Szarpanie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
wiliniak
Bywalec
Posty: 153
Rejestracja: 27 lip 2017, o 15:23
Imię: Mateusz
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Szarpanie

Post autor: wiliniak » 13 mar 2019, o 19:20

Witajcie koledzy i koleżanki.
Jakiś czas temu auto przy redukcji biegów zaczynało szarpać, raz mniej raz więcej ale za bardzo nic sobie z tego nie robiłem bo trwało to chwile. Ostatnio wracając z trochę dłuższej trasy, auto gdy szarpalo wywalilo check ktory mygal i zapalila sie kontrola trakcji. Po zgaszeniu auta nic później nie wywalilo.
Pojechałem dziś do gazownika w celu weryfikacji usterki potrzymali auto 3h i w sumie nic ciamajdy nie zrobili mówili tylko, że najprawdopodobniej luzy zaworów sa do regulacji. Trochę takie podejście mnie denerwuje najlepiej wziąć kasę a gdy na gwarancji się coś dzieje to udawać ze wszystko jest ok.
Moje pytanie jest takie czy mieli choć odrobinę racji? Zaznaczę ze na benzynie nic takiego się nie dzieje tylko na lpg.
Gdyby naprawdę coś było nie tak to czy na benzynie przypadkiem tez by nie szarpal?

Edit;
Auto to Orlando 1.8 2011r benzyna+gaz
Ostatnio zmieniony 13 mar 2019, o 21:31 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wznać

Bunioopl
Fachman
Posty: 2421
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Bunioopl » 13 mar 2019, o 20:03

Zacznij zbierać na cewkę i dobry sprzęt do odczytu błędów.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11175
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wszim » 13 mar 2019, o 20:05

Było wiele razy i już mi się nie chce w kółko tłumaczyć. Mariusz ma rację w kwestii cewki.

wiliniak
Bywalec
Posty: 153
Rejestracja: 27 lip 2017, o 15:23
Imię: Mateusz
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wiliniak » 13 mar 2019, o 22:32

Ale te luzy zaworowe to kit?

Ze tak zapytam, cewka jest elementem instalacji LPG? Pytam, ponieważ lpg mam jeszcze na gwarancji i myślę że załapał bym się na wymianę gwarancyjna.

I jak to się ma do tego ze na benzynie jest ok a na lpg juz nie?

Bunioopl
Fachman
Posty: 2421
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Bunioopl » 13 mar 2019, o 22:39

Cewka zapłonowa. Wpisz w szukajce.
Luzy zaworowe też mogą być do zrobienia.
Instalacje masz LPG masz raczej dobrą.
Pojdjedź gdzieś na djagnostykę komputerową. Dowiesz się jakie masz błędy i co jest do roboty. Bez tego to tak jak leczyć chorego niemowę przez telefon. Aczkolwiek cewka zapłonowa to typowa usterka w tych silnikach.

Resztę o cewce poczytaj na forum.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11175
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wszim » 13 mar 2019, o 23:19

Ojć :| widzę, że kolega humanista.
wiliniak pisze:
13 mar 2019, o 22:32
Ze tak zapytam, cewka jest elementem instalacji LPG? Pytam, ponieważ lpg mam jeszcze na gwarancji i myślę że załapał bym się na wymianę gwarancyjna.
I jak to się ma do tego ze na benzynie jest ok a na lpg juz nie?
Nie. Cewka zapłonowa to element silnika.
Wystarczy trochę chęci i poczytać forum, bo sprawy o których pytasz wiecznie się powielają. No ale rozumiem - humanista.
Cewka jest bardziej narażona na przebicie wysokonapięciowe przy pracy na LPG.
viewtopic.php?f=56&t=2967&p=60481&hilit ... %87#p60481
viewtopic.php?f=28&t=3654&p=70503&hilit ... cja#p70503
viewtopic.php?f=28&t=3654&p=104049&hili ... ja#p104049
viewtopic.php?f=29&t=1412&p=73908&hilit ... cie#p73908
wiliniak pisze:
13 mar 2019, o 22:32
Ale te luzy zaworowe to kit?
To zależy czy mechanicy przeprowadzili pomiar luzu zaworowego czy wywróżyli na oko. Bo na oko to chłop w szpitalu umarł, a ten parametr się po prostu mierzy szczelinomierzem i jeżeli jest poniżej nominału dopiero przeprowadza się bardziej skomplikowaną operację regulacji luzu zaworowego.

wiliniak
Bywalec
Posty: 153
Rejestracja: 27 lip 2017, o 15:23
Imię: Mateusz
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wiliniak » 14 mar 2019, o 07:48

Panowie jestem po dość długiej jeździe z różnymi prędkościami na benzynie (wyłączony gaz) i żadnego nawet mikroskopijnego szarpniecia nie było więc ja moim skromnym zdaniem obstawial bym coś na instalację gazowa.
Jeżeli się mylę to proszę wyprowadzcie mnie z błędu.

Bunioopl
Fachman
Posty: 2421
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Bunioopl » 14 mar 2019, o 07:51

Pocztytaj to co Wszim wstawił, a się dowiesz, o co chodzi. Tematy tyle razy wałkowany.
Dodam, że jesteś w błędzie

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


wiliniak
Bywalec
Posty: 153
Rejestracja: 27 lip 2017, o 15:23
Imię: Mateusz
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wiliniak » 14 mar 2019, o 09:02

Ok trochę poczytałem i juz coraz bardziej was rozumiem ; )
Moglibyście polecić godna uwagi cewkę? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jakiś numer?

Znalazłem taką z nie najniższej półki wydaje mi się w miarę dobrej firmy, co o tym sądzicie?

https://allegro.pl/oferta/cewka-chevrol ... gJ8iPD_BwE

I jeszcze jedno pytanie. Otóż z mechaniki jestem zielony ale chciałbym podjąć się sam wymiany cewki oraz świec przy okazji, pytanie o świece, jakie polecacie?
Natknąłem się nie raz na jakąś firme NGK. Czy tej firmy będą dobre? Jaka najlepiej ustawić szczelinę, 0.7, 0.9? Silnik benzynowy 141 konny z gazem ;)

Aha i bym zapomniał, z jaką mocą najlepiej dokręcac świece aby ich nie uwalic?

Bunioopl
Fachman
Posty: 2421
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Bunioopl » 14 mar 2019, o 09:12

Ja kupiłem SKV czy jakoś tak. Trzy lata gwarancji. A potem prawdopodobnie i tak każda padnie dałem za nią 200zł.

https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplono ... witemShare

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


wiliniak
Bywalec
Posty: 153
Rejestracja: 27 lip 2017, o 15:23
Imię: Mateusz
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wiliniak » 14 mar 2019, o 09:18

Nie sugeruje ze chce najdroższa, tylko nie chciał bym jakiejś azjatyckiej ale jak mówisz ze u Ciebie hula to przedzwonię u siebie popytam o nią.
A ze świecami jak?

Bunioopl
Fachman
Posty: 2421
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Bunioopl » 14 mar 2019, o 09:26

Jak kupisz dobrą firmową cewkę, to i tak 99°,że made in china lub PRC. Taniej niż na alledrogo, chyba nie kupisz

Świece mam GM zakupione w ASO. Tylko przerwę mam ustawioną na 0,75mm


Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 4161
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Regulus » 14 mar 2019, o 11:06

Poczytaj wątek "świece do lpg" - tam są nasze opinie. Co do cewki, to kolega dopiero za trzecim razem trafił na działający zamiennik i miał problemy z reklamacją tych dwóch wadliwych. Mnie zamiennik padł w najgorszym możliwym momencie - za granicą. Na cewce nie warto oszczędzać!
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Bunioopl
Fachman
Posty: 2421
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Bunioopl » 14 mar 2019, o 11:13

Ja mam najtańszą i zrobiłem na niej jakieś 20000km., i dalej działa. Ale faktycznie woże orginał na zapas.

wiliniak
Bywalec
Posty: 153
Rejestracja: 27 lip 2017, o 15:23
Imię: Mateusz
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wiliniak » 14 mar 2019, o 16:13

No ja zamówiłem ta co zaproponowal bunioopl może tragedii nie będzie

Bunioopl
Fachman
Posty: 2421
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Bunioopl » 14 mar 2019, o 17:37

Masz na nią 3lata gwarancji

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


wiliniak
Bywalec
Posty: 153
Rejestracja: 27 lip 2017, o 15:23
Imię: Mateusz
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: wiliniak » 14 mar 2019, o 17:57

Poczytam jeszcze trochę o tych świecach do LPG i postaram się wybrać coś dobrego. U mnie w sklepie świece NGK koszt 15 zł/sztuka, to jakaś podróbka czy po tyle chodzą?

Awatar użytkownika
szczuplin
Moderator
Posty: 1082
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Imię: Szczuplin
Chevi: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM 1.2 86 km
LPG: BRC STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Dolina biedy
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: szczuplin » 14 mar 2019, o 21:07

Czy tak trudno porównać ceny w internecie?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 4161
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Regulus » 14 mar 2019, o 22:28

Mariusz, mój zamiennik padł po 27 000 km, więc 20 kkm to nie jest jakiś wyczyn.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2019, o 08:40 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięcie sformułowania, które spowodowało niepotrzebne ognienie dyskusji , sorki
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Bunioopl
Fachman
Posty: 2421
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Bunioopl » 15 mar 2019, o 07:00

Dla tego wziąłem najtańszy zamiennik z trzyletnią gwarancją. Zostało mi jeszcze dwa lata tej gwarancji. A i pisałem, że zawsze wożę moją oryginalną w bagażniku. Jest już trochę dojechana. Ale na powrót do domu wystarczy. Oczywiście na świecach że zmniejszoną szczeliną.
A dywagacje na temat jaką cewkę kupić! To tak jak jaki olej zalać.
Ja wychodzę z założenia, że jak zadbasz tak pojedziesz.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 15 mar 2019, o 19:37 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis CYTUJ

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 4161
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Regulus » 15 mar 2019, o 11:08

Napisz proszę, czym się skończy procedura reklamacyjna, jak cewka padnie.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Bunioopl
Fachman
Posty: 2421
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie

Post autor: Bunioopl » 15 mar 2019, o 11:20

Ok. Pewnie wizytą w sądzie😀
Ale nawet jak padnie po 25tyś,to za 400zł a nawet mniej mam dwie czyli tyle tyś km co wytrzymuje jedna lepsza. 😀
I cały czas mam coś do roboty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości