problemy z radiem, tempomatem, lusterkiem

Tutaj dyskutujemy o Chevrolet Evanda
ODPOWIEDZ
tymbark
Obserwatorek
Posty: 5
Rejestracja: 16 paź 2018, o 21:16
Imię: Rafał
Chevi: evanda
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

problemy z radiem, tempomatem, lusterkiem

Post autor: tymbark » 18 lis 2018, o 10:31

Witam ponownie.
Mam pytanie czy radio i tempomat są podłączone do modułu komfortu?
Podczas jazdy wyłącza mi się radio na kilka sekund i znów się samo uruchamia i z tempomatem dzieje się tak samo po kilku sekundach mogę go znów uruchomić. A i lusterka same się składają podczas jazdy. Podejrzewam moduł .
I jeśli to jego wina to czy pasje moduł od innego rocznika np.2004r ja mam 2006r. Dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10492
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problemy z radiem, tempomatem, lusterkiem

Post autor: wszim » 18 lis 2018, o 14:09

Tak te elementy są zarządzane z BCM. Choć temat raczej nie do wątku o częściach używanych, wydzielam do osobnego.

MarcinekNu2
Profesjonalista
Posty: 544
Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
Imię: Marcin
Chevi: Evanda
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: problemy z radiem, tempomatem, lusterkiem

Post autor: MarcinekNu2 » 22 lis 2018, o 13:40

ISU (popularnie zwany modułem komfortu...ha ha) w Evandzie nie zarządza lusterkami, tempomatem ani tym bardziej radiem. Do tego są osobne moduły. Ten od lusterek jest w drzwiach pasażera, wystarczy, że jest zalany i już się dzieją cuda (u mnie w takiej sytuacji przy próbie ustawienia prawego lusterka samoczynnie się one składały). Jeśli chodzi o radio to jego wyłączanie potrafi być spowodowane...samym stykiem między panelem a radiem. Wystarczy przetrzeć palcem styki.
Co do tempomatu, w ogóle nie łączy się on z ISU tylko z ECM. Problemem może być czujnik w pedale hamulca, zużyta manetka etc. http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... U0.pl.html


Poniżej o samych funkcjach ISU.
OPIS OGÓLNY I DZIAŁANIE UKŁADU



Inteligentny moduł przełączający (ISU)


Ponieważ w tradycyjnych układach elektrycznych, którymi sterują proste liczniki czasu, przekaźniki i indywidualne moduły sterujące, dla każdego podsystemu istnieje osobny obwód, układy takie wymagają zastosowania dużej liczby części i skomplikowanej instalacji elektrycznej.

Moduł ISU z kolei eliminuje konieczność stosowania tak złożonych rozwiązań, ponieważ zawiera zintegrowany mikrokontroler realizujący funkcje wielu modułów sterujących i instalacji, a ponadto sam inteligentnie kontroluje swoje działanie.

Pozwala to na ograniczenie liczby podzespołów, uproszczenie instalacji, a ponadto ułatwia diagnostykę układu elektrycznego przy użyciu narzędzia do skanowania.


Ogrzewanie szyby


Ogrzewanie szyb i lusterek jest zasilane z IGN2. Włączenie ogrzewania włącznikiem spowoduje doprowadzenie zasilania do ogrzewania tylnej szyby i lusterek zewnętrznych na czas 15 ± 3 min. Ponowne naciśnięcie włącznika lub wyłączenie zasilania IGN 2 podczas automatycznej pracy ogrzewania szyb i lusterek powoduje wyłączenie ogrzewania.


Centralny zamek drzwi (działanie domyślne)


Naciśnięcie przycisków ZAMKNIJ / OTWÓRZ przełączników zamykania drzwi po stronie kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu spowoduje odpowiednie zablokowanie / odblokowanie wszystkich 4 drzwi.

Zamknięcie / otwarcie drzwi kierowcy kluczykiem lub dźwigienką spowoduje jednoczesne zablokowanie / odblokowanie wszystkich 4 drzwi.

Naciśnięcie przycisków ZAMKNIJ / OTWÓRZ na nadajniku, gdy kluczyk zapłonu nie znajduje się w stacyjce, spowoduje zablokowanie/odblokowanie wszystkich 4 drzwi. W takim przypadku autoalarm jest odpowiednio uzbrajany lub rozbrajany.

Siłownik zamka drzwi działa przez około 0,2 sekundy.


Przypomnienie o kluczyku


Jeśli drzwi kierowcy zostaną otwarte w sytuacji, gdy zapłon jest włączony, i gdy włączone jest przypomnienie o kluczyku, włączy się wewnętrzny brzęczyk ISU.

Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki lub wyłączeniu zapłonu brzęczyk zostanie wyłączony.


Ostrzeżenie o światłach


Otwarcie drzwi kierowcy przy włączonych światłach (włącznik świateł w położeniu 1 lub 2) powoduje włączenie brzęczyka.

Po zamknięciu drzwi lub przestawieniu włącznika świateł w położenie OFF brzęczyk zostanie wyłączony.


Ostrzeżenie o pasach bezpieczeństwa


W przypadku włączenia zapłonu przy niezapiętym pasie bezpieczeństwa kierowcy (czujnik pasa w stanie włączonym) na 6 ± 1 s włączany jest brzęczyk.

W przypadku zapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy (czujnik w pozycji wyłączonej) lub wyłączenia zapłonu przed upływem 6 ± 1 s brzęczyk zostanie wyłączony.

Ponieważ lampką ostrzegawczą pasa bezpieczeństwa nie steruje moduł ISU (jest ona bezpośrednio włączona w obwód czujnika pasa), lampka świeci zawsze, gdy pas jest niezapięty.


Kierunkowskazy i światła awaryjne


Kierunkowskazy zasilane są z IGN 1, a światła ostrzegawcze z B+.

W wypadku usterki jednego z kierunkowskazów pozostałe lampy po tej samej stronie migają dwa razy szybciej niż normalnie (normalna częstość: 85 Hz). Nie dotyczy to jednak bocznej lampy kierunkowskazu.


Elektrycznie sterowane szyby


Przekaźnik elektrycznie sterowanych szyb jest zwierany do masy przez ISU, gdy do modułu ISU zostanie podane zasilanie IGN 2. Po podaniu zasilania na przekaźnik elektrycznie sterowanych szyb zasilany jest główny włącznik silnika elektrycznie sterowanych szyb oraz lusterek. Główny przełącznik elektrycznie sterowanych szyb ma dwa położenia: 1. położenie - ręczne podnoszenie/opuszczanie, oraz 2. położenie - automatyczne podnoszenie/opuszczanie.

W trybie automatycznego podnoszenia/opuszczania silnik poruszający szybą zatrzymuje się automatycznie w razie osiągnięcia 85% prądu rozruchowego.

W trybie automatycznego podnoszenia/opuszczania silnik poruszający szybą zatrzymuje się automatycznie po ponownym naciśnięciu włącznika.


Wycieraczka


Wycieraczki mogą działać, gdy włączone jest zasilanie IGN 1.

Po podaniu do modułu ISU sygnału INT (praca przerywana) z włącznika wycieraczek, wewnętrzny przekaźnik ISU jest zasilany przez 0,5 s i silnik wycieraczek zaczyna pracować. Po 0,5 s silnik wykonuje tylko jeden cykl i zatrzymuje się w położeniu spoczynkowym, co możliwe jest dzięki obwodowi włącznika podłączonego do płytki krzywkowej.

Czas między kolejnymi załączeniami wycieraczek można regulować w zakresie od 1,5 s do 12 s za pomocą regulatora częstości pracy wycieraczek.

Jeśli wejście sygnału z włącznika spryskiwacza będzie aktywne przez czas przekraczający 0,3 s, na wewnętrzny przekaźnik modułu ISU zostanie podane zasilanie. Gdy włącznik spryskiwacza jest włączony, silnik wycieraczek pracuje. Po wyłączeniu spryskiwacza silnik wykonuje jeszcze 2 cykle.


Lampka oświetlenia wnętrza


Gdy przełącznik lampki oświetlenia wnętrza znajduje się w pozycji środkowej lub sprzężenia z drzwiami, moduł ISU steruje lampami oświetlenia wnętrza.

Jeśli przy wyłączonym zasilaniu IGN 1 otwarte zostaną dowolne z 4 drzwi, lampy oświetlenia wnętrza włączają się. Gasną jednak automatycznie po 15 minutach, co ma zapobiec wyładowaniu akumulatora.

Lampy oświetlenia wnętrza, włączone automatycznie w wyniku otwarcia drzwi przy wyłączonym zasilaniu IGN 1, pozostają włączone przez 7 ± 0,1 s nawet po zamknięciu drzwi, natomiast po upływie tych 7 sekund są stopniowo wygaszane przez 2 ± 0,5 s.

Przy włączonym zasilaniu IGN 1 lampki oświetlenia wnętrza świecą tylko wtedy, gdy drzwi są otwarte (funkcja powolnego wygaszania nie jest aktywna).


Podświetlenie stacyjki


Otwarcie drzwi kierowcy przy wyłączonym zasilaniu IGN 1 powoduje włączenie lampki oświetlenia stacyjki. Lampka świeci przez 8 ± 0,1 s, licząc od momentu zamknięcia drzwi kierowcy.

Lampka oświetlenia stacyjki jest nieaktywna przy włączonym zasilaniu IGN 1. Dlatego włączenie zapłonu przed upływem 8 ± 1 s spowoduje, że oświetlenie stacyjki zgaśnie.


Zdalne otwieranie bagażnika i zabezpieczenie przeciw włamaniom


Nadajnik umożliwia zdalne sterowanie blokowaniem/odblokowywaniem drzwi, automatycznym otwieraniem bagażnika oraz autoalarmem.


Zdalne otwieranie bagażnika


Naciśnięcie przycisku bagażnika na nadajniku, gdy przypomnienie o kluczyku jest wyłączone, spowoduje uruchomienie siłownika zamka bagażnika na 0,3 ± 0,03 s. Naciśnięcie tego przycisku, gdy aktywny jest autoalarm, powoduje wyłączenie alarmu.

Naciśnięcie przycisku otwierania bagażnika, gdy bagażnik jest już otwarty, nie spowoduje uruchomienia siłownika.


Zabezpieczenie przeciw włamaniom


Nadajnik jest wbudowany w kluczyk zapłonu, a jego baterię można wymieniać.

Kod klucza składa się z kodu STAŁEGO i ZMIENNEGO.

Autoalarm sterowany jest tylko jednym nadajnikiem. Otwarcie drzwi, pokrywy silnika lub bagażnika bez użycia nadajnika w kluczyku zapłonu albo włączenie zapłonu przy uzbrojonym alarmie spowoduje uruchomienie syreny i świateł awaryjnych na 28 sekund.


Zdalnie sterowany centralny zamek drzwi


W wypadku naciśnięcia przycisku ZAMKNIJ/OTWÓRZ na nadajniku w sytuacji, gdy autoalarm jest uzbrojony, centralny zamek zadziała zgodnie z poniższym schematem.
•Otwarcie jednych z 4 drzwi.
•Otwarcie bagażnika.
•Otwarcie pokrywy silnika.

Gdy spełniony jest jeden z powyższych 3 warunków autoalarm nie zadziała nawet po naciśnięciu przycisku na nadajniku, zadziała natomiast centralny zamek.

Jednak próba uruchomienia siłownika blokującego drzwi przy otwartych drzwiach kierowcy nie spowoduje zablokowania drzwi kierowcy, ponieważ odblokowywanie odbywa się mechanicznie za pośrednictwem dźwigni w drzwiach kierowcy po zamknięciu.

W wypadku naciśnięcia przycisku ZAMKNIJ/OTWÓRZ na nadajniku w sytuacji, gdy autoalarm jest uzbrojony, centralny zamek zadziała.


Układ oszczędzania akumulatora


Funkcja automatycznego wyłączania świateł powoduje wyłączenie reflektorów, świateł postojowych, świateł tylnych, oświetlenia tablicy rejestracyjnej i podświetlenia tablicy rozdzielczej w ciągu kilku sekund od zamknięcia drzwi kierowcy.

Funkcja ta uaktywnia się, gdy włącznik reflektorów pozostawiony zostanie w pierwszej lub drugiej pozycji, kluczyk zostanie wyciągnięty, a kierowca wysiądzie z samochodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Evanda”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość