Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Stuka, puka, kapie, cieknie...
jimbo
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 27 sie 2014, o 07:24
Imię: Kamil
Chevi: Lacetti, 1.4B
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: jimbo » 9 mar 2015, o 21:50

konradoo pisze:Spełnia te same parametry, więc bez przeszkód.
Kupiłem kulera tyle że koncentrat bo płynu nie było i w dodatku zielony.... Producent napisał że miesza się z każdym płynem o każdym kolorze... :zastanawiasie:

Czy będzie okej? czy lepiej zapolować na płyn różowy lub prestona??

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2546
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: konradoo » 9 mar 2015, o 21:52

A jaki kolor był?? Ja i tak uważam,że po zdiagnozowaniu itp to najlepiej płyn wymienić. Co dolejesz będzie dobrze,byle nie woda.
O partsy pisz PW.

jimbo
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 27 sie 2014, o 07:24
Imię: Kamil
Chevi: Lacetti, 1.4B
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: jimbo » 9 mar 2015, o 22:46

Właśnie był, tzn jest różowy i teraz nie wiem czy nie lepiej poszukać różowego... A poziom mam na równo z "min"

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2546
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Imię: Konrad
Chevi: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: konradoo » 9 mar 2015, o 22:48

To jakiś lepiej czerwony lub prestone.
O partsy pisz PW.

krzych1b
Profesjonalista
Posty: 834
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Chevi: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 21 gru 2019, o 21:57

Odświeże trochę temat , bo i mnie dopadło dolewanie płynu.
W lato tego roku , z powodu obniżania się płynu w zbiorniczku ( cieknące trójniki ), byłem zmuszony dolewać wody destylowanej.
Nie pamiętam ile dolewałem i ile razy, ale sporo. Dzisiaj zauważyłem , że zwiało mi ze zbiorniczka prawie 7/8 od poziomu MAX . Czy w tym przypadku ,byłoby to zwykłe odparowanie wody destylowanej? Czy coś się dzieje innego? Nie jestem strachliwy o UPG bo wiem jak ją sprawdzić.
Obecnie pokonuję ok. 10km w jedną stronę do pracy . Dziennie wychodzi trochę więcej po mieście i w korkach. Dodam jeszcze , że stojąc w korku , poczułem zapach tak jakby palącej się izolacji.( może to tylko złudzenie ew. smród poprzedzających mnie aut). A z nawiewów leciało naprawdę bardzo gorące powietrze.
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1043
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: papieju » 21 gru 2019, o 23:01

Masz wyciek albo ulg

krzych1b
Profesjonalista
Posty: 834
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Chevi: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 22 gru 2019, o 21:08

Ale jak by było walnięte UPG , to by dymił na biało .Co prawda para leci , ale to jest normalne przy lpg.
Muszę kogoś wziąć do obserwacji rury wydechowej.
Tylko krowa nie zmienia poglądów

krzych1b
Profesjonalista
Posty: 834
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Chevi: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 23 gru 2019, o 21:58

Chyba chłodnica mówi pa pa. Teraz mokro i nic nie widać .Dzisiaj znowu trochę dolałem.
Tylko krowa nie zmienia poglądów

krzych1b
Profesjonalista
Posty: 834
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Chevi: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 24 gru 2019, o 23:20

Wigilia wigilią a auto musi jeździć. Znalazłem przeciek przy pomocy przyrządu. Pompka z manometrem i specjalnym korkiem do zbiorniczka wyrównawczego. Instalację napompowałem do 1,5 bar-a i od razu pokazał się płyn .
Miałem przeciek na plastikowych kolanach parownika , i .....dziurę w kolanie, łączącym gumowy przewód od nagrzewnicy do parownika :zastanawiasie: .I tu mam dwa przekroje przewodów gumowych. Jeden oryginalny od nagrzewnicy (przecięty przez montera), drugi nowy, dołożony przez gazownika.
Panowie . Nie mam trójników w instalacji ,za to mam dwa kolanka z szjs-metalu na przewodach. Artystycznie powyginane w "jajo ,od ciągłego dokręcania opasek.Nie wiem , czy to jest prawidłowe wpięcie parownika w układ chłodzenia. :ocochodzi:
Na szczęście miałem kawałek łącznika (mufki) z nacięciami , wywaliłem kolanko i połączyłem ze sobą gumowe węże . Widocznie ,gazmenowi nie chciało się wypiąć oryginalnego przewodu od nagrzewnicy i zastąpić go nowym , (bez żadnych łączeń kolanowych) z parownikiem. Oryginalny przewód nagrzewnicy , ma wyprofilowane kolano(a)?
Ma ktoś może zdjęcie poglądowe przewodów od nagrzewnicy, albo wie jak wyglądają? {:/
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 986
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Chevi: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: bubu1769 » 25 gru 2019, o 05:06

Czyli że masz parownik wpięty szeregowo z nagrzewnicą a nie jak zazwyczaj równolegle?
https://lpg-forum.pl/czy-parownik-powin ... t3788.html
Pomóż mi pomóc sobie. :ok:

krzych1b
Profesjonalista
Posty: 834
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Chevi: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 25 gru 2019, o 10:55

Dzięki bubu1769 .Z tego co przeczytałem , wygląda , że mam połączenie szeregowe.
Jeśli chodzi o parownik, to mam zamontowany ,na równo (na poziomie )ze zbiorniczkiem wyrównawczym. :zastanawiasie:
A z tego co czytam na forum , powinien być zamontowany poniżej :ocochodzi: .
Ma to wpływ np.na temperaturę ogrzewania wewnątrz auta?
Wewnątrz kolana ,mam taką samą"krystalizację" , jak w trójniku z linku.Ciekawe co jest w nagrzewnicy i w silniku? :?
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 986
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Chevi: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: bubu1769 » 25 gru 2019, o 11:08

Ja jestem zwolennikiem montażu parownika równolegle, chociaż tak jak tam było wspomniane może to powodować zmniejszenie wydajność nagrzewnicy poprzez zabranie części przepływu przez parownik, lecz z drugiej strony w podłączeniu szeregowym parownik też będzie nakładał jakieś restrykcyjne przepływu a w sytuacji przytkania się jednego z elementów nic nie będzie dobrze działać.
Niezależnie od sposobu włączenia parownika w instalację należy go montować dość nisko ażeby nie zatrzymywały się w nim bąbelki powietrza.
Co do krystalizacji to moim zdaniem jest to kwestia źle dobranych materiałów.
Pomóż mi pomóc sobie. :ok:

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1043
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: papieju » 25 gru 2019, o 11:31

Ja mam równolegle, parownik z przodu przy pasie przednim uchwyt przykręcony do tego od zbiornika płynu wspomagania, jest niżej niż wyrównawczy. W aucie ciepło, a mam jeszcze dodatkowy układ od webasta chwilowo zapętlony bo sprzęt u facha od sterowników

krzych1b
Profesjonalista
Posty: 834
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Chevi: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 25 gru 2019, o 11:37

Ja dolałem jakiś rok temu( w Niemczech) koncentratu , bo akurat nie miałem płynu . Kolor płynu naturalnie się zmienił na szary.
papieju ,jak możesz ,(to w wolnym czasie oczywiście) zrób zdjęcie? Może i ja przerobię na równolegle.
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1043
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: papieju » 25 gru 2019, o 20:47

Po co zdjęcie, zasilanie parownika dajesz trójnikiem z zasilania nagrzewnicy, powrót do powrotu. Żadna filozofia

krzych1b
Profesjonalista
Posty: 834
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Chevi: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Ubywa płynu w układzie chlodzenia

Post autor: krzych1b » 25 gru 2019, o 21:51

:Y Bo ja jestem wzrokowcem :D
Tylko krowa nie zmienia poglądów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości