Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
lukaslacetti
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: lukaslacetti » 12 sty 2020, o 12:51

Ja Odswiezam i nanoszę poprawke na to co napisałem
ostatnio mierzyłem opornosć na tych 3 masach ale, zapomniałem ze mierzyłem miernikiem z rozładowana baterią a jak wiadomo takie mierniki przekłamują wartości wychodziło cos około 6.5 ale na starej baterii, na nowej wskazalo 1.5
z czego same sondy miernika mają 0.8, ale i tak przelutuje ten kabelek,
przy okazji sobie pomierzyłem trochę czujników wlacznik biegu jalowego, TPS i takie tam.

lukaslacetti
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: lukaslacetti » 18 sty 2020, o 19:34

Powiedzcie mi Gdzie jest jakaś masa pod maską,
nie liczac masy na lewej i prawej podłużnicy oraz tej od komputera
Bo na ruskim forum widzę ze gosć ma masę minusowego przewodu gdzieś przymocowaną do sanek nieopodal czujnika prędkości przy skrzyni ale ja dzisiaj szukałem i nie widzę nigdzie tego

Poniżej zdjęcia cykniete, na jednym widoczna masa na podłużnicy na drugim widać z peszli gdzieś tam siedzi ten wadliwy kabelek którego będę przelutowywał aby nie mieć w p[rzyszłości z tym problemów
Załączniki
100_4821.JPG
100_4815.JPG
Ostatnio zmieniony 18 sty 2020, o 19:51 przez lukaslacetti, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 18969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: etac » 18 sty 2020, o 19:37

wiele osób dokłada dodatkowe masy. Pomaga to sporo, szczególnie w starszych już autach.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: krzych1b » 18 sty 2020, o 21:11

Punktów masowych w naszych autach jest sporo. Ja mam tylko jeden gruby przewód z aku przykręcony do lewego "fartucha " nadkola.Reszta ,to są "cieniasy" przykręcone do nadwozia.Wszystkie połączenia masowe ( które udało mi się wypatrzeć) w komorze silnika,przesmarowałem wazeliną techniczną.Ale jak jest u mnie "zmasowany " silnik z nadwoziem ,to sam nie wiem. Chyba będę zmuszony (profilaktycznie) dołożyć dodatkową masę.
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
chocisz
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: chocisz » 18 sty 2020, o 21:32

tu masz wszystkie masy oznaczone "G" chyba najwazniejsze to ta pod aku i przy rozruszniku, g106 pod Abs
https://translate.googleusercontent.com ... Op0qfrFT7g

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: krzych1b » 19 sty 2020, o 12:00

A rozrusznik nie jest zmasowany bezpośrednio przez obudowę?
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
chocisz
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: chocisz » 19 sty 2020, o 12:12

Ale do tej obudowy tez trzeba dostarczyć masę i z tego co pamietam to cała masa silnika jest na srubie od rozrusznika

lukaslacetti
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: lukaslacetti » 20 sty 2020, o 17:08

No własnie ja widzę że przewód minusowy idzie tylko do rozrusznika
jak w większości aut rozrusznik-przewód minusowy-nakrętka

Wszystko jasne tylko dojście kijowe od góry trzeba chyba od kanału do tego podejść

Awatar użytkownika
chocisz
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: chocisz » 24 sty 2020, o 19:30

masa na podłuznicy pod ABS-em dostępna od góry
Załączniki
Zdjęcie0090x.jpg
Zdjęcie0091x.jpg

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: krzych1b » 24 sty 2020, o 22:40

No tu nie dotarłem , bo akurat przesłaniają mi przewody od gazu i parownik
Tylko krowa nie zmienia poglądów

lukaslacetti
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: lukaslacetti » 27 sty 2020, o 07:31

O proszę tu się chowa kabel xd
Dzięki tego tez przeczyszczę

lukaslacetti
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: lukaslacetti » 7 mar 2020, o 20:18

Witam,
dziś połączyłem wkońcu na nowo powyżej omawiane połączenie, po rozpeszlowaniu wiązki znalazłem omawiane na ruskim forum dwa kabelki pomarańczowo-czarne wchodzące i wychodzące z tego dziwnego klejonego połączenia , połączyłem je na nowo , ale widziałem tam również podajże obok takie samo połączenie ale chyba szarego kabelka nie ruszałem tego, mogłem ale w sumie nie ruszyłem xD

Po odpaleniu i wygrzaniu samochodu silnik równiej pracuje na niskich obrotach i map sensor zaóważyłem że obniżył swoje wskazania wcześniej najwyrażniej musiał zawyżać przy starym połączeniu, na biegu jałowym, wskazywał 0.33 a teraz 0.28.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 577
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: GoLL@B » 7 cze 2020, o 00:47

krzych1b pisze:
10 maja 2019, o 11:41
GoLL@B pisze:
21 kwie 2019, o 21:05
Ja muszę rozbebeszyc peszle (mam druga wiązkę silnika na części) i poszukać tam analogicznego miejsca w 1.8 (jeśli jest). Ostatnio czasami wariują obroty i zauważyłem że czasam poruszenie kablami pomaga. Może być tam coś na rzeczy.
I znalazłeś jak idą przewody fizycznie w silniku 1.8 ?. Bo ja za chiny ludowe nie mogę znaleźć gdzie one są , a muszę znaleźć, bo mi co jakiś czas wywala błąd PO107.
Trochę mi zajęło zajęcie się tematem i doprowadzenie tego do porządku, ale w końcu doszedłem do tego, co było u mnie. Okazało się, że winna była wiązka od gazu (LR Omegas), a właściwie jedna kostka - kostka, przez którą poprowadzone były rozcięte przewody do wtryskiwaczy benzynowych oraz prawdopodobnie ostatni przewód to ten od pierwszej sondy lambda. Z tego, co udało mi się przejrzeć ze zdjęć tej wiązki dostępnych na google wygląda, że kostka ta najprawdopodobniej nie występuje w oryginalnej wiązce, a jest jedynie dorabiana przez instalatorów LPG (pewnie miało być łatwiej...).

Sytuacja jest o tyle ciekawa, że na benzynie, poza momentami, gdzie samochód zawieszał się na obrotach, właściwie nic się nie działo - dobrze się zbierał, palił normalnie itd. Na gazie za to bardziej wariował - ostatnio już doszło do tego, że sam gasł, szarpał oraz wywalał błędy wtryskiwaczy - ale to pewnie kwestia tego, iż w końcu trafiłem, która to kostka i zacząłem nią kręcić. Wcześniej tylko losowo machałem całymi łatwo dostępnymi kawałkami wiązek, aż się uspokajało - potem utrafiałem już konkretną wiązkę, którą ruszanie powtarzalnie poprawiało sytuację, potem trafiłem tę konkretną kostkę, która była winowajcą całych tych dziwnych akcji. Wtedy w końcu zebrałem się za jej wymianę, ucinając jeszcze dodatkowo kawałek przewodu, gdyby to ten w okolicach kostki był uszkodzony, a nie sama kostka.

Przewody wtrysków benzynowych są przez instalatorów rozcinane i prowadzone do sterownika LPG, który w zależności od pozycji guzika przekaźnikami je łączy, bądź rozwiera. Zakładam, że z jednego z tych obwodów na wtryskiwacze benzynowe brany jest też sygnał, na podstawie którego sterownik LPG oblicza sobie czas wtrysku gazu. Drugim ewentualnym powodem mogły być przekłamane wskazania sondy jeśli to ten ten przewód był uszkodzony, być może przekłamywał sygnał idący na ECU samochodu - stąd czasem podniesione obroty.

lukaslacetti
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: lukaslacetti » 7 cze 2020, o 13:09

Czyli która to kostka była któraś z czterej wtryskiwaczy ?

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1963
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: bubu1769 » 7 cze 2020, o 13:33

W LR zazwyczaj jest jedną duża kostka która odpowiada za podłączenie wtryskiwaczy benzynowych i w zależności od fantazji montażysty mogą być zastosowane przelotki do wtyczek od wtryskiwaczy albo bezpardonowo podłączane pod oryginalną wiązkę.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 577
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: GoLL@B » 13 cze 2020, o 09:13

Dokładnie tak.

Jak przeglądałem zdjęcia wiązek, wygląda na to, że dokłada ją montażysta. Jest to kostka econoseal 10-pin. Wykorzystane było u mnie 9 pinów.

Podczas montażu przewody idące do wtryskiwaczy benzynowych (4 z 8) zostają przecięte. Ich końcówki (jest ich wtedy 8) podłączane są albo bezpośrednio pod 8 przewodów wiązki sterownika LPG lub przy pomocy wspomnianej kostki (a jak ktoś ma fantazje to można i 8 par konektorów [męski-żeński] zastosować :D) ). Dzięki temu komputer LPG może odłączać wtryskiwacze benzynowe podczas pracy na LPG. W momencie, gdy przełącznik jest na PB, wtedy przekaźniki w sterowniku LPG 'łączą' oryginalne przewody i samochód pracuje na benzynie pod kontrolą komputera pojazdu. Zakładam, że wtedy następuje odcięcie napięcia na komputer LPG i to wystarczy. Jest to podłączone w taki sposób, że także podczas wyciągnięcia bezpiecznika od sterownika LPG samochód pracuje na benzynie, czyli przekaźnik jest NC i wtedy pracuje na benzynie.

W związku z tym, gdy wyciągniecie komputer LPG (fizycznie, a nie wyciągniecie bezpiecznik) samochód nie odpali - trzeba zmostkować te przewody we wtyczce do sterownika np.

Mam w garażu drugą wiązkę sterownika LR Omegas, też już leciwa i tam (kiedyś w innym pojeździe) też była ta kostka (jak sprawdziłem, też już była przelutowana). Aczkolwiek widziałem i zdjęcia wiązek bez tej kostki. Na nowych wiązkach też jej nie widzę.

Generalnie swoim postem chciałem zwrócić uwagę, że czasem warto też przyjrzeć się instalacji LPG (kto ma) bo jak się okazuje ona też może powodować problemy i to także podczas zasilania benzyną. Żeby było ciekawiej, objawy podczas zasilania benzyną są inne niż podczas zasilania gazem. Jako, że samochód wieszał się na obrotach, w początkowym stadium poszukiwań (ale już po wymianach przepustnicy i krokowego) podejrzewałem, że może gdzieś to wiązka od ECU w okoliach silnika krokowego/mapsensora/przepustnicy (bo problem ustawał po ruszaniu wiązkami) i przymierzałem się już do zakupu wiązki, co byłoby kolejnym nietrafionym wydatkiem.

krzych1b
Wymiatacz
Posty: 1114
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: krzych1b » 18 cze 2020, o 22:47

Panowie . Czy da się odczytać parametry MAP sensora programem Cheviexpl.? I jak ie są wartości nowego Mapa?
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Awatar użytkownika
chocisz
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: chocisz » 19 cze 2020, o 14:09

A ciśnienie w KPa to co to jest :nerwy

na wyłączonym silniku 99-100KPa
na biegu jałowym ok 35KPa
podczas jazdy to sie waha bodajże od 25-100KPa, ale głowy nie dam sobie uciąć :D)

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 1963
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".

Post autor: bubu1769 » 19 cze 2020, o 15:28

Ciśnienie (a raczej podciśnienie) w kolektorze ssącym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości