Strona 30 z 31

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 13 maja 2018, o 23:23
autor: berpa
Za 1200 kupiłem miesiąc temu na Allegro komplet do Cruza: dwa solenoidy i dwa koła zmiennych faz rozrządu ze śrubami. W ASO za same koła chcieli że zniżkami ponad 1000 zyli. Odpuściłbym sobie ceny z ASO

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 13 maja 2018, o 23:26
autor: Regulus
Cena szok za taki mały elektrozawór. A u Potaka? Albo używkę za dwie dychy?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 13 maja 2018, o 23:35
autor: berpa
Szkoda, że nie dostałem wcześniej informacji bo dzisiaj wyrzuciłem swoje stare solenoidy

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 15 maja 2018, o 11:02
autor: huri_khan
Niestety, szarpanie mimo zamienionych miejscami solenoidów powróciło.
Podpinam komputer i litania w tym czasie nie jeździłem na LPG, większość błędów dotyczy sondy, którą wymieniłem. Jedynie błąd 0661 może mieć coś wspólnego z solenoidami i KZFR.

Lista Błędów
P0171
System too Lean (Bank 1)

P2297
O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1 Sensor 1

P0661
Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit Low Bank 1

P0130
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -circuit malfunction

P0135
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control circuit malfunction


Czytam TISa i prawdopodobnie mam gdzieś wiązkę ukruszoną lub uwalony "moduł elektroniczny silnika K20."
Pytanie gdzie znajduje się moduł K20 ? Czy to sterownik, który jest przy akumulatorze ?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 15 maja 2018, o 15:27
autor: wszim
Tak. K20 to jest o ile dobrze pamiętam główny ECM silnika. Wygląda jakby szwankowało tym elementom zasilanie tj grzałce sondy i solenoidom.

Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Kolega giwlak miał podobny problem, nie pamiętam jak to się zakończyło.
viewtopic.php?f=28&t=3496&p=69384&hilit=P0661#p69384

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 10 lip 2018, o 22:59
autor: Kadoef05
Panowie mam kilka pytań odnośnie KZFR, przestudiowałem wszystkie wątki (szkoda że dopiero teraz :zastanawiasie: )
Pacjent: 1.8 LPG 2012 polift, 173 tyś. na liczniku.

A więc tak, od pewnego czasu słyszałem w swoim autku przy odpalaniu ciche, słynne "dislowanie". Trwało to 2 sekundy maksymalnie a później żadnych niepokojących odgłosów z okolic silnika. Zignorowałem ten problem, pomyślałem "ten typ tak pewnie ma".
Minął jakiś czas (może miesiąc, max dwa) i oprócz dizlowania po rozgrzaniu silnika pojawił się systematyczny dźwięk stukania. "try try try try <przerwa sekunde> try try try try <przerwa sekunde> :rotfl: . Sprawdzałem poziom oleju, był w normie. Dało mi to już do myślenia więc dzwonie do polecanego mechanika czy ma terminy żeby zerknąć. Pech, termin za 2/3 tygodnie. Kij, poczekam i będę jeździł dalej. Z biegiem czasu coraz głośniejsze stukania.
Pewnego dnia moim oczom ukazała się kontrolka check engine. Po podpięciu do prostego programu diagnostycznego na smartfona pokazało mi błąd P0011. Pogrzebałem w necie co ten błąd może wskazywać i padło na ZKFR.
Jestem w tym momencie świeżo po wymianie obu KZFR, przy okazji zrobiłem rozrząd. Na ten moment nie słyszę nic niepokojącego (może dlatego że przejechałem dopiero 10km :lol: ) i moje pytanie brzmi:

-Czy przy wymianie KZFR należy wymienić także elektrozawory na nowe? Mechanik mówi że jest to zalecana procedura podczas wymiany KZFR.

-Jeżeli tak, to czy brać oryginały GM czy może są jakieś dostępne polecane zamienniki? (troszkę uszczupliła mi kieszeń wymiana kół i rozrządu)

-Czy zdejmować sitka z nowych elektrozaworów przed ewentualnym montażem, czy chwile pojeździć na nich a później zdjąć?

Żałuje że nie zerknąłem pierw na elektrozawory czy są zdjęte sitka, tylko od razu z problemem zabrałem się za sugerowanie wymiany KZFR. Może wystarczyło tylko przyglądnąć się zaworkom i zdjąć trefne sitka? A może już było za późno? Przyznam się że do teraz nie sprawdziłem czy są ściągnięte czy nie. Zapewne zrobię to w dniu jutrzejszym. Liczę na szybką odpowiedź,
Pozdrawiam

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 10 lip 2018, o 23:32
autor: Regulus
Instrukcja serwisowa nic nie mowi o wymianie elektrozaworów razem z KZFR, ale ze względu na przebieg miałoby to sens (żeby chronić inwestycje w nowe koła).
O zamiennikach nie słyszałem. Sitka nie sąpotrzebne, podobno miały chronić KZFR przed ew. opiłkami powstającymi podczas docierania.

Dodano po 7 minutach 52 sekundach:
Jest mnóstwo zamienników, wygoogluj 55567050

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 01:03
autor: wszim
Sugestia wymiany solenoidów razem z kzfr jest intrygująca . Do tej pory nie padła na forum, ale całkiem logiczne jest, że przyczynkiem awarii kzfr może być niedomaganie któregoś z nich. Nie mam pojęcia ile one kosztują, ale zalecenie jak najbardziej ma sens.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 08:52
autor: Regulus
Zamienniki 160- 200 zł/szt.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 12:26
autor: Kadoef05
Myślicie że zamiennik zaworów firmy INA (nowe kółka także INA), będzie sensownym zamiennikiem? Słyszałem raczej pochlebne opinie o tej firmie ale zawsze wolę się dopytać ludzi związanych z owym tematem :D

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 13:30
autor: C77
Jest tylko INA i nic więcej, kolory kartoników możesz sobie wybrać.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 20:44
autor: Kadoef05
Czyli każdy zamiennik będzie zaworem INA pakowanym pod różnymi firmami?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 11 lip 2018, o 23:45
autor: Regulus
Tak: Febi, SWAG, Pierburg to tylko "pakowacze" :rotfl:
Tak trudno zrobić ctrl+c na podanym numerze i ctrl+v do google???

Bierz INA, najtańsze i jakościowo ok.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 01:21
autor: Kadoef05
Dzięki wielkie za odp. Mam nadzieje że do zobaczenia kiedyś na jakimś zlociku. Póki co musze jeszcze poznać dobrze nowy nabytek jakim jest cruze :rotfl:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 09:16
autor: Regulus
Auto przejechało niemało, więc miały go prawo dopaść te usterki, niemniej lekceważyć objawów i błędów nie należy - masz szczęście że rozrząd wytrzymał, bo mógł po 150 000 puścić ;) Jeszcze chłodniczka oleju ma prawo paść, jeśli uszczelki nie były wymieniane (zobaczysz 'masełko' w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego).
Ale teraz to już tylko lać lpg i cieszyć się z taniego podróżowania :)

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 11:59
autor: C77
Kadoef05 pisze:
11 lip 2018, o 20:44
Czyli każdy zamiennik będzie zaworem INA pakowanym pod różnymi firmami?
Dokładnie. Oryginały GM też.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 13:14
autor: Regulus
Ktoś nie zrozumiał sarkazmu.
7.06117.08.0.jpg
7.06117.08.0.jpg (31.18 KiB) Przejrzano 449 razy
427001410_jpg.jpg

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 13:21
autor: C77
Ktoś tu bajki opowiada :D

To zamów zobaczymy co dostaniesz :rotfl:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 12 lip 2018, o 13:44
autor: Regulus
Sam zamów, jak nie wierzysz. Górna fotka to produkt Rheinmetall (Pierburg). Jak Ci przyślą INA to, będziesz mógł zniszczyć Niemca za oszukiwanie konsumentów z UE :)

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 14 lip 2018, o 11:44
autor: berpa
Na Alledrogo komplet do Cruza: 2 koła KZFR, śruba do rozrządu i 2 solenoidy razem 1129 zł

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 31 lip 2018, o 21:21
autor: Kadoef05
Witam, świeżo po wymianie solenoidów.

Firma: INA
Kod produktu: 427 0014 10
Numer OEM: 55567050
Koszt: 2x 172 PLN = 344 PLN

Dla potomnych wysyłam zdjęcia oryginałów a zdjęcie zamiennika INA

Oryginał:
38284368_1003311496517955_2031096446664572928_n.jpg
"Zamiennik" firmy INA (po ściągnięciu sitek) :
38057374_1003311686517936_7440085689816842240_n.jpg
Jak widać zawory wyglądają praktycznie identycznie więc tak jak mówiliście, pakować zamiennik a nie przepłacać za logo GM.

I dziwna sprawa, w sumie nie mam pojęcia z czego to wynika. :zastanawiasie: (może poprzedni właściciel wymieniał jeden zawór chociaż wątpie) ale po delikatnym przeczyszczeniu, oba zawory mega się różnią śladami zużycia.
38065426_1003311289851309_5912920285727686656_n.jpg
Po wymianie (nie wiem czy sobie wmawiam czy tak jest serio :rotfl: ) odczuwam różnice, płynniejszą pracę silnika.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 4 wrz 2018, o 00:21
autor: Paweł134
Witam wszystkich użytkowników,
mój cruze 1.6 124km 2012 rok, hatcback
chce włączyć się w temat awarii wariatora zmiennych faz rozrządu, samochód nabyłem rok temu, zapalony check, kody P0171, P2096, szukałem przedmuchów w wydechu - nie ma, póżna jesień problem z rozruchem silnika, wizyta w ASO skasowanie błędów i brak diagnozy, po trzech dniach ponowna wizyta i diagnoza - podparte trzy zawory wydechowe, urwany element wałka rozrządu ( ktoś próbował blokować wałek śrubokrętem) wstępna wycena 6 tysi- odpuściłem sobie ASO.
Naprawa z szwagrem, wypożyczenie blokady rozrządu 30złi tu zonk blokada -cały zestaw nikak nie pasuje, blokada wałków zadługa, blokady koła zamachowego czy napinacza nie pasują, złożyliśmy rozrząd i jakoś chodzi, ale te jakoś. Po dłuższych przemyśleniach dochodzę do wniosku, że podstawowym problemem są koła ZFR(połamane elementy, wytarte bieżnie, czy nawet zblokowanie koła rozrządu) i następuje wypalanie gniazd zaworowych.
Pytanie - czy ktoś wie jaki jest symbol tego silnika i czy jest dostępna blokada rozrządu dla tego modelu

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 4 wrz 2018, o 06:29
autor: wszim
Przyczyna podparcia i wypalenia gniazd zaworowych bardziej kojarzy się z brakiem prawidłowego luzu zaworowego a nie z KZFR. Nie piszesz czy masz LPG, czy regulowałeś ten luz. Jeżeli doszło do podparcia i uszkodziło/wyżarzyło przylgnie to generalnie cała głowica jest do remontu lub wymiany.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 4 wrz 2018, o 20:58
autor: Paweł134
Samochód ma przebieg 230 tkm, z czego 200 na gazie, na pewno ja pierwszy zrobiłem w nim regulację luzu zaworów, piszę tak ponieważ szklanki miały nominalny wymiar. Zastanawiałem się czy zepsute koło zfr wydechu nie może spowodować wypalania gniazd zaworowych.
Powtarzam pytanie o blokadę rozrządu do tego modelu, ponieważ zamierzam wymienić koła zfr ponieważ przy uruchamianiu nieżle tłucze przez 2-3 sekundy, elektrozawory sprawne.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 4 wrz 2018, o 21:26
autor: berpa
Po mojemu lepiej kupić zestaw kół zfr razem z elektrozaworami. Wyjdzie ok. 1100 zyli.
Bo jak padnie solenoid to może uszkodzić droższe koła.