Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Stuka, puka, kapie, cieknie...
jimbo
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 27 sie 2014, o 07:24
Imię: Kamil
Samochód: Lacetti, 1.4B
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: jimbo » 9 mar 2015, o 21:50

konradoo pisze:Spełnia te same parametry, więc bez przeszkód.
Kupiłem kulera tyle że koncentrat bo płynu nie było i w dodatku zielony.... Producent napisał że miesza się z każdym płynem o każdym kolorze... :zastanawiasie:

Czy będzie okej? czy lepiej zapolować na płyn różowy lub prestona??

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2548
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: konradoo » 9 mar 2015, o 21:52

A jaki kolor był?? Ja i tak uważam,że po zdiagnozowaniu itp to najlepiej płyn wymienić. Co dolejesz będzie dobrze,byle nie woda.
O partsy pisz PW.

jimbo
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 27 sie 2014, o 07:24
Imię: Kamil
Samochód: Lacetti, 1.4B
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: jimbo » 9 mar 2015, o 22:46

Właśnie był, tzn jest różowy i teraz nie wiem czy nie lepiej poszukać różowego... A poziom mam na równo z "min"

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2548
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: konradoo » 9 mar 2015, o 22:48

To jakiś lepiej czerwony lub prestone.
O partsy pisz PW.

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 21 gru 2019, o 21:57

Odświeże trochę temat , bo i mnie dopadło dolewanie płynu.
W lato tego roku , z powodu obniżania się płynu w zbiorniczku ( cieknące trójniki ), byłem zmuszony dolewać wody destylowanej.
Nie pamiętam ile dolewałem i ile razy, ale sporo. Dzisiaj zauważyłem , że zwiało mi ze zbiorniczka prawie 7/8 od poziomu MAX . Czy w tym przypadku ,byłoby to zwykłe odparowanie wody destylowanej? Czy coś się dzieje innego? Nie jestem strachliwy o UPG bo wiem jak ją sprawdzić.
Obecnie pokonuję ok. 10km w jedną stronę do pracy . Dziennie wychodzi trochę więcej po mieście i w korkach. Dodam jeszcze , że stojąc w korku , poczułem zapach tak jakby palącej się izolacji.( może to tylko złudzenie ew. smród poprzedzających mnie aut). A z nawiewów leciało naprawdę bardzo gorące powietrze.
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1204
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: papieju » 21 gru 2019, o 23:01

Masz wyciek albo ulg

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 22 gru 2019, o 21:08

Ale jak by było walnięte UPG , to by dymił na biało .Co prawda para leci , ale to jest normalne przy lpg.
Muszę kogoś wziąć do obserwacji rury wydechowej.
Tylko krowa nie zmienia poglądów

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 23 gru 2019, o 21:58

Chyba chłodnica mówi pa pa. Teraz mokro i nic nie widać .Dzisiaj znowu trochę dolałem.
Tylko krowa nie zmienia poglądów

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 24 gru 2019, o 23:20

Wigilia wigilią a auto musi jeździć. Znalazłem przeciek przy pomocy przyrządu. Pompka z manometrem i specjalnym korkiem do zbiorniczka wyrównawczego. Instalację napompowałem do 1,5 bar-a i od razu pokazał się płyn .
Miałem przeciek na plastikowych kolanach parownika , i .....dziurę w kolanie, łączącym gumowy przewód od nagrzewnicy do parownika :zastanawiasie: .I tu mam dwa przekroje przewodów gumowych. Jeden oryginalny od nagrzewnicy (przecięty przez montera), drugi nowy, dołożony przez gazownika.
Panowie . Nie mam trójników w instalacji ,za to mam dwa kolanka z szjs-metalu na przewodach. Artystycznie powyginane w "jajo ,od ciągłego dokręcania opasek.Nie wiem , czy to jest prawidłowe wpięcie parownika w układ chłodzenia. :ocochodzi:
Na szczęście miałem kawałek łącznika (mufki) z nacięciami , wywaliłem kolanko i połączyłem ze sobą gumowe węże . Widocznie ,gazmenowi nie chciało się wypiąć oryginalnego przewodu od nagrzewnicy i zastąpić go nowym , (bez żadnych łączeń kolanowych) z parownikiem. Oryginalny przewód nagrzewnicy , ma wyprofilowane kolano(a)?
Ma ktoś może zdjęcie poglądowe przewodów od nagrzewnicy, albo wie jak wyglądają? {:/
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1961
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: bubu1769 » 25 gru 2019, o 05:06

Czyli że masz parownik wpięty szeregowo z nagrzewnicą a nie jak zazwyczaj równolegle?
https://lpg-forum.pl/czy-parownik-powin ... t3788.html

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 25 gru 2019, o 10:55

Dzięki bubu1769 .Z tego co przeczytałem , wygląda , że mam połączenie szeregowe.
Jeśli chodzi o parownik, to mam zamontowany ,na równo (na poziomie )ze zbiorniczkiem wyrównawczym. :zastanawiasie:
A z tego co czytam na forum , powinien być zamontowany poniżej :ocochodzi: .
Ma to wpływ np.na temperaturę ogrzewania wewnątrz auta?
Wewnątrz kolana ,mam taką samą"krystalizację" , jak w trójniku z linku.Ciekawe co jest w nagrzewnicy i w silniku? :?
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1961
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: bubu1769 » 25 gru 2019, o 11:08

Ja jestem zwolennikiem montażu parownika równolegle, chociaż tak jak tam było wspomniane może to powodować zmniejszenie wydajność nagrzewnicy poprzez zabranie części przepływu przez parownik, lecz z drugiej strony w podłączeniu szeregowym parownik też będzie nakładał jakieś restrykcyjne przepływu a w sytuacji przytkania się jednego z elementów nic nie będzie dobrze działać.
Niezależnie od sposobu włączenia parownika w instalację należy go montować dość nisko ażeby nie zatrzymywały się w nim bąbelki powietrza.
Co do krystalizacji to moim zdaniem jest to kwestia źle dobranych materiałów.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1204
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: papieju » 25 gru 2019, o 11:31

Ja mam równolegle, parownik z przodu przy pasie przednim uchwyt przykręcony do tego od zbiornika płynu wspomagania, jest niżej niż wyrównawczy. W aucie ciepło, a mam jeszcze dodatkowy układ od webasta chwilowo zapętlony bo sprzęt u facha od sterowników

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 25 gru 2019, o 11:37

Ja dolałem jakiś rok temu( w Niemczech) koncentratu , bo akurat nie miałem płynu . Kolor płynu naturalnie się zmienił na szary.
papieju ,jak możesz ,(to w wolnym czasie oczywiście) zrób zdjęcie? Może i ja przerobię na równolegle.
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1204
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: papieju » 25 gru 2019, o 20:47

Po co zdjęcie, zasilanie parownika dajesz trójnikiem z zasilania nagrzewnicy, powrót do powrotu. Żadna filozofia

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 25 gru 2019, o 21:51

:Y Bo ja jestem wzrokowcem :D
Tylko krowa nie zmienia poglądów

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 29 kwie 2020, o 14:45

No i znowu się zaczęła polka z ubytkiem . Węże suche , a na wierzchu skrzyni biegów mokro.Połączenia na zaciskach przepatrzone -suchutko ( przy okazji poparzyłem dłoń jak macałem) .I widać tylko w tym miejscu . Wczoraj znalazłem jedno miejce , (przy połączniu starego przewodu z głowicą i parownikiem), tak jakby biały nalot i lekkie zawilgocenie tuż za opaską. Możliwe , że to jest przyczyną ?
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1204
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: papieju » 29 kwie 2020, o 16:05

Stara medota szukania wycieków, latarka noc ciemne miejsce światła wyłączone auto rozgrzane maska w górę swiecisz latarką i będzie widać skąd paruje

arnie3
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: arnie3 » 29 kwie 2020, o 17:12

Też miałem wyciek gdzieś jakoś z tyłu za pokrywą zaworów, jak uzupełnisz płyn tak by był w przewodach to ściśnij wąż i zobacz czy skądś się sączy, jeśli jest mokro to wyciek musi być całkiem duży i powinno być widać

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 29 kwie 2020, o 18:19

Trochę dziwny dla mnie ten wyciek nad skrzynią :zastanawiasie: . Macałem wszędzie ręką i było sucho :ocochodzi: . Niedawno napompowałem powietrzem układ (ok.1,5bar) i "pokazało" się dziurawe kolanko na zasilaniu parownika , oraz wyciek na plastikowych kolankach. A tak bez dodatkowego ciśnienia , nie było nic widać. Sprawdzę jeszcze metodą papieju , para musi się gdzieś pokazać.
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
chocisz
Stały bywalec
Posty: 224
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: chocisz » 29 kwie 2020, o 18:40

u mnie kiedyś był wyciek z pękniętego zbiorniczka wyrównawczego, rzeczywiście tak się delikatnie sączyła mgiełka od spodu zbiornika, którą dopiero zlokalizowałem w ciemnościach podświetlając latarką... dobry i skuteczny sposób :ok:

markus444
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
Imię: Maciej
Samochód: Lacetti CDX
Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: markus444 » 9 maja 2020, o 23:46

Witam.
Podepne się pod temat.
Płyn uciekał mi przez trojniki od lpg. Teraz mam problem z poziomem płynu. Zawsze sprawdzam na nagrzanym silniku.
Raz płynu nie ma w zbiorniczku a innym razem płynu jest ponad Max.
Jeżeli układ jest zapowietrzony to jaki jest sposób odpowietrzenia.?

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 2836
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: Przemek » 10 maja 2020, o 09:40

Odkrecasz korek od zbiornika płynu chłodniczego dajesz nawiew na minimum i temperaturę na maxa ,czekasz aż silnik osiągnie temperaturę roboczą i załączy się wentylator.

olokos
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 3 lis 2019, o 01:21
Imię: olokos
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4
Lokalizacja: WY
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: olokos » 21 maja 2020, o 17:00

Widzę, że temat dalej się ciągnie, a więc i ja dodam swoje trzy grosze.

Też miałem ten problem, aż wywaliło mi pewnego dnia jadąc ~110 termostat, dość nietypowo, bo jechałem, a tu nagle za mną wielka chmura dymu, zjechałem na bok i spod maski jeszcze większa. Panika mocno, ale po konsultacji z przyjacielem wyszło na to, że wystrzeliło mi termostat, a ta para spod silnika to parujący płyn chłodniczy.

Na szczęście tuż obok był inter cars, więc na parkingu wymieniłem termostat wg. instrukcji przyjaciela i od tamtego czasu już minęło pół roku około, problem z ubywającym układem chłodzenia zniknął.

Koszt naprawy ~150zł wliczając uzupełnienie płynu, który wyparował i zestaw nowego termostatu.

Polecam każdemu sprawdzić czy to właśnie nie wycieka z termostatu, bo w moim przypadku to był jedyny powód, od tamtego czasu problem z wyciekiem płynu chłodzącego zniknął.

BTW. to była moja pierwsza prawdziwa naprawa mechaniczna, więc jestem niesamowicie usatysfakcjonowany. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość