Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 530
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: pablo1 » 12 lip 2017, o 22:52

Jak Chłodniczke robiłem to pamiętam tak przez mgle, że chyba gdzieś w pobliżu chłodniczki był czujnik ciśnienia oleju. Chyba było to za filtrem .
Już mam.
viewtopic.php?f=28&t=3269&start=25
Na pierwszym zdjęciu jest pod pierwszym cylindrem.
pablo1

barus
Wymiatacz
Posty: 1036
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Imię: Czesław
Chevi: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 13 lip 2017, o 00:30

Pablo, to jest twoja fotka. Rozumiem, że miałeś na myśli czujnik ciśnienia oleju, oznaczony na fotce literką C.
20170119_103245_resized.jpg
20170119_103245_resized.jpg (131.5 KiB) Przejrzano 459 razy
Z mojej inspekcji filtra wynika, że napływ oleju do i z filtra wygląda tak jak przedstawiłem na tych fotkach.
$_57.JPG
$_57.JPG (308.99 KiB) Przejrzano 459 razy
Darmowa-wysyłka-brand-new-chłodnica-oleju-assy-obudowa-filtra-oleju-do-1-6-turbo-dla-cruze.jpg
Darmowa-wysyłka-brand-new-chłodnica-oleju-assy-obudowa-filtra-oleju-do-1-6-turbo-dla-cruze.jpg (102.83 KiB) Przejrzano 459 razy
Jeśli przyjmiemy, że kierunek przepływu oleju jest taki jak to opisałem na fotkach to czujnik ciśnienia zamontowany jest chyba przed filtrem :zastanawiasie: . Twoje zdjęcie jest kiepskiej jakości i jest mi trudno ocenić dokładnie czy czujnik zamontowany jest na tym samym kanale (A), z którego olej wpływa do chłodnicy.
Ponieważ uszczelniałeś chłodnice to widziałeś to z bliska dokładnie, Ciekaw jestem twojej opinii?

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10130
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 13 lip 2017, o 09:08

Trochę to głupio. Bo gdyby z jakiś powodów zaciął się bypass a filtr np zabrudzony ograniczył przepływ, to może dojść do groźnego zjawiska, że silnik przestanie być prawidłowo smarowany a nie wykaże tego kontrolka ciśnienia oleju. Mądrzej by było żeby czujnik dawał znać o awarii smarowania także w innych sytuacjach a nie tylko gdy dojdzie do usterki pompy.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 530
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: pablo1 » 13 lip 2017, o 12:00

Taki schemat znalazłem
Załączniki
0a6ac08be63db0056855953bfb5e28d0.jpg
0a6ac08be63db0056855953bfb5e28d0.jpg (86.21 KiB) Przejrzano 432 razy
pablo1

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1375
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: C77 » 13 lip 2017, o 12:07

wszim pisze:Dziś zmieniałem olej i filtr. Po wyciągnięciu zużytego filtra FILTRON widać, że coś mu dolega.
Obrazek
Filtr skręcony z powodu złego montażu.

Było już wiele takich przypadków.

Dlatego KZFR szalały przy odpalaniu.

Ciesz się że go wymieniłeś przy 10 tyś bo do 15 mógłby w ogóle nie dotrwać.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1340 vs 7777 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10130
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 13 lip 2017, o 12:30

Przeczytaj stronę wcześniej, filtr nie jest skręcony jest zapadnięty.

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1375
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: C77 » 13 lip 2017, o 12:50

Chłopie po prostu nie wiesz jak wygląda skręcony filtron :H

Obrazek

Z resztą nie musisz tego wiedzieć bo jeśli jest skręcony to dizlowanie masz częściej
więc po tym w pierwszej kolejności się poznaje że filtr zamontowany niewłaściwie.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1340 vs 7777 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10130
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 13 lip 2017, o 13:52

Chłopie. Gdyby był skręcony to wszystkie lamelki na całym obwodzie wkładu ułożyły by się w jedną formę np w literę S. Skręcaj sobie delikatnie dobry filtr i zobacz jak się układają. Ponieważ jedne są zagięte w literę S a drugie w literę Z, znaczy że filtr mógł być prostopadle zgniatany w osi (co odrzuciliśmy), albo siły działały na wkład prostopadle do do osi, z zewnątrz do środka czyli tak jak przepływa olej. Ponieważ na całym obwodzie filtr jest zapadnięty do wewnątrz a najbardziej w środkowej części, to największy sens ma teoria barusa, że wkład zagniótł się do środka wynikiem siły naporu przepływającego oleju . Filtr zniekształcił się gdyż jest bardzo gęsty, to dobrze bo dobrze filtruje ale gdy się już mocno zanieczyści/pozatyka to siła naporu rośnie i gdy przekroczy możliwość utrzymania ścianek prosto to wkład się zniekształca.

Filtron zrobił swój własny bypass bo oryginalny w silniku był za lekki i przy zastosowanym materiale filtrującym puszczał olej bokiem zamiast przez filtr. Dla mnie wniosek jest taki, że filtr filtrona jest lepszy w zakresie oczyszczania ale efektem ubocznym jest krótszy czas eksploatacji. Z drugiej strony konstrukcja mechaniczna wkładu nie przewiduje sił jakie się pojawią. Coś do dopracowania jeszcze jest.
C77 pisze: Z resztą nie musisz tego wiedzieć bo jeśli jest skręcony to dizlowanie masz częściej
więc po tym w pierwszej kolejności się poznaje że filtr zamontowany niewłaściwie.
No widzisz a mi nic nie dieslowało, dopiero sporadycznie w sytuacjach typowych które tu wymienialiśmy.

Awatar użytkownika
zzzz
Profesjonalista
Posty: 852
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Imię: Zbyszek
Chevi: Cruze 1.8 LT+ z LPG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: zzzz » 13 lip 2017, o 13:58

a może wysłać do filtrona parę zdjęć i zapytanie?

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10130
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 13 lip 2017, o 14:03

Sądzę, że temat znają i na pewno nie uderzą się w pierś a właśnie zwalą na zły montaż. :D Tylko gdyby coś tam miało się skręcać to by znaczyło że filtr jest za słaby, bo w jaki inny sposób zakręcać wkład? Przecież nie ma się wpływu na to co dzieje się z wkładem przy zakręcaniu. Możesz tylko dokręcić tą czapkę i tyle. Barus pisał, że smaruje uszczelkę ale tam jest wszystko na tyle wysmarowane olejem, że raczej nie ma to znaczenia.

Awatar użytkownika
endriu333
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze 1.8 LTZ+P+LPG/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: endriu333 » 17 lip 2017, o 20:35

ostatnio jak robiłem u siebie rozrząd i wkręciłem filtr oleju (filtrona) to faktycznie był on taki bardziej ściśnięty niż skręcony - co dziwne na oleju zrobiłem jakieś 7-8kkm a zazwyczaj robię do 15kkm.... że źle go dokręciłem to raczej wykluczam ale będę pamiętał o temacie i baczniej mu się przyjrzę....
Chevrolet Cruze MY2011 1.8 (KL7)+ LPG LandiRenzo Omegas / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki Bandit MY2012 650

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10130
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 17 lip 2017, o 21:16

Sądzę, że te wszystkie informacje o rzekomej winie przy montażu fitra to bzdura. No bo jaki niby można mieć na to wpływ? C77 znasz procedurę zakładania wkładu unikającą skręcenia? Czy swoim sposobem w sednie tematu zamilkniesz :|
Coś z tym filtrem jednak jest nie tak, że dochodzi do takiego zagniecenia. Sam mam ambiwalentne odczucia. Z jednej strony zagniata się skutkiem dużej gęstości materiału znaczy, że jest gęsta sieć, dobrze filtruje i chroni KZFR. Z drugiej strony jak dotknie go taka mechaniczna destrukcja to nie wiadomo czy olej nie zaczyna lecieć bokiem bez filtrowania. :zastanawiasie:

barus
Wymiatacz
Posty: 1036
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Imię: Czesław
Chevi: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 17 lip 2017, o 21:26

No to jest b. dziwne zjawisko :ocochodzi:, Bo o ile można to wytłumaczyć większym przebiegiem u wszima to w twoim przypadku trudno logicznie to wytłumaczyć :zastanawiasie: skoro ja przy ostatnich dwóch wymianach tego filtra, po około 10000 km przebiegu, ich stan po wymianie oceniam, jako idealny.

Dodam tylko, że profilaktycznie przed włożeniem nowego wkładu smaruje jego oring intensywnie olejem, ale nie sądzę, aby bez tego zabiegu filtr uległ skręceniu.
Uważam, że przy montażu nowego wkładu nie da się nic sknocić.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14258
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 17 lip 2017, o 22:06

wszim pisze:Przeczytaj stronę wcześniej, filtr nie jest skręcony jest zapadnięty.
Wojtek, to jest filtr wyjęty i uznany jako "skręcony"
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10130
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 17 lip 2017, o 22:27

Czyli co chcesz przez to przekazać?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14258
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 17 lip 2017, o 22:32

nic, stwierdzam tylko fakt, ze jest to "skręcony" filtr.

I nie jest to tylko FILTRON, bo była partia OEM i miała ten sam problem
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
Kolda
Bywalec
Posty: 171
Rejestracja: 19 lut 2016, o 08:48
Imię: Arek
Chevi: Cruze 1.6 SW
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Kolda » 17 lip 2017, o 23:13

Z tego co widziałem to zapadniete filtry spotkałem tylko przy małej ilości oleju, poniżej poziomu.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10130
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 18 lip 2017, o 12:30

A tego to już nie rozumiem jaki może mieć wpływ niskiego poziomu oleju :ocochodzi:

barus
Wymiatacz
Posty: 1036
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Imię: Czesław
Chevi: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 18 lip 2017, o 17:34

Kolda pisze:Z tego co widziałem to zapadniete filtry spotkałem tylko przy małej ilości oleju, poniżej poziomu.
Rozumiem, że pracujesz lub pracowałeś w serwisie? Bo jeśliby faktycznie tak było to trudno logicznie wytłumaczyć takie zjawisko :ocochodzi:

Ciekaw jestem czy ten problem dotyczy tylko silników 1.8, czy w 1.6 też się to zdarza?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14258
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 18 lip 2017, o 19:58

problem skręconego filtra, to w każdym gdzie jest wkład. Słyszałem o serii w Corsa 1.2
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1106
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze 1.8 HB LT+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: kemoiz » 27 lip 2017, o 07:48

Ostatnimi czasy dołączyłem do rozruchowych dieselowców. Przebieg 39tys ale zaczynały się ujawniać już od jakiegoś czasu, teraz wyraźnie słychać przez tę sekundę.

Awatar użytkownika
zzzz
Profesjonalista
Posty: 852
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Imię: Zbyszek
Chevi: Cruze 1.8 LT+ z LPG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: zzzz » 27 lip 2017, o 07:58

a nie wymieniałeś oleju i filtra ostatnio?

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1106
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze 1.8 HB LT+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: kemoiz » 27 lip 2017, o 08:17

W lutym

Wysłane z mojego ONE E1003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Regulus » 27 lip 2017, o 08:18

Na pewno warto zacząć od dolania oleju do poziomu max, a nawet lekko powyżej. U mnie na razie kombinacja Motul specyfic i poziom do zagięcia bagnetu zlikwidowała klekotanie.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 530
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: pablo1 » 31 lip 2017, o 23:44

Jeździłem dziś trochę po mieście. Zgasiłem auto o 14. O 21 zapaliłem samochód i zdziwienie bo przez może sekundę kzfr słyszałem. Auto stało w pełnym słońcu, a dziś smażyło nieźle. Która teoria jest prawdziwa :zastanawiasie: Upał, czy coś z filtrem?
Zobaczymy rano po chłodzie co będzie. Olej motul, przebieg 11 tyś.
pablo1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość