Wypalanie DPF

Stuka, puka, kapie, cieknie...
transporterlegnica
Obserwatorek
Posty: 31
Rejestracja: 9 gru 2017, o 19:53
Imię: Paweł
Chevi: Orlando 2.0D 130km
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Wypalanie DPF

Post autor: transporterlegnica » 10 kwie 2018, o 20:42

U mnie DPF zaczyna wypalanie przy 100 lub 101 % potem spada do 0 raz do 15 %
podczas wypalania zauważyłem, że lekko szarpnie czasami autem podczas jazdy.

Awatar użytkownika
speediee
Obserwatorek
Posty: 46
Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
Imię: Adrian
Chevi: Orlando 2.0 LTZ
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: Wypalanie DPF

Post autor: speediee » 3 maja 2018, o 22:28

Mój Orladno to 2.0 160km manual

Kilka słów jak to u mnie wygląda.

Po pierwsze ta aplikacja nie jest w 100% kompatybilna z Chevroletem - jest pisana pod Opla / Vauxhall i nadal w wersji beta.
Powiadomienie - ten dąg, o którym piszecie - zmienia się w ustawieniach aplikacji przy ilu % ma się pojawiać. Te alarmy są 2 i można je sobie przestawiać 1 np na 80% a drugi na 95% - dowolnie.

Tak, może tak być, że podczas normalnej jazdy jak warunki są sprzyjające to sobie przypali kilka % - sam tak miałem.

Ostatnie wypalanie miałem wczoraj i zaczęło się uwaga... przy 113% zapełnienia :)
Normalnie zaczyna mi wypalać jak dojdzie do 100% - w Oplach podobno do 80% ale nie zapominajcie, że to jest amatorska apka pisana przez pasjonata i dedykowana dla Opli.

Aby wypalanie zaczęło się musi być spełnionych kilka warunków i nie prędkość nie jest jednym z nich :) Mogę się mylić ale wczorajsze moje dość późne wypalanie spowodowane było ... małą ilością paliwa :) jechałem na rezerwie i coś mi mówi, że auto prewencyjnie nie włączyło wypalania żeby przypadkiem nie przerwać z braku paliwa lub mojego postoju na stacji paliw. Zatankowałem i wyjeżdżając ze stacji włączyło mi się wypalanie.

Zauważyłem także, że tuż przed wypalaniem nie działa opcja Auto / Stop. W Oplach podobno grzeje tylna szyba bez świecącej się kontrolki na przełączniku. Szyba połączona jest z ogrzewaniem lusterek więc ludzie podpinają diodę pod lusterko i w ten sposób wiedzą, że zaczęło się wypalanie. Włącza ogrzewanie aby obciążyć silnik i uzyskać najwyższą możliwą temp.

Miałem już wypalanie na parkingu - trwa to dłużej i nie zawsze wypali do końca. Bez przy gazówek normalnie na wolnych obrotach. Apka pokazuje wtedy jakieś 230-260*C czyli teoretycznie za mało do wypalenia a jednak się wypala - nie znam się :)

W związku z tym, że mieszkam w mieście i ciężko mi wyjechać na obwodnicę wypalam po mieście ale... jadąc na 2 biegu i trzymając obroty między 2500-3000 czyli prędkość 40-50km/h. Temperatura rośnie wtedy do ponad 500*C a czasami ( pod górkę się fajnie wypala ) do 650*C
To jest tak przemyślane żeby normalnie nawet w korkach się wypalało. Z każdym jak rozmawiam a ma auto z DPF to nie ma zielonego pojęcia o czym mówię i nigdy nie mieli problemów. Nigdy nie wypalali czy coś w tym stylu. Normalnie patrzą się na mnie jak na debila i z politowaniem pukają się w czółko. Znaczy to, że tak to zrobili żeby ludzie o tym za dużo nie myśleli :)

Jak jeszcze sprawdzić czy się wypala? Będziecie wiedzieć :) Auto nagle zmienia charakterystykę i dziwnie się nim jedzie. Szczególnie odczuwalne jest szarpanie. Dla mnie najlepszym wskaźnikiem jest chwilowe zużycie paliwa na postoju. U mnie skacze z 0.1 mpg do 0.6 mpg ( nie chce mi się na litry/km przeliczać ).

I to chyba tyle :) Apkę traktować jako informację, że zbliża się wypalanko.

Foremka
Obserwatorek
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2016, o 22:36
Imię: Krzys
Chevi: Orlando 2.0 163km
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Foremka » 20 cze 2018, o 22:22

Fakt - zazwyczaj zaczyna pod domem :D
U mnie jak wypala, to mocno hamuje silnikiem oraz ma dużo lepsze przyspieszenie. Chwilowe zużycie bez gazu nie spada poniżej 5 litrów

adch2016
Obserwatorek
Posty: 2
Rejestracja: 5 sie 2018, o 10:22
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando 2.0D 163KM
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Prośba o pomoc! DPF

Post autor: adch2016 » 5 sie 2018, o 10:32

Witam. Jest tu ktoś z rejonów Chorzowa, albo ogólnie ze śląska? Chodzi o to, że może ktoś z Was pomógłby mi poradzić się z problemem dpf w moim Orlando 2.0D 163km. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka. Pojawił się code 84. Po zczytaniu błędów wyszło, że dpf jest zatkany. Jedni mi poradzili, żeby dpf dać wypalić, a inni że lepiej jest go wyciąć (tylko że to nielegalne). I jakby ktoś miał możliwość podpiąć się i wywołać awaryjne wypalenie. Ja oczywiście zapłacę. Tu nie ma problemu. Jestem przed wyjazdem na wczasy z dziećmi i nie mam jak możliwości postawić auta do serwisu, zaś z drugiej strony boję się jechać w dalszą trasę. Zależy mi na czasie, a podobno można przez jakiś program wywołać awaryjne wypalenie. Może by pomogło, albo nie, ale czemu nie spróbować. Błagam pomóżcie.... :pomoc:

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14279
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Prośba o pomoc! DPF

Post autor: etac » 5 sie 2018, o 11:10

Niestety tylko serwis. Samochód wymaga wypalenia serwisowego i wymiany oleju. Koszt w ASO około 350 zł.

Z drugiej strony, jak masz ciągiem trasę typu 300 km, to można to zrobić w trasie, a potem wymienić olej.

Po drugie jest cały watek w tym temacie, gdzie ten przenoszę.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

adch2016
Obserwatorek
Posty: 2
Rejestracja: 5 sie 2018, o 10:22
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando 2.0D 163KM
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Wypalanie DPF

Post autor: adch2016 » 5 sie 2018, o 11:31

Czyli mam rozumieć, że "można to zrobić w trasie, a potem wymienić olej"... czyli jechać i auto samoistnie przejdzie wypalanie, czy jak? Nie za bardzo rozumiem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14279
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wypalanie DPF

Post autor: etac » 5 sie 2018, o 12:29

W trasie powinno się wypalić samo, ale musisz zrobić trasę i przypadkiem nie przerwać wypalania. Widać to będzie po spalaniu chwilowym.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Rickss83
Stały bywalec
Posty: 259
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze SW
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Wypalanie DPF

Post autor: Rickss83 » 9 sie 2018, o 21:35

Jak masz opcje zobaczyć na wyswietlaczu co ile ci paliwa żre, możesz zauważyć ze jest włączona funkcja grzania tylnej szyby, dzieje się tak żeby bardziej obciążyć silnik.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość