Kolejny temat o DPF :/

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
speediee
Obserwatorek
Posty: 49
Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
Imię: Adrian
Chevi: Mondeo 2.0 SCTI
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Kolejny temat o DPF :/

Post autor: speediee » 20 wrz 2018, o 13:27

Witam

Walczę z DPF już od kilku miesięcy. Długo to trwa bo na szczęście problem nie jest bardzo uciążliwy lub uniemożliwiający normalne użytkowanie auta. Do tego dochodzi niekompetencja mechaników ale nie o tym tutaj.

Problem:
  • wypalanie aktywne startuje co mniej więcej 150 km jazdy mieszanej z przewagą miejskiej i krótkich odcinków
  • podczas jazdy po trasie wypalanie staruje co 250-300 km
  • problem pojawił się mniej więcej pół roku temu - do tego czasu wypalanie przy jeździe miejskiej miałem w granicach 350 km a na trasie 750 km
Nasycenie filtra rośnie do 100%, regeneruje się i spada do średnio 3%
Nigdy nie przerwałem wypalania. Kilka razy nasycenie doszło do 110% ( czyli jeszcze w normie ) a wypalanie nie zostało zainicjowane z różnych przyczyn np. niski poziom paliwa w baku.

Nie ma kodów błędów, nie wyświetla się wskaźnik na desce, auto jedzie normalnie.

Około 2 mce temu filtr wyczyszczony chemicznie ale dzisiaj już nie jestem pewien czy koleś zrobił to dobrze. Wiem, że sprawdzał ciśnienie manometrem przed i po i była różnica. Przed czyszczeniem więcej ale i tak nie jakoś strasznie dużo co sugeruje, że filtr nie był w kiepskim stanie. Wartości tych dzisiaj nie pamiętam.

Po czyszczeniu nic się nie zmieniło.

Potem reset DPF w serwisie, że niby po czyszczeniu się powinno zresetować, żeby ECU wiedział - OK... nadal bez zmian.

Żaden warsztat w okolicy nie jest w stanie odczytać Live Data z Orlando bo się komputerki nie łączą :|

Serwis Vauxhall u mnie w mieście to porażka i generalnie odbiłem się od biurokratycznej ściany dziękując pani za biurkiem za uwagę - brak możliwości porozmawiania z serwisantem przez 2 minuty + podpięcia kompa i odczytania Live Data. Mogę pana umówić na wizytę za tydzień, zostawia pan auto na dzień lub dwa i my tu już sobie wszystko posprawdzamy. Cena? 80 funtów + VAT za godzinę !! Ale ja potrzebuję tylko kompa podpiąć, no 10-15 minut max. Nie ma tak :) Czyli co? Zostawię auto, wy zrobicie z nim co będziecie chcieli, spędzicie przy nim może z 30 minut a powiecie, że 5 godzin i zapłacę za SAMĄ diagnostykę 400 funtów? Eeeee.... yyy... mogę pana umówić na za tydzień. Do widzenia.

W końcu za poradą #etac kupiłem VXDIAG. Działa, mam wszelkie potrzebne informacje.
Byłem dzisiaj w warsztacie specjalizującym się w DPF. Bardzo pozytywne odczucia i wrażenia. Koleś grzebał przy aucie z 1,5h.
Sprawdzał info z VXDIAG, potem maszyną do dymu sprawdzał czy nie ma nieszczelności, potem ciśnieniem czy DPF jest drożny itd itd.

I teraz najlepsze - wszystkie parametry są książkowe wręcz :ocochodzi:

Koleś rozkłada ręce. Mówi, że robią DPF kilka w tygodniu ale czegoś takiego jeszcze nie widział.

Sugeruje wymianę czujnika różnicy ciśnień dla pewności i świętego spokoju.
Potem czyszczenie również dla świętego spokoju.
Na szczęście rozumie, że to są koszty i to dość spore bo takie czyszczenie kosztuje 250 funtów a czujnik oryginał 100 i nie namawia / naciska.

I teraz pytanie - co się do cholery dzieje? Dlaczego wypala się tak często?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14975
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: etac » 20 wrz 2018, o 16:08

dla mnie to wygląda jak mój problem w Cruze.

Uwalone końcówki wtrysków.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
speediee
Obserwatorek
Posty: 49
Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
Imię: Adrian
Chevi: Mondeo 2.0 SCTI
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: speediee » 20 wrz 2018, o 17:19

Znaczy się co? brudne czy uszkodzone bo w mojej gwarze "uwalone" może oznaczać jedno albo drugie :)
I to przy 50 k przebiegu? :\

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14975
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: etac » 20 wrz 2018, o 18:13

ja miałem przy 55k km.

Cała końcówka po wyjęciu była w sadzy.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
speediee
Obserwatorek
Posty: 49
Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
Imię: Adrian
Chevi: Mondeo 2.0 SCTI
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: speediee » 20 wrz 2018, o 18:33

Dzięki, sprawdzę ten trop :)

kochar
Stały bywalec
Posty: 206
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: kochar » 20 wrz 2018, o 18:52

speediee pisze:
20 wrz 2018, o 17:19
Znaczy się co? brudne czy uszkodzone bo w mojej gwarze "uwalone" może oznaczać jedno albo drugie :)
I to przy 50 k przebiegu? :\
A co za różnica, wyciągnij i sprawdź wtryski na odpowiednim urządzeniu. Jak wtryski ok. to może sam DPF
" uwalony " co by to nie znaczyło. Tu poczytaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3008493.html
:piwo3:

Awatar użytkownika
speediee
Obserwatorek
Posty: 49
Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
Imię: Adrian
Chevi: Mondeo 2.0 SCTI
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: speediee » 20 wrz 2018, o 20:20

Różnica znacząca bo wykręcić i przeczyścić z sadzy to ja se sam mogę ale sprawdzać wtryski to już muszę w odpowiednie miejsce jechać a to i logistycznie i finansowo nie jest tak różowo jak w Polsce :)

Poza tym ja już z tym walczę od wielu miesięcy jak pisałem i wszelkie posty na forach PL / EN już przeczytałem zarówno o Chevy jak i Vauxhall, Alfa, Saab, Fiat :)

Robię sam ile mogę i robię to powoli stopniowo odkrywając tajniki DPF :) i zbierając informację. W tym momencie jest tak jak pisałem - niby wszystko sprawne a nie działa :)

Zastanawiam się czy jednak nie wymienić tego czujnika różnicy ciśnień bo on najczęściej pojawia się jako problem. A dalej to nie wiem :\

kochar
Stały bywalec
Posty: 206
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: kochar » 20 wrz 2018, o 20:39

Ja swój Dpf stopiłem przy około 80 tyś. po wycięciu kopcił jak stary Ikarus ( taki autobus miejski prod. Węgierskiej popularny w PRL ) winny był lejący wtrysk. Przy 110 tyś. mam trzy nowe wtryski a czwarty rok temu wymienioną końcówkę.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14975
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: etac » 20 wrz 2018, o 20:42

speediee pisze:
20 wrz 2018, o 20:20
... i przeczyścić z sadzy to ja se sam mogę
nawet nie próbuj.

Ja tak zrobiłem i auto już nie odpaliło :H
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
speediee
Obserwatorek
Posty: 49
Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
Imię: Adrian
Chevi: Mondeo 2.0 SCTI
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: speediee » 20 wrz 2018, o 22:35

Super... po prostu super :|

magda621
Obserwatorek
Posty: 5
Rejestracja: 24 sie 2018, o 14:27
Imię: Magda
Chevi: Captiva
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: magda621 » 21 wrz 2018, o 08:23

Nie ma co kombinować, czyścić samemu, bo można zrobić na gorzej. Tak jak kolega wyżej pisał, po naszych domowych kombinacjach auto nie odpaliło. Trzeba go oddać do specjalizującego się w DPF warsztatu i tam zrobią jak należy.

Awatar użytkownika
speediee
Obserwatorek
Posty: 49
Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
Imię: Adrian
Chevi: Mondeo 2.0 SCTI
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: speediee » 21 wrz 2018, o 15:10

W specjalizującym się w DPF warsztacie już byłem i rozłożyli ręce.
Kończą mi się warsztaty w okolicy.

Na razie zamówiony jest czujnik różnicy ciśnień oryginał tak dla świętego spokoju i wyeliminowania jednej niewiadomej z równania.

Mechanik powiedział, że wtryski raczej nie bo nie ma innych objawów a temat się ciągnie już wiele miesięcy. Stan się nie zmienia - ani gorzej ani lepiej. Auto jeździ tak jak jeździło od zakupu kiedy to wypalanie było w normie.

Tak samo twierdzi o dolocie czy EGR. Wg niego nie ma sensu robić kosztów i rozbierać to bo gdyby coś było nie tak to byłby błąd a nie ma nic.
EGR widać, że pracuje ( w programie ).

Kolejna teoria to uwalone ECU :|
Zastanawiam się na ile to możliwe i jakie są opcje naprawy tego. Wgranie od nowa softu? Wymiana ECU? Tylko ASO?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14975
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: etac » 21 wrz 2018, o 15:30

speediee pisze:
21 wrz 2018, o 15:10


Mechanik powiedział, że wtryski raczej nie bo nie ma innych objawów a temat się ciągnie już wiele miesięcy. Stan się nie zmienia - ani gorzej ani lepiej. Auto jeździ tak jak jeździło od zakupu kiedy to wypalanie było w normie.
mi tak też mówili, dopóki nie wyjąłem sam wtryskiwacza. A jak je potem serwis wyjął i wysłał do testów to okazało się z końcówki wtryskiwaczy do wymiany.

A tak Panie, co Pan, przecież auto jeździ, a ja wcześniej na trasie robiłem 1000-1200 km bez wypalania, a przed wymianą zrobienie 500 km na trasie graniczyło z cudem.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

byq84
Stały bywalec
Posty: 205
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 08:07
Imię: Marek
Chevi: Cruze 2.0 VCDI 163KM
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: byq84 » 28 wrz 2018, o 08:15

U mnie w Cruze zauważyłem że bardzo duży wpływ na zapełnianie DPF ma temperatura otoczenia. Jak mamy 25-30 C to DPF zapełnia się w mieście 150-200 km, w tej chwili przy 15 C za oknem mam zrobione 250 km i zapełnienie na poziomie 26%.

zontar
Obserwatorek
Posty: 5
Rejestracja: 10 lut 2018, o 23:30
Imię: Leszek
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Podhale
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: zontar » 29 lis 2018, o 14:59

Witam, podpinam się bo pewnie dałbym taki sam tytuł wątku.
Orlando 2013 163KM 2.0 ok.140 tys.
Jazda mieszana/trasa. Rano wyjazd z miasta chwila w korku i potem 35 km do celu raczej długie proste 2-3 zatrzymania na skrzyżowaniach. Po robocie spowrotem tak samo + na końcu 15 min w korku. I tak pn-pt. Dotychczas filtr się wypalał bez kontrolki, czasem ze świecąca/rzadziej migająca co kilkaset km. Mam auto od marca, wydawalo mi się że w miarę ogarniam temat. A teraz zonk. Olej, filtr oleju i filtr paliwa zmieniony miesiąc temu. Tydzień temu auto jeździło 4 km dziennie niestety tylko po mieście. W końcu zamigal DPF - w sumie się spodziewałem. No to jazda do roboty. Dojechałem - nie wypalił/nie zgasła. Potrzymałem pod praca jeszcze z pół h i nic. Zgasiłem. Po pracy to samo - auto dogrzane ale kontrolka miga. Sytuacja w kolejne dni taka sama aż do dziś. Zapalil się klucz serwisowy i code 89. Po ruszeniu manetką znikł, ale dpf dalej miga. W instrukcji piszą 'nie gasic', ale nie będzie auto klepało pod robotą pół dnia i w garażu całą noc. Może dłuższa trasa? Ale 40 km na ciepłym motorze i obrotami 2-3 tysiące powinno chyba dać radę? Zatankowane pod korek w poniedziałek i już jest pół baku. Jak żyć? Serwis? Jeszcze dłuższa trasa? No i co z tym kodem? Ma to związek? Z góry dziękuję za rady.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3386
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Chevi: 2x Lacetti 1.4&1.6
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: Sebastian » 30 lis 2018, o 23:39

Ja bym wyjechał na jakąś ekspresówkę, dał bieg niższy niż zawsze i go tak przeciągnął kilkadziesiąt km.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Procesor
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 27 mar 2018, o 17:04
Imię: Mirek
Chevi: Orlando 163km autom.
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: Procesor » 4 sty 2019, o 21:27

Ja nie wiem czemu wy nie uzauwacie elma i aplikacji do tego wypalania .
Ja to monitoruje cały czas i nie czekam aż mi się jakaś kontrolka zapali gdy jest filtr zapchany .
Jak widzę ze mam 93% zapełnienia jadę 20 km i wypala się do zera

Awatar użytkownika
mario78
Profesjonalista
Posty: 580
Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
Imię: Mariusz
Chevi: CRUZE Black Roof
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: mario78 » 6 sty 2019, o 13:37

Odnośnie szybkiego zapełniania, co prawda nie w cruzie a w innym aucie. Miałem uszkodzony czujnik temperatury powietrza w dolocie, pomimo temp. zewnętrznej ok. 0*C czujnik pokazywał 47-52*C i dpf zapełniał się bardzo szybko nawet jadąc w trasie w optymalnych warunkach. Sprawdź dla pewności czy temperatura w dolocie jest podobna do temp. powietrza zasysanego. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.
Chevrolet Cruze 192KM/443Nm & BMW F30 320d AT8 & BMW F20 120d AT8

gumczaskw
Obserwatorek
Posty: 42
Rejestracja: 14 sty 2018, o 00:52
Imię: Kamil
Chevi: Cruze 2.0 VCDI 163KM
Lokalizacja: EL/CAL
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: gumczaskw » 6 sty 2019, o 21:58

Od kiedy mam ELM-a to nawet żona umie na spokojnie wypalić DPF-a do 0%.
Wszystkie moje problemy odeszły do lamusa. Przez cały rok jazdy tylko raz zaczął mi się wypalać w nieodpowiednim momencie.

Potwierdzam też, że przy niskich temperaturach nie zapycha się tak szybko jak np. w upalne lato w mieście.

Ping
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Imię: Ping
Chevi: Opel Insignia
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: Ping » 7 sty 2019, o 00:19

Szybko się zapełnia, czyli ile km przejdziesz między wypaleniami? Bardziej w okolicach 50km, 100km czy może 500km?

Min. Warunki potrzebne do rozpoczęcia wypalania to:
80% zapełnienia, temperatura silnika powyżej 80stC, czas pracy silnika min. 2 minuty, prędkość powyżej 100kmph, przy czym sam proces wypalania moze rozpocząć się po zdjęciu nogi z gazu.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka



gumczaskw
Obserwatorek
Posty: 42
Rejestracja: 14 sty 2018, o 00:52
Imię: Kamil
Chevi: Cruze 2.0 VCDI 163KM
Lokalizacja: EL/CAL
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: gumczaskw » 7 sty 2019, o 10:39

W lato 100% jazdy po mieście to mam wypalanie co 200km. Mieszany to około 600- 800zalezy jakie trasy.

Zimą można pomnożyć x2

dessal
Wymiatacz
Posty: 1011
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Imię: Piotr
Chevi: Lacetti 2.0TCDI
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: dessal » 7 sty 2019, o 17:58

mój wypala co 50km teraz bo urwali jakąś rurkę przy dpf, masakra, paliwo znika w oczach
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość