jak nie to typowe objawy dla wycieków z tej słynnej chłodniczki oleju, która tez jest na tym zdjęciu.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2400
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: Przemek » 10 kwie 2019, o 17:19

Ale filtra nikt nie zdejmował :) Nie nie sądzę , chłodniczkę oleju miałem robioną w zeszłym roku ( wymieniona cała ) wydaje mi się , że kapie spod obudowy filtra oleju jutro wymienię oring i będę widział co i jak . Zresztą z chłodniczki ( która jest niżej niż mój wyciek ) kapałoby cały czas , a nie tylko w jednym momencie w ciągu całego dnia :)

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11487
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: wszim » 10 kwie 2019, o 23:48

Zrób jakieś fotki, bo będziemy tu dywagować o kolorach.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2400
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: Przemek » 11 kwie 2019, o 10:53

Mam wrażenie , że kapie z miejsca zaznaczonego na czerwono na blachę i pod nią osłonę kolektora zaznaczoną na zielono.
Załączniki
56770709_2301603920064588_1893251404034736128_n.jpg

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16102
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: etac » 11 kwie 2019, o 12:01

to przyjrzyj się tej obudowie, może pękła.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2400
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: Przemek » 11 kwie 2019, o 12:28

Jutro mam mieć sam ring ( bez filtra ) , więc przy wymianie zwrócę uwagę na samą obudowę . Może rzeczywiście jakimś cudem pękła obudowa filtra.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11487
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: wszim » 11 kwie 2019, o 13:43

Ta czarna obudowa to jest całość. Jeżeli u góry jest wyciek to sugeruje jej pęknięcie.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2400
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: Przemek » 11 kwie 2019, o 14:17

Nie, nie wyciek jest na łączeniu czarnej obudowy z aluminiową częścią filtra ( tam jest ciężki dostęp dlatego na zdjęciu słabo to wygląda ) Podejrzewam , że to tylko uszczelka , tylko zastanawia mnie dlaczego uległa zniszczeniu tak szybko po wymianie ( może od początku była wadliwa ). Wymienię i będę obserwował , jeżeli nadal będzie ciekło będę szukał innych przyczyn . Ps : Motul to świetny olej ,przejechałem na nim od wymiany już około 3 tyś km a jest nadal jasno złoty jak miód :)

Awatar użytkownika
pawelwaw84
Specjalista
Posty: 494
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Imię: Paweł
Chevi: Cruze WTCC 1.4T+chip
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: pawelwaw84 » 11 kwie 2019, o 14:39

To nie jest zaden zwiastun tego czy olej jest dobry. Jak zalejesz najtanszy olej mineralny ktory nie ma zadnych wlasciwosci czyszczacych to tez od wymiany do wymiany jest miodowy. W wolnossakach rzadko oleje ciemnieja a w silnikach z turbosprezarka dosc szybko bo sa wystawiane na duzo wyzsze temperatury.
Sprzedam komplet używanych opon zimowych 215/50r17

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2400
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: Przemek » 11 kwie 2019, o 16:50

GM-owski już dawno był czarny 😀

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11487
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: wszim » 11 kwie 2019, o 18:11

Olej w silniku robi się ciemny nie od tego, że jest zły lub dobry, tylko ile przyjmie ciężkich cząstek (węgla), które są wynikiem spalania paliwa. Diesel produkuje ich zdecydowanie więcej dlatego czarnieje bardzo szybko. W benzynie znaczenie ma stan silnika, sprawność automatyki dawkowania paliwa i czujników, czyli sprawności dążenia do stechiometrii spalania, sposobu jazdy(intensywne butowanie gdy dochodzi do przebogacenia mieszanki) . Kolor oleju wcale nie jest wyznacznikiem jego stanu wyeksploatowania. Tzn może trochę pośrednio jest, bo kolor się zmienia wraz z przebiegiem, ale ten sam olej w jednym aucie zrobi się czarny po 2tys a w innym po 20 tys.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2400
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: Przemek » 15 kwie 2019, o 08:37

Oring filtra wymieniony , jutro na zimnym silniku okaże się czy on był problemem , ale jestem rozczarowany filtrem PURFLUX , po 3 tyś km wyglądał jak po 20 czarniusieńki i cały poskręcany :/ został wymieniony na MANA.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11487
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: wszim » 15 kwie 2019, o 10:26

Czyli się zapada jak filtron. Czarny nie czarnieje od samego siebie tylko dobrze filtruje i węgiel z oleju zatrzymuje na sobie :D

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2400
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: Przemek » 15 kwie 2019, o 10:28

A nie no jasne, to że czarny , to jeszcze ok ;) W sumie skoro olej miodowy , to filtr musi być czarny , ale po 3 tyś takiego skręcenia to już nic nie usprawiedliwia . Szrot i tyle.

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1734
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: C77 » 15 kwie 2019, o 11:39

Możliwe że to przez mocne zejście z jakością... stare Purfluxy były rewelacyjne - bardzo sztywne.

Te nowe od początku nie budziły mojego zaufania, ale nie przesądziłem.

Robię na nim pierwszy przelot, żadnych negatywnych oznak nie ma.

W maju wymiana oleju, aż jestem b.ciekaw w jakim będzie stanie.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
Skrzynka pełna nie wysyłaj nic...
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2400
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wyciek z obudowy filtra oleju.

Post autor: Przemek » 15 kwie 2019, o 11:46

Koniecznie daj znać , bo sam jestem ciekaw. Nie zrobiłem fotki , ale wyglądał tak samo jak wasze filtrony w archiwalnych testach. Zresztą jak okaże się , że przez uszczelkę ciekło , to też jakość tego oringu będzie mieć wiele do życzenia . Jeżeli u ciebie będzie ok to może po prostu mam pecha i trafiłem na jakiś felerny egzemplarz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości