Orlando 1.8 Przerywa/Szarpie/Muli

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Taxi55Krynica
Obserwatorek
Posty: 4
Rejestracja: 30 cze 2014, o 00:45
Imię: Misiek
Chevi: Orlando 1.8B+LPG
Lokalizacja: KNS
Kontakt:

Re: Orlando 1.8 Przerywa/Szarpie/Muli

Post autor: Taxi55Krynica » 18 lip 2014, o 23:59

Witam Wszystkich pisze w sprawie spadku mocy w granicach 3000obr Byłem w ASO i Panowie stwierdzili ze ten model tak ma i nie Jestem pierwszy 8-) , komputer wykazał brak błędów, i trzeba jeździć. Dowiedziałem się przy okazji ze ma podobno przy 100tys wypalić zawory (aktualny przebieg 15tys czyli za rok będzie 100tys)gdyż założyłem LPG nie do tego silnika (ponoć są dwa rodzaje głowic)Ja mam głowice nie do gazu.Instalacja BRC z lubryfikacją czyli ma smarować zawory.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10412
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Orlando 1.8 Przerywa/Szarpie/Muli

Post autor: wszim » 19 lip 2014, o 01:21

Gdzie byłeś w ASO, w Nowym Targu? Zgadza się, są dwa rodzaje głowic. Pod LPG jest z innymi gniazdami i zaworami nazywana opcją KL7. Przy kupnie nowego olka w salonie był wybór silnika 1,8 pod LPG lub nie. Różnica w cenie 600zl o ile pamiętam. Kupowales nowe czy używane auto? Lubryfikacja coś tam może poprawi ale zależy jak wykonana, często działa jak placebo. Lubra bardziej poprawia odprowadzanie ciepła z gniazd niż cokolwiek smaruje ale tu się nie wypowiadam bo o tym są sprzeczne opinie. Przede wszystkim kontroluj co 30 tys luz zaworowy. Zwiększona termika LPG zużywa szybciej gniazda niż wycieraja się krzywki wałków i przez to zmniejsza się luz zaworowy. Jak wypali zawory czy gniazda to właśnie skutkiem zbytniego wykasowania luzu i doprowadzenia do podparcia zaworów (wylotowych najczęściej) czyli niedomykania. Jak luzy spadną poniżej normy to trzeba robić regulację. Robi się to przez wymianę szklanek (drogo zależnie ile do wymiany) lub taniej przez podszlifowanie starych. Na początku luz szybciej ucieka potem już wolniej. Mam z tym trochę doświadczenia bo poprzednie auto z silnikiem podobnej konstrukcji też właśnie z "miękką głowicą" miałem na gazie i to IIgen bez lubry, gdzie we flotach padały głowice przy 40 tys ja zrobiłem 175tys. Jak sprzedawalem to silnik był igiełka. Ale robiłem regulację przez podszlifowanie szklanek. Tzn znajomy mechanik robił bo miał do tego sprzęt. Sam sobie tylko kontrolowałem luz bo to proste.

Taxi55Krynica
Obserwatorek
Posty: 4
Rejestracja: 30 cze 2014, o 00:45
Imię: Misiek
Chevi: Orlando 1.8B+LPG
Lokalizacja: KNS
Kontakt:

Re: Orlando 1.8 Przerywa/Szarpie/Muli

Post autor: Taxi55Krynica » 19 lip 2014, o 15:04

Witam Wszim Dzięki za Poradę zobaczymy co z tymi zaworami, Byłem w ASO NT, Pozdrawiam

ricpal
Obserwatorek
Posty: 3
Rejestracja: 24 lip 2017, o 18:43
Imię: Ryszard
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Re: Orlando 1.8 Przerywa/Szarpie/Muli

Post autor: ricpal » 11 lip 2018, o 08:10

Witajcie! W moim Orlando 1.8 lpg fabryczne KL7 pojawia się często błąd /zwłaszcza jak jest temperatura ok 30 C i np dzień nie był jeżdżony /- świeci się trakcja i brak wskazań obrotomierza. Oczywiście traci moc, strasznie muli. Po odczytaniu błedów z OPL dtc reader - powtarzaja się P0335, P0011, rzadziej P0172,U0100, U0401, B1380. Jak kupowałem zmieniony był rozrząd i koło wariatora w ASO. Przejechane mam obecnie 156000 km. Oleje zmieniane po 15000 km. Na razie kasuje błędy i jadę dalej ale moja żona powiedziała STOP i.... gdzie szukać mechanika co by nie przepłacić. Oczywiście słychać dizlowanie na rozgrzanym silniku. Czy w moim Oldku reguluje sie luz zaworów? Jestem zielony.Do tej pory jeździłem Fokusem 1.8 TDCI z 2002r . Przejechałem 480tys i nic a tutaj ... :(

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1419
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Orlando 1.8 Przerywa/Szarpie/Muli

Post autor: C77 » 12 lip 2018, o 13:19

ricpal pisze:
11 lip 2018, o 08:10
Jak kupowałem zmieniony był rozrząd i koło wariatora w ASO. Oczywiście słychać dizlowanie na rozgrzanym silniku.
KZFR wymienia się parami.
Masz powtórkę z rozrywki na drugim niewymienionym KZFR.
Jestem zielony.Do tej pory jeździłem Fokusem 1.8 TDCI z 2002r . Przejechałem 480tys i nic a tutaj ...
Wpisz sobie w wyszukiwarki KZFR 18XER Cruze Opel i czytaj to nie będziesz zielony.
Czy w moim Oldku reguluje sie luz zaworów?
O tym też jest pełno więc nikt się nie będzie powtarzał trzeba szukać.

Dodano po 20 sekundach:
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=5177
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1340 vs 7777 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

ricpal
Obserwatorek
Posty: 3
Rejestracja: 24 lip 2017, o 18:43
Imię: Ryszard
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Re: Orlando 1.8 Przerywa/Szarpie/Muli

Post autor: ricpal » 19 lip 2018, o 08:41

Przy błędzie P0335 wymienia się czujnik położenia wału korbowego czy czujnik położenia rozrządu i czy wymiana w/w czujnika jest prosta? Chciałbym go wymienić zanim pojadę do elektryka, bo czytając fora problemem może być właśnie ten czujnik.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10412
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Orlando 1.8 Przerywa/Szarpie/Muli

Post autor: wszim » 19 lip 2018, o 09:45

Błąd wskazuje na czujnik położenia wału.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości