Jaki płyn chłodniczy do Sparka M300?

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
ozi1024
Obserwatorek
Posty: 18
Rejestracja: 1 lut 2017, o 08:59
Imię: Ozi
Chevi: Spark
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Jaki płyn chłodniczy do Sparka M300?

Post autor: ozi1024 » 21 sie 2017, o 08:38

Cześć, wybieram się w dłuższą trasę i chciałbym wyposażyć się na drogę w dolewkę płynu chłodniczego w razie czego. Ktoś wie, jaki będzie odpowiedni do Sparka M300? Mam gdzieś na półce zwykłe, litrowe różowe Borygo, ale bez żadnych norm G12/13. Jak to jest z tym płynem? :)

Awatar użytkownika
endriu333
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze 1.8 LTZ+P+LPG/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jaki płyn chłodniczy do Sparka M300?

Post autor: endriu333 » 21 sie 2017, o 09:02

Ja do żony spark-a dolewam płyn Dynagel ale to czerwone borygo też powinno być ok. Jak nie masz tam lpg, a płyn jest w zbiorniczku to nie będziesz dolewal chyba że coś jest nie tak z układem.
Chevrolet Cruze MY2011 1.8 (KL7)+ LPG LandiRenzo Omegas / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki Bandit MY2012 650

Awatar użytkownika
krzysiekz
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2017, o 13:01
Imię: Krzysztof
Chevi: Spark 1.2 LTZ 2010r.
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Re: Jaki płyn chłodniczy do Sparka M300?

Post autor: krzysiekz » 4 wrz 2017, o 09:16

Ja swojej żonie do Sparka zalałem K2 kuler zielony i jest elegancko.
Pozdrawiam!
krzysiekz.

Szpyra

Re: Jaki płyn chłodniczy do Sparka M300?

Post autor: Szpyra » 23 wrz 2017, o 20:25

G11 niebieski i G12 czerwony stosuje się do układów chłodzenia gdzie pompa wody jest smarowana płynem (np.VW) ale można go spokojnie dolewać do innego płynu , niczemu nie zaszkodzi.Ja z powodzeniem leję K2 zielony i jest wszystko OK.
Producent zaleca płyn na bazie fosforanów czyli do chłodnic aluminiowych a jaki to twój wybór.
Tam gdzie trzeba lać G11/G12 , zawsze producent informuje o tym nalepką na zbiorniczku wyrównawczym.

Luis1

Re: Jaki płyn chłodniczy do Sparka M300?

Post autor: Luis1 » 1 paź 2017, o 18:45

Wszycho tak jak napisał.
G11/12 ma wyższą temperaturę wrzenia i nadaje się najbardziej do Diesla z przyczyn obiektywnych a przy okazji lepiej smaruje i zabezpiecza przed korozją.
Acha...Płyn K2 Kuler to też G11 :lol:
Poza tym trzeba być idiotą, żeby płyn trzymać w układzie dłużej niż 5 lat.(dotyczy to kart eksploatacyjnych producentów)
Ostatnio zmieniony 1 paź 2017, o 18:50 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości