Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
mkosmida
Profesjonalista
Posty: 962
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Imię: Maciej
Chevi: Cruze 1.8LPG 2013
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: mkosmida » 4 sie 2017, o 11:36

nie ma dexos2

Pietrasx3
Obserwatorek
Posty: 10
Rejestracja: 25 lip 2017, o 15:42
Imię: Piotr
Chevi: Cruze Sedan 1.8+LPG
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Pietrasx3 » 11 sie 2017, o 22:19

Witam,

zakupiłem niedawno Chevrolet Cruze 1.8 oryginalny z LPG 2013r. Sedan 141KM przebieg 153tys.km na samym początku silnik nie równo pracował miałem problemy z odpalaniem na Gazie lecz to szybko wyeliminowałem bo razem z tym miałem też błędy silnika P0172 Czujnik Bank1 mieszanka zbyt bogata i P0302 Cylinder 2 - wykryte wypadanie zapłonów to wszystko było na gazie więc pomogło regeneracja reduktora i wymiana wtryskiwacza na cylindrze numer 2. nie dawno jestem po wymianie olejów filtrów świec zapłonowych Bosch do gazu i całego rozrządu pasek rolki firmy INA pompa wody firmy Dolz olej zalany oczywiście CASTROL EDGE 5W30 TITANIUM FST wraz z rozrządem zakupiłem jedno kółko KZFR wydechowe 560zł samo kółko wszystkie metaliczne stuki w silniku ustały a było słychać jak auto się rozgrzeje dizlowanie zależało czasem od ustawienia fazy były nieprzyjemne stuki co jakiś czas wymiana oleju już w części pomogła bo stuki były już mniejsze a olej był czarny jak ropa ktoś po prostu nie dbał o wymiany na czas teraz mam nadzieję że autko w końcu ożyło :) nie mam porównania o mocy innych Cruzaków ale mi się wydaje że mogło by się jeszcze lepiej zbierać na obroty i przyśpieszać ...

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10293
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 11 sie 2017, o 22:34

Piotrek ogarnij zasady pisowni. To się fatalnie czyta. I w sumie nie wiem co chciałeś przekazać.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14457
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 11 sie 2017, o 22:38

ja zacznę kasować takie posty
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3724
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Regulus » 11 sie 2017, o 23:43

Bo wy koledzy techniczni ciency z literatury jesteście, o strumieniu świadomości słyszeli?
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14457
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 13 sie 2017, o 18:35

To niech ten strumień leci z użyciem klawiatury domowej, a nie na telefonie. ;)
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 531
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: pablo1 » 26 sie 2017, o 16:23

Filtr po przebiegu 11,5 tysiąca. Olej motul.
Załączniki
20170826_114918_resized.jpg
20170826_114918_resized.jpg (224.1 KiB) Przejrzano 479 razy
pablo1

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14457
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 26 sie 2017, o 16:31

jaka marka filtra?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 531
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: pablo1 » 26 sie 2017, o 16:56

Widać przecież po zaworku ;)
Filtron
pablo1

barus
Wymiatacz
Posty: 1036
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Imię: Czesław
Chevi: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 26 sie 2017, o 18:19

No to znowu zwichrowany :ocochodzi:

Awatar użytkownika
zzzz
Profesjonalista
Posty: 862
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Imię: Zbyszek
Chevi: Cruze 1.8 LT+ z LPG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: zzzz » 26 sie 2017, o 18:35

za wysoki i zgnieciony?

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10293
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 26 sie 2017, o 20:48

Zapadnięty bo po środku ma najmniejszy obwód. Zgnieciony przez ciśnienie oleju.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 531
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: pablo1 » 26 sie 2017, o 20:54

Tragedii nie ma . Tylko teraz kwestia pozostaje jedna. Czy za wysoki i zgnieciony albo teoria z tym ze juz zatkany bo dobrze zbiera brud i cisnienie go skreca albo zgniata. :ocochodzi:
Ewentualnie po kilku tysiacach trzeba by go wyciagnac i zobaczyc.
pablo1

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10293
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 26 sie 2017, o 21:04

Barus dokładnie mierzył i twierdził, że wysokość jest ok.

Awatar użytkownika
Krisson
Stały bywalec
Posty: 292
Rejestracja: 28 wrz 2016, o 08:05
Imię: Kris
Chevi: Cruze
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Krisson » 26 sie 2017, o 21:50

I jeszcze jedna istotna kwestia KZFR. Jestem po wymianie obydwu kół. Olej Motul zalany na full. siatki z solenoidów ściągnięte. A mimo to efekt dizlowania powrócił już jakiś czas temu..
Cruze LT+ Premium 1.8 LPG 2011r. Sedan

barus
Wymiatacz
Posty: 1036
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Imię: Czesław
Chevi: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 27 sie 2017, o 09:32

zzzz pisze:za wysoki i zgnieciony?
To odpada. Tylko jest pytanie, dlaczego do tej pory ten problem nie wystąpił u mnie :ocochodzi: Teraz już mam czwarty raz z rzędu założony wkład filtrona z cyckiem. Ostatnio przy pomiarach wnętrza obudowy filtra, dwukrotnie wyciągałem wkład filtra oleju i później wstawiłem już nowy, stąd już czwarty wkład. Olej wymieniam średnio co 10 000 km. Gdyby przyjąć taką teorię, że wkład jest za wysoki, to byłby zgnieciony zaraz po montażu, a tak nie jest.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14457
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 2 wrz 2017, o 15:42

2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 962
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Imię: Maciej
Chevi: Cruze 1.8LPG 2013
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: mkosmida » 2 wrz 2017, o 16:08

no niezle :)

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10293
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 2 wrz 2017, o 20:05

barus pisze:
zzzz pisze:za wysoki i zgnieciony?
To odpada. Tylko jest pytanie, dlaczego do tej pory ten problem nie wystąpił u mnie :ocochodzi: Teraz już mam czwarty raz z rzędu założony wkład filtrona z cyckiem. Ostatnio przy pomiarach wnętrza obudowy filtra, dwukrotnie wyciągałem wkład filtra oleju i później wstawiłem już nowy, stąd już czwarty wkład. Olej wymieniam średnio co 10 000 km. Gdyby przyjąć taką teorię, że wkład jest za wysoki, to byłby zgnieciony zaraz po montażu, a tak nie jest.
Może ma znaczenie typ jazdy. Ja byłem po intensywnej i długiej jeździe autostradowej, wysokie obroty czyli duże ciśnienie napierajacego oleju przez wiele godzin ciurkiem. :zastanawiasie:

andree1510
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: andree1510 » 2 wrz 2017, o 20:53

Jaka jest różnica cenowa pomiędzy filtrem manna a filtrona?

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10293
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 2 wrz 2017, o 21:03

Nie mająca wielkiego znaczenia.

andree1510
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: andree1510 » 2 wrz 2017, o 21:10

To po co stosować filtry filtrona ? W mojej firmie już dawno odeszliśmy od filtrona i sędziszowa, są robione z bardzo złej jakości materiałów i po jakimś czasie włoknina z której są zrobine robi się miekka i filtr się zakleja , dlatego zasysa go do środka.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10293
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 2 wrz 2017, o 22:17

Po co ? Bo myśleliśmy, że są zajebiste z cyckiem :D , bo Filtron to nie jest jakaś niszowa, bylejaka marka. Twoje doświadczenie potwierdza informację, którą przekazywał mi kiedyś kierownik serwisu ASO opla. Też odradzał filtrona ze względu na "skręcanie" się, mieli z tym kłopot w corsach. Wtedy wydawało mi się, że jak skręcenie to może serwis daje ciała, to jakieś inne filtry i nie można wiązać. Tylko, że to żadne skręcenie nie jest tylko zgniecenie, które tylko trochę wygląda jak skręcenie. No nie jestem pewien czy ponownie zastosuję tego filtrona. Został mi taki jeden nie użyty, poprzednio kontrolnie wróciłem do MANNa.

barus
Wymiatacz
Posty: 1036
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Imię: Czesław
Chevi: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: barus » 2 wrz 2017, o 22:35

wszim pisze: Może ma znaczenie typ jazdy. Ja byłem po intensywnej i długiej jeździe autostradowej, wysokie obroty czyli duże ciśnienie napierajacego oleju przez wiele godzin ciurkiem. :zastanawiasie:
Też się nad tym zastanawiałem :zastanawiasie: Teoretycznie nie powinno to mieć znaczenia, bo zawór przelewowy za pompą pilnuje, aby ciśnienie przed filtrem nie wzrosło powyżej pewnej granicy. Z ciekawości zaglądnę do filtra jak wygląda, bo ostatnio jechałem nad morze z Bielska do Gdańska i z powrotem prawie cały czas 140-150 km/h (A1).

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10293
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 2 wrz 2017, o 22:45

Ale ta "pewna" granica może być za duża dla sztywności ścianek filtrona. Albo może do 10tys wytrzymują, ale potem faktycznie coś tam rozmięka? Ja zmieniałem przy 16tys. Staram się nie przekroczyć 15tys no ale ostatnio mi się przekroczyło z powodu wakacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość