Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Witam,
opiszę od początku, jak wyglądała historia. W połowie czerwca, przy przebiegu 96000 km, zaczęły piszczeć z przodu hamulce, przy hamowaniu. Miałem też wrażenie, że czasami słychać delikatne tarcie również, gdy pedał hamulca jest odpuszczony.
Zamówiłem tarcze i klocki na przód TRW, tarcze były oryginalne, klocki miały naklepane około 45000, więc cały komplet na przód do wymiany.
Niestety, po wymianie, piski przy hamowaniu były praktycznie takie same. Nasilają się, gdy hamulce są rozgrzane, czyli po kilku-kilkunastu kilometrach jazdy, zależy czy w mieście, czy na trasie.
Po pierwszej wizycie w tym samym serwisie, panowie stwierdzili, że "trochę podszlifowali tarcze", problem pozostał ten sam.
Dzisiaj byłem drugi raz, tym razem im piszczało też, wymienili klocki na Mahle, problem dalej pozostał. Dodatkowo, niestety przy puszczonym hamulcu, słychać od czasu tarcie takie tyk-tyk-tyk, jakby coś się ocierało, zwłaszcza na zakrętach kilka razy to słyszałem. Co do pisków przy hamowaniu, czasami jest cicho, ale czasami po naciśnięciu hamulca jest jednostajny głośny pisk.
Mój pomysł jest taki, żeby jednak jechać do innego warsztatu, i niech oni spojrzą w to, przeczyszczą to może, i przesmarują. Wrażenie jest takie, że przód kierowcy piszczy mocniej. Może zacisk hamulca wpada w drgania przy hamowaniu, albo coś z tłoczkiem. Co wy o tym myślicie panowie?
opiszę od początku, jak wyglądała historia. W połowie czerwca, przy przebiegu 96000 km, zaczęły piszczeć z przodu hamulce, przy hamowaniu. Miałem też wrażenie, że czasami słychać delikatne tarcie również, gdy pedał hamulca jest odpuszczony.
Zamówiłem tarcze i klocki na przód TRW, tarcze były oryginalne, klocki miały naklepane około 45000, więc cały komplet na przód do wymiany.
Niestety, po wymianie, piski przy hamowaniu były praktycznie takie same. Nasilają się, gdy hamulce są rozgrzane, czyli po kilku-kilkunastu kilometrach jazdy, zależy czy w mieście, czy na trasie.
Po pierwszej wizycie w tym samym serwisie, panowie stwierdzili, że "trochę podszlifowali tarcze", problem pozostał ten sam.
Dzisiaj byłem drugi raz, tym razem im piszczało też, wymienili klocki na Mahle, problem dalej pozostał. Dodatkowo, niestety przy puszczonym hamulcu, słychać od czasu tarcie takie tyk-tyk-tyk, jakby coś się ocierało, zwłaszcza na zakrętach kilka razy to słyszałem. Co do pisków przy hamowaniu, czasami jest cicho, ale czasami po naciśnięciu hamulca jest jednostajny głośny pisk.
Mój pomysł jest taki, żeby jednak jechać do innego warsztatu, i niech oni spojrzą w to, przeczyszczą to może, i przesmarują. Wrażenie jest takie, że przód kierowcy piszczy mocniej. Może zacisk hamulca wpada w drgania przy hamowaniu, albo coś z tłoczkiem. Co wy o tym myślicie panowie?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Wymiatacz
- Posty: 2009
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Imię: Mariusz
- Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
A nie grzeją się zbyt mocno? Przy normalnym hamowaniu.
Zastanawiam się, czy klocki nie są cały czas na "styku z tarczą".
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Zastanawiam się, czy klocki nie są cały czas na "styku z tarczą".
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Co do grzania, teraz jest upał, więc trudno stwierdzić wg mnie - po przejechaniu ok. 100km z dużymi prędkościami - 160-180, wszystkie 4 felgi były dosyć ciepłe.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- huri_khan
- Administrator
- Posty: 4078
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Imię: Robert
- Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
A nie masz czasmi przegubu rozwalonego ?"Dodatkowo, niestety przy puszczonym hamulcu, słychać od czasu tarcie takie tyk-tyk-tyk, jakby coś się ocierało"
Podaj numery części które zamontowali. Sprawdzimy czy prawidłowe do Twojego modelu.
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Tarcza hamulcowa przód L/P TRW DF7923, klocki hamulcowe przód TRW GDB1847. Teraz są Mahle, niestety nie dostałem opisu jakie.
A czym objawiałby się rozwalony przegub?
A czym objawiałby się rozwalony przegub?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- huri_khan
- Administrator
- Posty: 4078
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Imię: Robert
- Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
15" przednie to Średnica [mm] 276 , tył to: Średnica [mm]: 268
16" p. 300mm i CHYBA tył 292mm.
Jeżeli w Orlando jest tak samo jak w Cruzie to kupiłeś za duże tarcze.
Klocki z systemu 16" wejdą w zaciski z systemu 15" ale będą za ciasne i nie będą poprawnie działać.
16" p. 300mm i CHYBA tył 292mm.
Jeżeli w Orlando jest tak samo jak w Cruzie to kupiłeś za duże tarcze.
Klocki z systemu 16" wejdą w zaciski z systemu 15" ale będą za ciasne i nie będą poprawnie działać.
- etac
- Prezes
- Posty: 15134
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Imię: Krzysztof
- Chevi: Opel Insignia B
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
ups, troszku wpadka w zakupie. Nie dziwne bo ten opis 15 czy 16 cali jest mylący, bo nie dotyczy on wymiaru felg, a rodzaju tarcz 

2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Felgi i opony mam 16" - są oryginalne od kupna jeszcze. Dobierał je warsztat, więc wątpię, żeby z typem klocków i tarcz było coś nie tak.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- etac
- Prezes
- Posty: 15134
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Imię: Krzysztof
- Chevi: Opel Insignia B
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
no ale to co podałeś wskazuje na pomyłkę, poprzez sugerowanie się rozmiarem kół. W benzynie jest układ hamulcowy 15'
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
- huri_khan
- Administrator
- Posty: 4078
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Imię: Robert
- Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Tarcza TRW DF7923, ma 299,9 czyli 300 i to jest tarcza do diesla
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
O kurde, tego się nie spodziewałem. Czyli jakie powinny być tarcze i klocki np. TRW do benzyny 1.8, którą mam?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- C77
- Wymiatacz
- Posty: 1540
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Imię: Miłosz
- Chevi: Cruzak CC77
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Nie słuchaj. Nie da się założyć złych tarcz
Poza tym w Orlanderze wszystkie takie same niezależnie czy diesel czy benzyna.

Poza tym w Orlanderze wszystkie takie same niezależnie czy diesel czy benzyna.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1340 vs 7777 - CC77

Ja na Drive2
CTP - 1340 vs 7777 - CC77

Ja na Drive2
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Więc tak, do historii dodam, że jak za pierwszym razem przyjechałem do tego warsztatu, już wtedy słychać było piski przy hamowaniu, a warsztat stwierdził, że i klocki i tarcze są jeszcze w miarę w porządku. Więc - teraz mi przyszło do głowy, że problem może leżeć gdzieś poza tarczami i klockami.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- C77
- Wymiatacz
- Posty: 1540
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Imię: Miłosz
- Chevi: Cruzak CC77
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
No i raczej leży
Trzeba rozkręcić zacisk, wyczyścić, nasmarować trzpienie w jarzmach,
oczyścić blaszki gdzie są ranty klocków jeśli poskąpili na nowych itp. to wszystko musi gładko chodzić.
Było o tym z 1000 razy na ORGu tej
Gdy doprowadzą Tobie zaciski do całkowitej sprawności i nadal będą piszczeć
to jest jeszcze taśma na klocki - też patrz na ORG - GM to stosowało jako jedno z lekarstw na popiskiwanie

Trzeba rozkręcić zacisk, wyczyścić, nasmarować trzpienie w jarzmach,
oczyścić blaszki gdzie są ranty klocków jeśli poskąpili na nowych itp. to wszystko musi gładko chodzić.
Było o tym z 1000 razy na ORGu tej

Gdy doprowadzą Tobie zaciski do całkowitej sprawności i nadal będą piszczeć
to jest jeszcze taśma na klocki - też patrz na ORG - GM to stosowało jako jedno z lekarstw na popiskiwanie

Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1340 vs 7777 - CC77

Ja na Drive2
CTP - 1340 vs 7777 - CC77

Ja na Drive2
-
- Wymiatacz
- Posty: 2009
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Imię: Mariusz
- Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Niektóre klocki są sprzedawane z już naklejoną taśmą.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
A czy jest możliwe, że drgania przy hamowaniu, powstają nie z winy klocków lub tarczy, tylko np. jak ktoś tu wspomniał, jest rozwalony przegub i z tego powodu są drgania na przykład?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Wymiatacz
- Posty: 2009
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Imię: Mariusz
- Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Przegub nie piszczy tylko trzaska, jeżeli zewnętrzny to przy skrętach, a wewnętrzny przy przyspieszaniu ma wibracje.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 9 sie 2018, o 22:17 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przegób Trzaska
Powód: Przegób Trzaska
- etac
- Prezes
- Posty: 15134
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Imię: Krzysztof
- Chevi: Opel Insignia B
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
No i Miłosz ma racje - Orlando ma jeden rodzaj tarcz (300mm), ale system podpowiada 2 rodzaje klocków. Dlaczego nie wiem.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
" wewnętrzny przy przyspieszaniu ma wibracje. " - no to może jednak przegub wewnętrzny, i przy hamowaniu klocki wpadają w wibracje i piszczą? Czy jest to możliwe?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Wymiatacz
- Posty: 2009
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Imię: Mariusz
- Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Podjedź do mechanika, on napewno potrafi sprawdzić przeguby.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
OK, we wtorek rano jestem umówiony, tym razem do innego mechanika, który zakładał klocki i tarcze.
Do sprawdzenia z przodu:
- tłoczki/zaciski - czy odbijają i dobijają do końca, czy nic się nie zacina;
- przeguby czy po 100.000 nie są już wyrobione;
Jeszcze jakieś rzeczy warto by było sprawdzić?
Do sprawdzenia z przodu:
- tłoczki/zaciski - czy odbijają i dobijają do końca, czy nic się nie zacina;
- przeguby czy po 100.000 nie są już wyrobione;
Jeszcze jakieś rzeczy warto by było sprawdzić?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- etac
- Prezes
- Posty: 15134
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Imię: Krzysztof
- Chevi: Opel Insignia B
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
zrobiłbym wcześniej opory toczenia na ścieżce diagnostycznej jak Sebastian proponował
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Panowie, wracam z tematem.
Niestety piski nie ustały (z przodu), i wygląda to teraz tak, że piszczą głównie przy hamowaniu z wyższych prędkości (80-100) oraz na samych dojazdach do świateł.
Czasami słychać również, jak z przodu na kole coś się trze, ustaje to przy delikatnym wciśnięciu i puszczeniu hamulca.
Dodatkowo, są bardzo gorące z przodu obie felgi, teraz jest ciepło (30oC), ale z tyłu są dużo chłodniejsze, po przejechaniu ok. 30km po mieście jak dzisiaj. To chyba nie jest normalne?
Niestety piski nie ustały (z przodu), i wygląda to teraz tak, że piszczą głównie przy hamowaniu z wyższych prędkości (80-100) oraz na samych dojazdach do świateł.
Czasami słychać również, jak z przodu na kole coś się trze, ustaje to przy delikatnym wciśnięciu i puszczeniu hamulca.
Dodatkowo, są bardzo gorące z przodu obie felgi, teraz jest ciepło (30oC), ale z tyłu są dużo chłodniejsze, po przejechaniu ok. 30km po mieście jak dzisiaj. To chyba nie jest normalne?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- etac
- Prezes
- Posty: 15134
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Imię: Krzysztof
- Chevi: Opel Insignia B
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
A jak sprawdzasz temperaturę? Po hamowaniu samochodu?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Imię: Przemek
- Chevi: Orlando LS+ 1.8 LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Piski przy hamowaniu po wymianie klocków i tarcz - przód
Znaczy temperaturę to mówię o temp. powietrza - tyle dzisiaj pokazywał termometr w samochodzie. A felgi (mam stalowe 16") dotykam ręką, bo mam oryginalne kołpaki i można to zrobić.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość