Problemy z odpalaniem. b+g

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Pajakx
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
Imię: Krzysiek
Chevi: Lacetti kombi
Silnik: 1.6 109km
LPG: stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: Pajakx » 11 wrz 2019, o 01:09

Cześć. Mój problem jest wypowiedziany w filmiku ale tu też napiszę co jest grane. Samochód to** Chevrolet Nubira 1.6 **16v benzyna z instalacją gazową Stag. Problem to:** Nie odpala za 1 razem**, czasami za 3, 4, a jak już odpali to po dodaniu gazu spadają obroty że czasami zgaśnie, a czasami wzrastają. ( widać na filmiku). Jak auto pochodzi chwilę to później już problemu nie ma. Co wymieniłem: filtr paliwa, gazu ( jestem świeżo po przeglądzie), wymieniłem świece, moje próby diagnozy: za bogata mieszanka przez nieszczelną instalacje lpg lub nieszczelne wtryskiwacze. Zakręciłem więc butle wypaliłem gaz i następnego dnia problem się powtórzył. Zrobiłem podobny zabieg z benzyną i odłączyłem pompę paliwa, wypaliłem aż nie zgasł i rozłączyłem wąż do listwy paliwowej. Następnego dnia, znowu to samo. Czy ktoś ma jakaś teorie lub pomysł co jeszcze mogę sprawdzić? Z góry Dziękuję

[youtube]https://youtu.be/Q8IO7o1D_o0[/youtube]

bubu1769
Profesjonalista
Posty: 528
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Chevi: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: bubu1769 » 11 wrz 2019, o 06:43

A czyściłeś przepustnice i dolot?
To syczenie przy otwarciu przepustnicy jest normalne.
Pomóż mi pomóc sobie. :ok:

Awatar użytkownika
dokia
Wymiatacz
Posty: 1095
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Imię: Dorota
Chevi: Opel Insignia
Silnik: PB A20NHT 220KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: dokia » 11 wrz 2019, o 06:50

Przepustnice koniecznie sprawdź.
I korekty długoterminowe jak masz ustawione?
I korekty każdego wtryskiwacza na jakim są poziomie? Jakie ciśnienia na cylindrach? Czy nie spadają na którymkolwiek wtrysku zaraz przy próbie odpalenia lub zaraz po, bo wtedy by znaczyło że pompa niedomaga. Wtedy no przy przełączeniu na gaz na jakimś cylindrze mogłoby spadać ciśnienie, no ale to trzeba sprawdzić jakie tam są dane liczbowe. Korekty wtryskiwaczy są po to aby wyregulować pracę silnika. Czy masz jakieś dane o nich? Sprawdziłeś na jakim są poziomie?

Auto jak chodzi na LPG jest ok da się regulować korektami, na benzynie wchodzą na plus.

Bawiąc się przełączaniem między wtryskami PB a LPG zauważ, czy na jakimś cylindrze kiedy wchodzi na benzynę auto jakby na moment sie nie przydławi i od razu korekta nie idzie w góre.
Bo może to być walnięty wtrysk Pb też.

Ja teraz nie pamiętam danych i mogę się mylić ale przy układach pb+LPG to dłuterminowe chyba na nie mniej niż 7% aby w czasie pracy nie spadły do 5%, a wtryskiwaczy 0-1.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12273
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: wszim » 11 wrz 2019, o 10:05

W instalacji sekwencyjnej nie tak prosto wypalić gaz. Bo jak spadnie ciśnienie to przełącza się z automatu na benzynę, a gaz w układzie reduktora cały czas zostaje. Za krótki taki jednorazowy test.

Zgaś silnik pracujący na LPG, odepnij cienki wężyk odniesienia ciśnienia od reduktora, pośliń palec i przytknij do króćca reduktora czy nie robią się powolutku bąbelki z gazu. Jak się robią to membrana dziurawa i reduktor do regeneracji.

Awatar użytkownika
papieju
Profesjonalista
Posty: 920
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Imię: Marcin
Chevi: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: papieju » 11 wrz 2019, o 10:10

Albo inaczej, odłącz zasilanie cewki na reduktorze i odłącz od niego przewód który idzie do listwy gazowej, wtedy wyleci wszystko z układu miedzy reduktorem a listwą i nic nowego nie wleci, odłącz podciśnienie od kolektora i zaślep żeby lewizny nie łapał i wtedy testuj.

Pajakx
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
Imię: Krzysiek
Chevi: Lacetti kombi
Silnik: 1.6 109km
LPG: stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: Pajakx » 12 wrz 2019, o 20:47

Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę, po za tym że teraz po odpaleniu kręci się do 2000 a dopiero później się stabilizuję do lekko poniżej 1000. Zrobiłem też test szczelności. Odłączyłem filtr i dolot zasłoniłem ręką, że aż harmonijka się wciągnęła ale było szczelnie a silnik mimo wszystko nie zgasł ??? Może EGR ?

Awatar użytkownika
dokia
Wymiatacz
Posty: 1095
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Imię: Dorota
Chevi: Opel Insignia
Silnik: PB A20NHT 220KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: dokia » 12 wrz 2019, o 20:49

warto sprawdzić EGR.
A jaki był stan przepustnicy? masz foty?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

andree1510
Specjalista
Posty: 330
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: andree1510 » 12 wrz 2019, o 21:33

Pajakx pisze:Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę, po za tym że teraz po odpaleniu kręci się do 2000 a dopiero później się stabilizuję do lekko poniżej 1000. Zrobiłem też test szczelności. Odłączyłem filtr i dolot zasłoniłem ręką, że aż harmonijka się wciągnęła ale było szczelnie a silnik mimo wszystko nie zgasł ??? Może EGR ?
Nie zgaśnie, dlatego bo za przepustnicą jest podłączona odma.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


stoneface
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 15 wrz 2016, o 21:13
Imię: Robert
Chevi: Nubira 1.6
Silnik: 1,6 109KM
LPG: Stag 200 GoFast listwa ACW02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: stoneface » 28 wrz 2019, o 20:27

Odłącz LPG od zasilania, wyjmij bezpiecznik od sterownika STAG i pojeździj kilka dni tylko na benzynie.
Chyba miałem podobny problem tylko obroty rano na chwilę mi spadały też mam STAGa i silnik 1.6.

kjas9
Profesjonalista
Posty: 550
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Cruze 1,4 Sw
Silnik: 1,4 T
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: kjas9 » 28 wrz 2019, o 20:58

Pytanie,czy podłączyłeś do ch.expl.-program pokaże ci wszystkie dane,chek ci się zapala przy diagnostyce ,bo takie objawy sugeruja też na walnięty wtryskiwacz pb

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość