Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Pabloo14
Obserwatorek
Posty: 6
Rejestracja: 12 lip 2018, o 21:19
Imię: Paweł
Chevi: Lacetti
Lokalizacja: Tomaszów mazowiecki
Kontakt:

Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: Pabloo14 » 27 lip 2018, o 10:39

Witam mam pytanie jak w temacie. Czy w wersji sedan lub kombi silnik 1.4 daje rade czy raczej szukac z silnikiem 1.6 ?

Awatar użytkownika
rafi243
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 3 gru 2014, o 16:19
Imię: Rafał
Chevi: lacetti sedan 1.4
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: rafi243 » 27 lip 2018, o 11:17

Ja mam 1.4 lpg i osobiście nie polecam. Za mało mocy jak na taką budę. Nawet czuć dość spory spadek mocy po włączeniu klimy. Czytając fora, to spalanie 1. 6 ma takie samo jak 1.4 a nawet ciut mniejsze. Co do awaryjności silnika, to nie mam problemów jak na razie... Przebieg 180 tyś. Na małych biegach, jeszcze jako tako się zbiera, ale przy wyprzedzaniu z kopletem pasażerów, niestety juz jest problem, czuć brak tej mocy i trzeba za zmieniać biegi, bo na 5 słabo przyśpiesza.

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 27 lip 2018, o 22:25 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zdublowany post

Awatar użytkownika
none7
Aktywny
Posty: 73
Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
Imię: Karol
Chevi: Lacetti 1.6 '05 +LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: none7 » 27 lip 2018, o 12:06

ja z 1.6 w HB odczuwam brak mocy. Kolega ma 1.8 w KOMBI i też uważa że przydało by się troszkę więcej. Moim zdaniem 1.4 to dla kogoś kto tylko i wyłącznie po mieście będzie się poruszać.

Awatar użytkownika
cookiemonster
Bywalec
Posty: 153
Rejestracja: 22 sie 2013, o 21:52
Imię: Tomek
Chevi: Lacetti 92U
Lokalizacja: BEMOWO
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: cookiemonster » 27 lip 2018, o 22:20

W kombi nie występował 1.4.

Wysłane z mojego VIE-L09 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 27 lip 2018, o 22:23 przez Sebastian, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Zdublowany post

rogal150
Obserwatorek
Posty: 26
Rejestracja: 20 wrz 2014, o 23:53
Imię: Piotr
Chevi: Nubira II 1.8 F18D3
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: rogal150 » 28 lip 2018, o 16:58

Szukaj 1.8, te same koszta naprawy. A przynajmniej można klime włączyć i ciąć normalnie, i czasem wyprzedzić {:/, choć to cały czas mało :lol:, dizelek musi fajnie chodzić dużo Nm

Awatar użytkownika
papieju
Specjalista
Posty: 366
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: papieju » 28 lip 2018, o 18:47

Jestem świeżo po trasie na wakacje, t18sed spalił mi na dystansie 450km mniej gazu niż Astra 1.6, do tego z klimatyzacją.

wieczor
Stały bywalec
Posty: 256
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Imię: Tomasz
Chevi: nubira 1.8 121km f18
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: wieczor » 28 lip 2018, o 21:02

1.8 to wyzsze oc:P A jakos specjalnie to sie nie zbiera, leon II 1.6 albo nissan tiida 1.6 nie jada gorzej a maja prawie o 20 koni mniej:P Wiem bo ujeżdzam te graty;p

strowger
Aktywny
Posty: 83
Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
Imię: Robert
Chevi: Nubira
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: strowger » 28 lip 2018, o 21:15

OC nie zależy od pojemności.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
papieju
Specjalista
Posty: 366
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: papieju » 28 lip 2018, o 21:37

wieczor pisze:
28 lip 2018, o 21:02
1.8 to wyzsze oc:P A jakos specjalnie to sie nie zbiera, leon II 1.6 albo nissan tiida 1.6 nie jada gorzej a maja prawie o 20 koni mniej:P Wiem bo ujeżdzam te graty;p
To nie jest sportowe auto. Do tego waży swoje. Ma być ekonomiczne, pojemne i tanie w naprawach. Ale kombi to tylko 1.8. Leon się zbiera ale ile mniej waży? Kup Rapida z 1.0 tai też się zbiera a oc jakie małe 😀

wieczor
Stały bywalec
Posty: 256
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Imię: Tomasz
Chevi: nubira 1.8 121km f18
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: wieczor » 29 lip 2018, o 00:02

z tego co napisales to zgadza sie tylko to, ze jest dosyc tanie w naprawach i nie jest sportowe:P Rapid jest nieosiagalny w tym przedziale cenowym;P Ja porównałem tylko 1.8 laczka z przykladowym 1.6 (nie wiem jak jezdzi laczek 1.6) ale jezeli tak jak np seat albo nissan to szkoda kupowac (chodzi o osiagi) oc wyzsze, spalanie pewnie podobne, do tego 1.6 niby sa mniej awaryjne;P. Patrzac z perspektywy ekonomicznosci 1.6 jest lepsze;p

Awatar użytkownika
papieju
Specjalista
Posty: 366
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: papieju » 29 lip 2018, o 08:19

Nie będzie słabszy motor lepiej jeździł niż mocniejszy w tej samej budzie. A oc 1.6/1.8 to w zasadzie ta sama stawka, 1.8 pali mi mniej niż 1.6 w lżejszej Astrze więc ekonomia jest. To rak jak w Nubirach 1 i 2, miałeś 1.6 albo 2.0 i wyglądało to tak że 1.6 palił więcej niż 2.0 w tej samej budzie a kompletnie nie jechał

wieczor
Stały bywalec
Posty: 256
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Imię: Tomasz
Chevi: nubira 1.8 121km f18
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: wieczor » 29 lip 2018, o 09:22

Nie jechałem laczkiem 1.6 wiec nie wypowiadam sie jak to jezdzi:P Napewno 1.8 jedzie minimalnie lepiej. wg danych 1.8 ma 13koni wiecej i ma o cale 0.5s lepsze przyspieszenie do 100, do tego v/max wyzsze o 8km/h i okolo 15Nm wiecej :P Także w porównaniu do 1.6 to taki szatan ze trzeba z 2 ruszac zeby przegubow nie pozrywac

rogal150
Obserwatorek
Posty: 26
Rejestracja: 20 wrz 2014, o 23:53
Imię: Piotr
Chevi: Nubira II 1.8 F18D3
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: rogal150 » 29 lip 2018, o 13:14

Kup ten w najlepszym stanie, nie upieraj się na jednym modelu, to nie ma sensu samochodach używanych 😉

Awatar użytkownika
papieju
Specjalista
Posty: 366
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: papieju » 29 lip 2018, o 15:32

Znajomy ma 1.4 w sedanie i pali porównywalnie z moim 1.8 tak więc tego...

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3318
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Chevi: 2x Lacetti 1.4&1.6
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: Sebastian » 29 lip 2018, o 16:30

Problemem w przypadku 1.8 to dostępność niektórych części i trwałość.

1.6 to rozwiercone 1.4, i 90% części jest identyczna, i problemu z np. pierścieniami, panewkami nie ma, czego nie można powiedzieć o 1.8.

Ale pamietajcie czy to 1.4, czy 1.6, to te silniki lubią wysokie obroty i przyspieszają dopiero powyżej 3,5-4k rpm. Co więcej, ECU adaptuje się do stylu jazdy, im jazda bardziej agresywna, tym auto inaczej przyspiesza.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

wieczor
Stały bywalec
Posty: 256
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Imię: Tomasz
Chevi: nubira 1.8 121km f18
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: wieczor » 29 lip 2018, o 18:39

to by wyjasnialo czemu moje 1.8 to taki mul:P

kjas9
Specjalista
Posty: 436
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Imię: Krzysztof
Chevi: lacetti 1,6SX lpg
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: kjas9 » 29 lip 2018, o 21:20

I tutaj kol Seba ma rację,mam 1,6 i ciężką nogę wiec nie zamulam silnika i nie staję tylko na prawym pasie- pusty z dwoma osobami w pierwszym starcie nie ustępuje innym , to dopiero widac jak załączają się turbiny nowym modelom wtedy niestety pomimo dechy w podłodze widzę jak rośnie odległość.Podsumowując na nasze drogi i stałe ograniczenia prędkości i tak wystarczy,po zredukowaniu do 3 osiagamy najlepsze przyspieszenie i można ciągnąć aż do 5500 ale wtedy spalanie jest maks wszyscy którzy liczą na cuda niech nie myślą ze te 13 k w 1,8 to rewela - a myślą o innym aucie.Plusem to że mało awaryjny silnik ,gaz dobrze się spisuje ,pojemny,w miarę wygodny a to że stary model na to się nic nie poradzi ,szukać tylko w dobrym stanie i na początek w zupełności wystarczy

wieczor
Stały bywalec
Posty: 256
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Imię: Tomasz
Chevi: nubira 1.8 121km f18
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: wieczor » 29 lip 2018, o 21:57

nie 13kw tylko 13km:P Dzisiaj jezdzilem po gorkach bieszczackich laczkiem (1.8) no to powiem ze pod niektore gorki 2 bieg trzeba wrzucac na rozped bo na 3 zdycha a spalanie 9,8:p Na taki teren to jednak turbo diesel najlepszy;p

kjas9
Specjalista
Posty: 436
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Imię: Krzysztof
Chevi: lacetti 1,6SX lpg
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: kjas9 » 29 lip 2018, o 22:15

nie wbiło mi się m , wcale nie turbo diesel ale po prostu turbo które pozwoli na wyższy moment obrotowy dla poszczególnych biegów .Ktoś kiedyś stwierdził że diesel jest najlepszy do ciężkich maszyn i to jest prawda i na szczęscie era zachwytów i ladowania diesla do wszystkich silników z np 1,1 już się pomału kończy.

Awatar użytkownika
papieju
Specjalista
Posty: 366
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: papieju » 29 lip 2018, o 22:26

wieczor pisze:
29 lip 2018, o 21:57
nie 13kw tylko 13km:P Dzisiaj jezdzilem po gorkach bieszczackich laczkiem (1.8) no to powiem ze pod niektore gorki 2 bieg trzeba wrzucac na rozped bo na 3 zdycha a spalanie 9,8:p Na taki teren to jednak turbo diesel najlepszy;p
Bo 1.8, jak zresztą każdy 16v, wymaga kręcenia. Tam gdzie poprzednim autem - 100 konną Astrą F z silnikiem 1.6 8v pod górkę ładowałem bez redukcji z marszu utrzymując pod nią tą samą prędkość co na prostym - w Nubirze wymaga ciśnięcia i trzymania obrotów inaczej faktycznie zdycha. Powtórzę się, ale nawet 1.8 to za mały silnik do dość ciężkiej budy, zwłaszcza w kombi. Brakuje znanego z poprzednich Nubir 2.0 136KM a i tak uważam że przy tej masie to topowa wersja powinna mieć 150KM z jakiegoś 2.4 i nie paliłoby to specjalnie więcej niż te 1.8. No i dużą rolę gra stopniowanie skrzyni, mogło by być lepsze

wieczor
Stały bywalec
Posty: 256
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Imię: Tomasz
Chevi: nubira 1.8 121km f18
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: wieczor » 29 lip 2018, o 23:07

Ze wymaga krecenia to wiem, tyle ze jak ktos mail kiedys turbo d to teskni za nim przy gorkach:P Na codzien jezdze avensis 2.0 152km benzyna i jak jej nie podusi na obrotach to kicha, z tym ze lyka 7,5 l benzyny na 100km w cyklu mieszanym (nie mam ciezkiej nogi). gdyby mnie chcial taki przykladowy td 110km wyprzedzic pod gorke, to zanim zamieszam lewarkiem jest po ptokach:p taki juz minus wolnossacych bezyniakow, ze trzeba je wkrecac na obroty. Co do nubiry 136km 2.0 to jezdzilem przez chwile i roznica jest taka, ze szla tak samo tyle wiecej palila i wolniej nagrzewala sie w zimie:P A i nie musialem w silniku nic ruszac nigdy:P

rogal150
Obserwatorek
Posty: 26
Rejestracja: 20 wrz 2014, o 23:53
Imię: Piotr
Chevi: Nubira II 1.8 F18D3
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: rogal150 » 30 lip 2018, o 07:44

Sebastian pisze:
29 lip 2018, o 16:30
Co więcej, ECU adaptuje się do stylu jazdy, im jazda bardziej agresywna, tym auto inaczej przyspiesza.
Hmm, ciekawe 😉, gdzie to piszą? mapy są zgrane na "sztywno". ECU podaję dawkę na podstawie obciążenia i obrotów.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10413
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: wszim » 30 lip 2018, o 08:43

Niestety jest to legenda powielana i nie ma na to siły. Producenci pojazdów i konstruktorzy ECM nie przyznają się do implementacji takich rozwiązań jak adaptacja silnika do stylu jazdy. Ale kierowcy wiedzą swoje :D

Awatar użytkownika
none7
Aktywny
Posty: 73
Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
Imię: Karol
Chevi: Lacetti 1.6 '05 +LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: none7 » 30 lip 2018, o 10:40

wg mnie adaptacja jest zawsze przez kilka kolejnych jazd po resecie kompa. Reset ustawień kompa powoduje wyzerowanie korekt dla czujników.

Przykładem takiego czujnika jest TPS. Często w serwisówkach można znaleźć jego parametry przy zamkniętej i przy otwartej przepustnicy. dodatkowo te wartości podane są dla kazdego położenia jeszcze w "przedziale". To chyba normalne że komp czyta te czujniki i zapisuje które położenie jakie ma wartości.

Oczywiście komp nie adaptuje się do stylu jazdy. To jest bzdura. Ale jeżeli po resecie ECU, nie przyjmie on prawidłowych parametrów z czujników, to parametry jednostki napędowej mogą być zaniżone.

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Imię: Mateusz
Chevi: Lacetti 1.4 LPG HB
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Lacetti Sedan/Kombi 1.4 czy 1.6

Post autor: littek » 30 lip 2018, o 17:48

1.4 ma spore problemy z HB. Z kompletem pasażerów i klimatyzacją możesz zapomnieć o wyprzedzaniu na trasie. Wolę nie wiedzieć co się dzieje w kombi, w którego z założenia pakujesz więcej.

Plusem jest fakt, że przynajmniej u mnie świetnie znosi lpg, po 1600000 nie widzę problemów z silnikiem. Ostatnie rekordowe zużycie paliwa w trasie Gdańsk-Kraków i z powrotem to 9 l/100 km przy prędkości około 100 km/h. Poza tym nie polecam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość