Akumulator - czy już czas na wymianę?

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
shaggy80
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: shaggy80 » 2 sty 2018, o 18:38

Witam, posiadam Orlando 1.8 140KM LPG LS+ z grudnia 2013, akumulator od nowości jest:
AC Delco 90-6YR, CCA(SAE) 525, CCA(EN) 438, Ah 60

Kilka dni temu (temperatury -3 - -5) samochód zauważalniej dłużej kręcił rano po nocnym postoju, więc dzisiaj przy +3 nagrałem filmik z napięciem na akumulatorze podczas odpalania:

https://www.youtube.com/watch?v=MKVHTakpQ8U

odpalił tym razem jak widać od razu. Pytanie, czy można wierzyć czujnikowi napięcia, i czy napięcia są w porządku tym razem?

Pozdrawiam.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 15872
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: etac » 2 sty 2018, o 18:45

Zacznij może od wyjęcia go i naładowania z prostownika, chyba ze jeździsz autem dziennie i robisz po 20-30 km dziennie.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

shaggy80
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: shaggy80 » 2 sty 2018, o 20:49

Naładuję go, sugerujesz, że jest od jakiegoś czasu niedoładowany? Faktycznie, ostatnio było robione dużo krótkich odcinków.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 15872
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: etac » 2 sty 2018, o 21:11

Juz podczas ładowania zobaczysz jaki stan. Jako po 2-3 godzinach wyłączy się prostownik, to wiemy ze aku raczej dobry już nie jest. Warto tez sprawdzić jaki masz pobór prądu na postoju.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

shaggy80
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: shaggy80 » 2 sty 2018, o 21:25

A ile przy napięciach, które pokazuje komputer, mniej więcej powinien się ładować akumulator do pełna?

Mam taki prostownik:
http://selgros24.pl/Motoryzacja/Akcesor ... 03517.html
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 15872
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: etac » 2 sty 2018, o 21:40

Jak rzeczywiście wali 6A ciągle, to slaby aku już po 2-3 godzinach powinien się naładować.

Ja zawsze robiłem test, ładowałem do końca, potem nocka w domu i na drugi dzień z rana na 15 minut. Jak wskazał ze naładowany to aku ok, jak chciał więcej się lądować to wiedziałem ze padła cela i nie trzyma napięcia.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11346
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: wszim » 3 sty 2018, o 00:15

shaggy80 pisze:
2 sty 2018, o 18:38
Witam, posiadam Orlando 1.8 140KM LPG LS+ z grudnia 2013, akumulator od nowości jest:
AC Delco 90-6YR, CCA(SAE) 525, CCA(EN) 438, Ah 60

Kilka dni temu (temperatury -3 - -5) samochód zauważalniej dłużej kręcił rano po nocnym postoju, więc dzisiaj przy +3 nagrałem filmik z napięciem na akumulatorze podczas odpalania:

https://www.youtube.com/watch?v=MKVHTakpQ8U

odpalił tym razem jak widać od razu. Pytanie, czy można wierzyć czujnikowi napięcia, i czy napięcia są w porządku tym razem?

Pozdrawiam.
Tak. W orlando i cruze jest inteligentne ładowanie sterowane z komputera BCM. Dlatego napięcia będzie skakać nawet do 15V, zwłaszcza zaraz po uruchomieniu.
viewtopic.php?f=29&t=2843&hilit=intelig ... 82adowanie
Dzięki temu systemowi akumulator długo żyje bo jest doładowany nawet na krótkich odcinkach. Mam ten sam rocznik a nawet starszy i aku cały czas jak dzwon. Chyba, że ktoś ten twój akumulator zasiarczył?

kochar
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: kochar » 3 sty 2018, o 13:01

Mój AC Delco wytrzymał 3,5 roku :( Garażowany.

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1690
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: C77 » 3 sty 2018, o 13:45

shaggy80 pisze:
2 sty 2018, o 18:38
Witam, posiadam Orlando 1.8 140KM LPG LS+ z grudnia 2013, akumulator od nowości jest:
AC Delco 90-6YR, CCA(SAE) 525, CCA(EN) 438, Ah 60
Kilka dni temu (temperatury -3 - -5) samochód zauważalniej dłużej kręcił rano po nocnym postoju
Przejedź się na Solną, weź Tuborga Golda TG565-063 i zapomnij o temacie.

Tutaj Tobie opisałem jak wymienić:
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopi ... c&start=45

Z resztą ejbry stamtąd aż się palą do roboty to Ci na miejscu wymienią :ok:
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
Nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11346
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: wszim » 3 sty 2018, o 14:59

kochar pisze:
3 sty 2018, o 13:01
Mój AC Delco wytrzymał 3,5 roku :( Garażowany.
Garażowanie nic tu nie zmienia. Kwestia czy doprowadzi się do głębokiego rozładowania np długo grając muzykę na postoju czy w inny sposób.

owrak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 8 wrz 2017, o 16:16
Imię: Daniel
Chevi: Tacuma
Silnik:
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: owrak » 3 sty 2018, o 21:53

Jak kupiłem Tacumcie to siedział tam oryginalny delcor -miał 9 lat i kręcił jak wściekły, zmieniłem bo zamontowalem webasto i chciałem mieć pewność że nie zabraknie prądu. Nawet w moim 10 latku jest sterowanie napięciem ładowania. Głębokie rozładowanie powoli zabija aku.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11346
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: wszim » 3 sty 2018, o 22:40

W zasadzie zabija nie tak powoli. Wystarczy jedno głębokie rozładowanie, trochę odczekać, płyty pokryją się kryształami siarczanu ołowiu, którego ciężko się pozbyć. Strata pojemności czasem nawet przez pół.

kochar
Stały bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: kochar » 4 sty 2018, o 10:36

wszim pisze:
3 sty 2018, o 14:59
kochar pisze:
3 sty 2018, o 13:01
Mój AC Delco wytrzymał 3,5 roku :( Garażowany.
Garażowanie nic tu nie zmienia. Kwestia czy doprowadzi się do głębokiego rozładowania np długo grając muzykę na postoju czy w inny sposób.
W moim przypadku nie doszło do głębokiego rozładowania, aku serwisowany ... kręcił , kręcił i pewnego dnia trup.
Bubel i tyle, jak wiele rzeczy w moim egzemplarzu.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 791
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Imię: Robert
Chevi: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: Robbo » 4 sty 2018, o 21:29

Dla przypomnienia odnośnie trwałości akumulatora Tuborg Gold, który gabaryt był idealny ale żywotność okazała się bardzo krótka :/

viewtopic.php?f=38&t=5136&p=91680&hilit=tuborg#p91680

shaggy80
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Imię: Przemek
Chevi: Orlando LS+
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Akumulator - czy już czas na wymianę?

Post autor: shaggy80 » 20 sty 2018, o 15:07

Panowie - przyczyna najprawdopodobniej jest inna, samochód długo kręci i nie odpala często za pierwszym razem, z powodu zużywającego się parownika gazu. Jest to BRC Genius MB 1200, przebieg 86000 km, z czego od nowości na gazie. W serwisie doradzili mi, że te parowniki po 90-100 tys. km trzeba regenerować albo wymienić, ponieważ po dłuższym postoju, membrana przepuszcza gaz i mamy nieprawidłową mieszankę podczas odpalania po długim postoju.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość