DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sunluci
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 29 lip 2014, o 00:01
Imię: Damian
Chevi: Orlando LT+ 1,8 LPG
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: sunluci » 14 paź 2015, o 14:42

wszim pisze:Wersje wyposażenia LT+ i LTZ.
Dziekuje.
Pewnie odbierzecie to ze zdziwieniem, ale... juz od dwoch lat sie wersjami wyposazenia nie zajmuje. Wiec, dla przypomnienia: LT+ to ta z kamera i navi?
Jezeli tak, to tam ma byc czujnik swiatla? Jezeli tak, to u mnie jeszcze nigdy nie zadzialal :o

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10147
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 14 paź 2015, o 16:37

Jaki masz oryginalnie przełącznik świateł, taki z pozycją AUTO czy bez?

Awatar użytkownika
sunluci
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 29 lip 2014, o 00:01
Imię: Damian
Chevi: Orlando LT+ 1,8 LPG
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: sunluci » 14 paź 2015, o 16:44

Nie, bez auto. 3 pozycje. Fotka ? :-)

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10147
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 14 paź 2015, o 20:10

Nie trzeba. Nie masz czujnika światła.

Awatar użytkownika
sunluci
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 29 lip 2014, o 00:01
Imię: Damian
Chevi: Orlando LT+ 1,8 LPG
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: sunluci » 6 lis 2015, o 13:34

Ekhm... biednemu to zawsze wiatr w oczy. Ale thx!

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10147
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 6 lis 2015, o 20:41

No szybki Lopez w odpowiedziach nie jesteś :)

Awatar użytkownika
sunluci
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 29 lip 2014, o 00:01
Imię: Damian
Chevi: Orlando LT+ 1,8 LPG
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: sunluci » 9 lis 2015, o 09:23

Trele morele :-p
Ale nie przecze. Toz to hobby numer 58023 :-)

Awatar użytkownika
h20pali
Obserwatorek
Posty: 43
Rejestracja: 8 lut 2016, o 11:43
Imię: Leszek
Chevi: Orlando 1.8 LTZ LPG
Lokalizacja: Ipswich UK
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: h20pali » 11 sie 2016, o 14:07

Jak nazwać taki moduł Drl przyciemniajacy świata przeciwmgielne po angielsku?
Próbuje coś takiego znaleźć na ebay.uk ale pokazuje tylko moduły drl na led.
Orlando 1.8 LPG LTZ 2011 Right hand drive
Saab 9-3 2.0 T LPG 2008 Right hand drive

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10147
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 8 cze 2017, o 22:24

Dzisiaj wymieniłem sobie moduł PWM dla sterowania DRL w lampach przecimgłowych. Niestety moduł od którego zaczął się ten wątek zaczął zdychać, lampy świeciły coraz słabiej choć i tak ustawienie max 35% wydawało się być mizerne. Podsumowując inne kłopoty z nim, które opisałem wcześniej - generalnie go nie polecam.
Zakupiłem inny moduł - LEPARD AM.010.1 http://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/
Obrazek
Wygląda profesjonalnie i oczywiście jest droższy. Jednak jakość wykonania zdecydowanie inna. Wszystko elegancko szczelnie zabezpieczone przed warunkami środowiskowymi,
Obrazek
nawet gniazdko USB ma silikonową zaślepkę. Jest konfiguracja z PC, no i szeroki zakres możliwości ustawienia jasności świecenia lamp żarowych od 10..70% wypełnienia PWM. Jest możliwość konfiguracji współpracy z nowoczesnym systemem zasilania elektrycznego pojazdu, czyli tak jak w chevroletach cruze i orlando ("ładowanie inteligentne"), gdzie konieczne jest stosowanie wyłączających się DRL z zaniku sygnały zapłonu a nie z poziomu napięcia. Ustawiłem zapalenie po osiągnięciu 13,4V a wyłączenie z sygnału po stacyjce. Moduł posiada jeszcze kilka bajerów i gadgetów nad, którymi się nie skupiałem bo mnie interesowało tylko wykorzystanie do zapalania św przeciwmgłowych w ograniczonym poborze mocy jako DRL. Ustawiłem sobie w domu na biurku PWM(jasność) na 60% i wg mnie jest ok, może nawet by 50% wystarczyło ale na razie tak zostawię.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14277
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: etac » 9 cze 2017, o 06:11

A jak się zachowa moduł jak napięcie spadnie poniżej 13V podczas jazdy?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10147
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 9 cze 2017, o 08:31

Tak jest przystosowane. :tak:
wszim pisze: Jest możliwość konfiguracji współpracy z nowoczesnym systemem zasilania elektrycznego pojazdu, czyli tak jak w chevroletach cruze i orlando ("ładowanie inteligentne"), gdzie konieczne jest stosowanie wyłączających się DRL z zaniku sygnały zapłonu a nie z poziomu napięcia. Ustawiłem zapalenie po osiągnięciu 13,4V a wyłączenie z sygnału po stacyjce.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14277
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: etac » 9 cze 2017, o 13:00

Wojtek, raz jeszcze.

Co się stanie jak napięcie spadnie poniżej tego progu.

Jeździłem z ustawionym woltomierzem i napięcie w Cruze skacze od 12,8V do 15,1V podczas jazdy.

Dlatego pytam.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10147
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 9 cze 2017, o 13:22

Wydawało mi się, że mój przekaz był zrozumiały. :zastanawiasie: Muszę chyba zadbać bardziej bo często się zdarza, że mnie nie rozumiesz, lecz także vice versa :P

Nic się nie stanie. Bo skonfigurowałem w programie konfiguracyjnym do tego modułu tak że : lampy się zapalają gdy napięcie podniesie się do 13,4V ale zgasną dopiero po zaniku sygnału zapłonu (po stacyjce). Inny warunek dla zaświecania a inny dla gaszenia (poprzedni moduł też to posiadał). Oczywiście lampy jeszcze są rozłączane gdy świeci pozycyjne zgodnie z przepisem dla DRL. Różne opcje można tam konfigurować, m.in. taką jak ja, czyli nadającą się do systemów inteligentnego ładowania akumulatora gdzie mogą na uruchomionym silniku występować spadki do 12V. Po uruchomieniu silnika zawsze napięcie skacze wysoko, więc pierwszy warunek będzie zawsze spełniany, gdybyś miał wątpliwości.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 14277
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: etac » 9 cze 2017, o 13:23

no to teraz jasne.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
tdon
Wymiatacz
Posty: 1335
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Imię: Tomek
Chevi: T300LT+, 2013, LPG.
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: tdon » 9 cze 2017, o 14:44

Marudo, od początku było jasne ;-)

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10147
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 11 sie 2018, o 23:08

A tu taka ciekawa koncepcja DRL w mocowaniach lamp p-mgłowych, przy czym p-mgłowe halogeny zostają na miejscu.
. W 4 minucie prezentacja działania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość