Ciężko pali

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 20 lis 2017, o 20:49

Witam. Posiadam Chevroleta Orlando z 2011r. 2.0 diesel 131km. Gdy temperatura spada blisko 0°C lub poniżej, ciężko odpala. Poprzedniej zimy też miałem ten problem to wymieniłem świece żarowe i akumulator ale nie pomogło. Miał koś może podobny problem?? Prosze o pomoc

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14231
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Czeżko pali

Post autor: etac » 20 lis 2017, o 20:57

A jakieś błedy, kiedy i gdzie było diagnozowane auto?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Czeżko pali

Post autor: bobik2110 » 20 lis 2017, o 22:03

Ja mam komputer diagnostyczny i nie ma żadnych błędów

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14231
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 21 lis 2017, o 05:15

A jaki komputer?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 21 lis 2017, o 06:51

Diagnostyke mam model TCS-CDP z Bluetooth a programy mam WOW WÜRTH I AUTOCOM 2013.3. Nie wiem czy to dobra diagnostyka dla tego modelu bo odkad autko kupłem to żadnych błędów nie była, a za to w innych samochodach znajdowało;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14231
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 21 lis 2017, o 07:36

to sprawdź dane z czujnika temperatury silnika. Czy jest realny.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 21 lis 2017, o 09:09

Hmmm... znaczy sie wskazówka pokazuje wszystko normalnie. Sprawdzę wieczorem w programie, tylko pytanko mam. Co ma temperatura silnika to odpalania go i czym mam sprawdzić dane na zagrzanym silniku czy na zimnym? Przypominam że mam tylko problemy ale na zimnym silniku , ale jak sie zagrzeje to jest ok

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14231
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 21 lis 2017, o 09:23

bo jak zimą komputer, nie wskaźnik podaje ze jest 18 stopni, a w rzeczywistości jest 2 stopnie, to silnik już tak łatwo nie odpali.
To jest tylko trop, ale nie jestem pewien czy na pewno. Trzeba też sprawdzić ciśnienia na pompie wstępnej.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 21 lis 2017, o 20:07

Nie znalazłem temperatury z czujnika silnika. Za to znalazłem temperature otoczenia 7°C na desce rozdzielczej była 8°C i znalazłem temperature powietrza zasysanego 20°C.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14231
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 21 lis 2017, o 20:10

no to raczej coś dużo, jak na temperaturę otoczenia. :zastanawiasie:
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 21 lis 2017, o 20:28

Temperatura sie zgadza, bo mam auto w garażu nie nie jestem w Polsce. Ale ta temperatura to jest to? Czy mam szukać temperatury silnika może przez jakiś inny program?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14231
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 21 lis 2017, o 20:36

No trzeba coś poszuka:
- kompresja
- temperatura
- świece
- moduł świec
- ciśnienie na pompie wstępnej, na szynie CR

a na koniec dać wtryski na stół pomiarowy.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 21 lis 2017, o 21:50

Temperatura płynu chłodzącego była 9°C. Reszta jak wyżej opisałem. Raczej to nie czujnik temperatury płynu chłodzącego bo szukałem na internecie i są inne objawy niby... ale jak tylko różnica 2°C to nie jest chyba dużo. Bede musiał poszukać jak to posprawdzać wszystko a wtryski dopiero jak do PL pojade

raszek
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:25
Imię: Tadek
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: raszek » 3 gru 2017, o 23:10

Chwila, wymieniłeś, że temp. otoczenia to było 7 st., na desce wskazywało 8 st. a dajnik na wejściu powietrza wskazywał 20 st.? No to tutaj chyba nie jest prawidłowe wskazanie. Nie wiem jakie składowe idą do centrali, ale z poprzedniego auta główną wstępną była temperatura powietrza na wejściu, tylko nie wiem jaki jest tutaj interwał grzania świec, może tutaj coś?

bobik2110
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lis 2016, o 21:35
Imię: Łukasz
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bobik2110 » 20 gru 2017, o 06:03

Jak mogę sprawdzić ten czujnik zasysanego powietrza? Raczej powinien być sprawny bo błedu na komputerze żadnego błędu nie ma, ale może się mylę... teraz znów mam problemy... raz prze +2°C się męczy żeby zapalić a raz przy -4°C dwa razy zakręci i jest dobrze... zależy od dnia. Ja to już nie mam pomysłu co może być

Jabol
Obserwatorek
Posty: 19
Rejestracja: 7 mar 2017, o 21:14
Imię: Rafał
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Jabol » 19 lut 2018, o 16:36

Mam podobny problem ,również świece żarowe wymienione .

Jabol
Obserwatorek
Posty: 19
Rejestracja: 7 mar 2017, o 21:14
Imię: Rafał
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Jabol » 26 lut 2018, o 22:04

Wymieniłem moduł ,sterownik świec żarowych i pomogło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość