Błąd p0136

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Kamilek87
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2019, o 21:45
Imię: Kamil
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 109km benz.
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Błąd p0136

Post autor: Kamilek87 » 4 sty 2020, o 17:56

Witam
Od kilku miesięcy walczę z tym pojawiającym po skasowaniu sie błędem. Wymienione dwie sondy, katalizator. Sondy założone delphi. A błąd nadal występuje. Powoli tracę cierpliwość. Ostatnio zauważyłem nieszczelność na złączu elastycznym przy oringu. Czy to może być przyczyna ? Próbowałem to na testy zakleić sylikonem wysokotemperaturowym i powiem tak że na trasie 2x50km było ok póżniej bład się pojawił po trasie 2km. Czy ktoś ma jeszcze inne pomysły bo już budżet zaczyna mnie martwić. W załączniku odczyt błedu
Załączniki
received_812997235810375.png

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: scott » 4 sty 2020, o 19:40

Nie wiem, który 1.6 masz
1. https://chevrolet.7zap.com/en/cruze/508 ... 97029-0-0/
2. https://chevrolet.7zap.com/en/cruze/508 ... 14359-0-0/

ale mimo wszystko w obu sonda druga jest za złączem elastycznym, dlatego połączenie musi być super dobrze uszczelnione - i to jest obowiązkowe, jak tego nie naprawisz to nie co szukać dalej.

BTW, jesteś pewny tego kodu błędu, czy przypadkiem nie pomyliłeś się z ostatnią cyfrą?
Pytam ponieważ jedyna wzmianka o tym błędzie jest dla kodu:

Kod: Zaznacz cały

DTC P0420 00: Catalyst System Low Efficiency
Poza tym to przeszukaj forum, błąd będący tematem wątku wspomniano już kilka razy, może wyłapiesz coś czego jeszcze nie sprawdziłeś.

Czy masz inne błędy?
W TIS wspominają o możliwych przyczynach:

Kod: Zaznacz cały

Inspect for the following conditions, which may cause a catalytic converter to degrade:
    • 	An engine misfire
    • 	High engine oil or high coolant consumption
    • 	Retarded spark timing
    • 	A weak or poor spark
    • 	A lean fuel mixture
    • 	A rich fuel mixture
    • 	A damaged oxygen sensor or wiring harness

Moje zalecenia na początek:
1. naprawić szczelność układu wydechowego -> przynajmniej do sondy numer 2.
2. Kupić ELM i zrobić, bądź zlecić diagnostykę sond lambda - obejrzenie wykresów, i pochwalić się zdjęciami

Kamilek87
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 19 cze 2019, o 21:45
Imię: Kamil
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 109km benz.
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Kamilek87 » 4 sty 2020, o 20:09

To jest ten kod błędu innych nie ma. Nawet na zrzucie widać nr błędu. Jestem laikiem i cieżko m cokolwiek stwierdzić ale ostatnio zauważyłem delikatny dym spod maski. Dlatego zauważyłem delikatną nieszczelność na złączu. Po weeendzie oddaje do mechanika może coś więcej powie. Szukałem już tutaj na forum i innych bo pełno tego ale już robiłem dużo co znalazłem. Moze wymiana złącza pomoże

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 7 sty 2020, o 16:26

Panowie ja natomiast zmagam się z błędem P0420, również wymieniłem dwie sondy i dalej problemy. Przed chwilą wyskoczył mi błąd i zapaliła się kontrolka silnika. Ten błąd czego może dotyczyć chodzi mi dokładnie o którą sondę dokładnie chodzi. Dodam, że wykres pierwszej jak i drugiej sondy jest praktycznie taki sam i waha się od 0 do 1 V. Zaciekawiła mnie jedna sprawa czasami ustawi się na około 0,40 i wszystko jest dobrze.
Załączniki
Screenshot_20200107_161549_com.ovz.carscanner.jpg

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: scott » 7 sty 2020, o 17:09

W poprzednim poście dałem cytat z TIS. Błąd oznacza wykrycie słabego działania katalizatora. I wg. mnie jest powiązany z sondą numer dwa, za katalizatorem. Wspomniałem też, że nieszczelność za katalizatorem i drugą sondą może też powodować takie błędy.
Przy czym niekoniecznie sonda czy katalizator może być uszkodzona. Może być jakaś usterka mechaniczna, albo mieszanka jest źle regulowana.

Nie znam się jeszcze dobrze na silnikach benzynowych, ale wykres drugiej sondy chyba powinien być bardziej płaski niżeli podobny do wykresu pierwszej sondy.
viewtopic.php?f=23&t=7338&p=121354&hili ... dy#p121354
viewtopic.php?f=58&t=1614&p=29304&hilit ... ndy#p29304

Wpisz w wyszukiwarkę forum "wykres drugiej sondy" i "P2096" i przeczytaj tematy. Te problemy już były dyskutowane.

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 7 sty 2020, o 17:56

Taki zakres działania mam panowie zarówno pierwszej i drugiej.
Załączniki
Screenshot_20200107_173612_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20200107_173359_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20200107_173413_com.ovz.carscanner.jpg

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 13655
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Samochód: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: wszim » 7 sty 2020, o 23:47

scott dobrze pisze. Druga sonda nie powinna naśladować pierwszej. Natomiast takie zachowanie nie sugeruje jej uszkodzenia tylko raczej braku katalizatora.

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 8 sty 2020, o 05:17

Takie zachowanie mam zarówno na benzynie jak i na LPG. Dodam również, że swoją oryginalną sondę musiałem zmienić z powodu przegryzienia przez jakieś zwierzę i kupiłem pierwszą lepszą od firmy delphi znajomy co mi sprzedawał mówił, że jest sporo reklamacji na nie ale była dostępna za 2 godziny a potrzebne było auto jakieś 3 miesiące temu i dlatego ją wybrałem. Ale teraz zamówiłem firmę Bleu Print.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 13655
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Samochód: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: wszim » 8 sty 2020, o 10:34

A katalizator masz, czy został wycięty? Problem nie jest w tym przypadku w sondzie.

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 8 sty 2020, o 20:47

Katalizator jest ale dziwi mnie to, że np. dziś jak ruszałem spod pracy to miałem taki oto wykres.
Załączniki
Screenshot_20200108_063949_com.ovz.carscanner.jpg
Ostatnio zmieniony 9 sty 2020, o 00:39 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: z pod = spod

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1961
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: bubu1769 » 8 sty 2020, o 20:58

I to jest w miarę dobry wykres drugiej sondy.
A może kat jest już na wykończeniu bądź jest zawalony i nie jest w stanie spełniać swojej funkcji.
Patrzałeś jak on wygląda w środku?

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: scott » 8 sty 2020, o 21:06

Czy jak nagrywałeś silnik był nie rozgrzany?


Jesteś w stanie odczytywać / nagrywać parametry LTFT i STFT - korekty odpowiednio długo i krótko terminowe?

Dodano po 1 godzinie 2 minutach 26 sekundach:
Obejrzyj sobie. Test katalizatora na pojemność tlenu po 12 minucie. Swoją drogą, ten kanał ma bardzo fajne filmiki na temat diagnostyki.
https://www.youtube.com/watch?v=vyVnhCIMDnw

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 9 sty 2020, o 14:19

bubu1769 pisze:
8 sty 2020, o 20:58
I to jest w miarę dobry wykres drugiej sondy.
A może kat jest już na wykończeniu bądź jest zawalony i nie jest w stanie spełniać swojej funkcji.
Patrzałeś jak on wygląda w środku?
Patrzyłem, wykręciłem sondę przed kat i wszystko ok, nie widziałem żadnych dziur czy czegoś podobnego. Dziś przyszła sonda z blue printa i jest zupełnie inna niż ta co mam obecnie włożoną. Przypomina oryginalną. Ta z delphi miała tylko jeden otwór natomiast ta z blue ma jeden centralny i po bokach.
Ostatnio zmieniony 9 sty 2020, o 15:16 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: interpunkcja

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 9 sty 2020, o 18:57

Dziś wykres sond po 8 godzinach pod pracą tak wyglądał ale w miarę rozgrzewania się auta wykres drugiej sondy przypominał wykres pierwszej
Załączniki
Screenshot_20200109_150213_com.ovz.carscanner.jpg

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 14 sty 2020, o 12:52

Działanie sondy po wymianie z delphi na Blue Printa.
Załączniki
Screenshot_20200114_063733_com.ovz.carscanner.jpg

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: scott » 14 sty 2020, o 13:38

Chyba trochę wysoko.

Pojeździj chwilę i znowu nagraj na rozgrzanym.

Jeśli możesz to nagraj też korekty krótko i długo terminowe.

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1961
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: bubu1769 » 14 sty 2020, o 14:34

Czy ja wiem czy wysoko.
U mnie w T255 sygnał z drugiej sondy jest na podobnym poziomie.

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: scott » 14 sty 2020, o 15:29

W sumie jak tak spojrzeć na wykresy w internatach, to faktycznie na podobnym poziome jest sygnał.

Przy najbliższej okazji z ciekawości zobaczę jak wygląda w C4 1.4.

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 14 sty 2020, o 19:32

Zobaczę jutro

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 16 sty 2020, o 17:55

Korekty
Załączniki
Screenshot_20200116_150453_com.ovz.carscanner.jpg

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: scott » 16 sty 2020, o 21:56

W jakich warunkach było nagrywane? Czy to były obroty jałowe, czy jazda? Jaka była temperatura silnika?
Pytam o warunki bo zastanawiam się jest czy normalne są takie duże skoki korekty krótkoterminowej. Spodziewałbym się zmian w zakresie 5%.

Czy po zmianie drugiej sondy błąd już nie występuje?

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 17 sty 2020, o 11:44

Co do nagrywania to była jazda a temperatura około 70 stopni. Co do błędu jak na razie po wymianie błędu nie ma. Jeżdżę tylko na benzynie jak na razie. Dziś zrobię jeszcze raz te korekty na rozgrzanym silniku i na biegu jałowym.

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: Piotr3k1987 » 17 sty 2020, o 17:01

Pierwsze zdjęcie to pod czas jazdy na rozgrzanym silniku i prędkością około 80 km/h a kolejne to bieg jałowym po jeździe około 50 min.
Załączniki
Screenshot_20200117_153104_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20200117_154917_com.ovz.carscanner.jpg

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1961
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: bubu1769 » 17 sty 2020, o 17:29

Jak dla mnie to wskazania są prawidłowe.

Awatar użytkownika
scott
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Samochód: Cruze LS+ 2010
Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Błąd p0136

Post autor: scott » 17 sty 2020, o 19:26

Wg. mojej wiedzy też uważam, że jest OK. Sonda druga teraz wskazuje stały poziom. Korekty oscylują blisko zera, zakres zmian na krótkoterminowej to przedział 5 - 8% więc taki, jaki można się spodziewać po systemie z sonami wąskopasmowymi.

Swoją drogą, ciekawa sprawa z sondą Delphi. Niby nowa (3 miesiące), a wskazania sugerowały na zużyty katalizator.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości