Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
shaggy80
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: shaggy80 » 8 sie 2018, o 22:39

Witam,

opiszę od początku, jak wyglądała historia. W połowie czerwca, przy przebiegu 96000 km, zaczęły piszczeć z przodu hamulce, przy hamowaniu. Miałem też wrażenie, że czasami słychać delikatne tarcie również, gdy pedał hamulca jest odpuszczony.

Zamówiłem tarcze i klocki na przód TRW, tarcze były oryginalne, klocki miały naklepane około 45000, więc cały komplet na przód do wymiany.

Niestety, po wymianie, piski przy hamowaniu były praktycznie takie same. Nasilają się, gdy hamulce są rozgrzane, czyli po kilku-kilkunastu kilometrach jazdy, zależy czy w mieście, czy na trasie.

Po pierwszej wizycie w tym samym serwisie, panowie stwierdzili, że "trochę podszlifowali tarcze", problem pozostał ten sam.

Dzisiaj byłem drugi raz, tym razem im piszczało też, wymienili klocki na Mahle, problem dalej pozostał. Dodatkowo, niestety przy puszczonym hamulcu, słychać od czasu tarcie takie tyk-tyk-tyk, jakby coś się ocierało, zwłaszcza na zakrętach kilka razy to słyszałem. Co do pisków przy hamowaniu, czasami jest cicho, ale czasami po naciśnięciu hamulca jest jednostajny głośny pisk.

Mój pomysł jest taki, żeby jednak jechać do innego warsztatu, i niech oni spojrzą w to, przeczyszczą to może, i przesmarują. Wrażenie jest takie, że przód kierowcy piszczy mocniej. Może zacisk hamulca wpada w drgania przy hamowaniu, albo coś z tłoczkiem. Co wy o tym myślicie panowie?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Bunioopl
Wymiatacz
Posty: 1269
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: Bunioopl » 8 sie 2018, o 22:48

A nie grzeją się zbyt mocno? Przy normalnym hamowaniu.

Zastanawiam się, czy klocki nie są cały czas na "styku z tarczą".

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


shaggy80
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: shaggy80 » 9 sie 2018, o 07:56

Co do grzania, teraz jest upał, więc trudno stwierdzić wg mnie - po przejechaniu ok. 100km z dużymi prędkościami - 160-180, wszystkie 4 felgi były dosyć ciepłe.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3883
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: huri_khan » 9 sie 2018, o 09:44

"Dodatkowo, niestety przy puszczonym hamulcu, słychać od czasu tarcie takie tyk-tyk-tyk, jakby coś się ocierało"
A nie masz czasmi przegubu rozwalonego ?

Podaj numery części które zamontowali. Sprawdzimy czy prawidłowe do Twojego modelu.
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

shaggy80
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: shaggy80 » 9 sie 2018, o 09:51

Tarcza hamulcowa przód L/P TRW DF7923, klocki hamulcowe przód TRW GDB1847. Teraz są Mahle, niestety nie dostałem opisu jakie.

A czym objawiałby się rozwalony przegub?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3883
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: huri_khan » 9 sie 2018, o 13:41

15" przednie to Średnica [mm] 276 , tył to: Średnica [mm]: 268
16" p. 300mm i CHYBA tył 292mm.

Jeżeli w Orlando jest tak samo jak w Cruzie to kupiłeś za duże tarcze.
Klocki z systemu 16" wejdą w zaciski z systemu 15" ale będą za ciasne i nie będą poprawnie działać.
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13937
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: etac » 9 sie 2018, o 13:57

ups, troszku wpadka w zakupie. Nie dziwne bo ten opis 15 czy 16 cali jest mylący, bo nie dotyczy on wymiaru felg, a rodzaju tarcz :)
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

shaggy80
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: shaggy80 » 9 sie 2018, o 14:03

Felgi i opony mam 16" - są oryginalne od kupna jeszcze. Dobierał je warsztat, więc wątpię, żeby z typem klocków i tarcz było coś nie tak.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13937
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: etac » 9 sie 2018, o 14:04

no ale to co podałeś wskazuje na pomyłkę, poprzez sugerowanie się rozmiarem kół. W benzynie jest układ hamulcowy 15'
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3883
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: huri_khan » 9 sie 2018, o 14:06

Tarcza TRW DF7923, ma 299,9 czyli 300 i to jest tarcza do diesla
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

shaggy80
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: shaggy80 » 9 sie 2018, o 14:24

O kurde, tego się nie spodziewałem. Czyli jakie powinny być tarcze i klocki np. TRW do benzyny 1.8, którą mam?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1328
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: C77 » 9 sie 2018, o 14:29

Nie słuchaj. Nie da się założyć złych tarcz :H

Poza tym w Orlanderze wszystkie takie same niezależnie czy diesel czy benzyna.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1334 vs 7000 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

shaggy80
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: shaggy80 » 9 sie 2018, o 14:34

Więc tak, do historii dodam, że jak za pierwszym razem przyjechałem do tego warsztatu, już wtedy słychać było piski przy hamowaniu, a warsztat stwierdził, że i klocki i tarcze są jeszcze w miarę w porządku. Więc - teraz mi przyszło do głowy, że problem może leżeć gdzieś poza tarczami i klockami.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1328
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: C77 » 9 sie 2018, o 14:45

No i raczej leży :)
Trzeba rozkręcić zacisk, wyczyścić, nasmarować trzpienie w jarzmach,
oczyścić blaszki gdzie są ranty klocków jeśli poskąpili na nowych itp. to wszystko musi gładko chodzić.
Było o tym z 1000 razy na ORGu tej :D

Gdy doprowadzą Tobie zaciski do całkowitej sprawności i nadal będą piszczeć
to jest jeszcze taśma na klocki - też patrz na ORG - GM to stosowało jako jedno z lekarstw na popiskiwanie :mrgreen:
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1334 vs 7000 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Bunioopl
Wymiatacz
Posty: 1269
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: Bunioopl » 9 sie 2018, o 14:51

Niektóre klocki są sprzedawane z już naklejoną taśmą.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


shaggy80
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: shaggy80 » 9 sie 2018, o 14:54

A czy jest możliwe, że drgania przy hamowaniu, powstają nie z winy klocków lub tarczy, tylko np. jak ktoś tu wspomniał, jest rozwalony przegub i z tego powodu są drgania na przykład?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Bunioopl
Wymiatacz
Posty: 1269
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: Bunioopl » 9 sie 2018, o 14:57

Przegub nie piszczy tylko trzaska, jeżeli zewnętrzny to przy skrętach, a wewnętrzny przy przyspieszaniu ma wibracje.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 9 sie 2018, o 22:17 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przegób Trzaska

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13937
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: etac » 9 sie 2018, o 15:14

No i Miłosz ma racje - Orlando ma jeden rodzaj tarcz (300mm), ale system podpowiada 2 rodzaje klocków. Dlaczego nie wiem.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

shaggy80
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: shaggy80 » 10 sie 2018, o 10:10

" wewnętrzny przy przyspieszaniu ma wibracje. " - no to może jednak przegub wewnętrzny, i przy hamowaniu klocki wpadają w wibracje i piszczą? Czy jest to możliwe?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Bunioopl
Wymiatacz
Posty: 1269
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: Bunioopl » 10 sie 2018, o 13:47

Podjedź do mechanika, on napewno potrafi sprawdzić przeguby.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


shaggy80
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: shaggy80 » 12 sie 2018, o 16:05

OK, we wtorek rano jestem umówiony, tym razem do innego mechanika, który zakładał klocki i tarcze.
Do sprawdzenia z przodu:
- tłoczki/zaciski - czy odbijają i dobijają do końca, czy nic się nie zacina;
- przeguby czy po 100.000 nie są już wyrobione;

Jeszcze jakieś rzeczy warto by było sprawdzić?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13937
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód

Post autor: etac » 12 sie 2018, o 16:10

zrobiłbym wcześniej opory toczenia na ścieżce diagnostycznej jak Sebastian proponował
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość