Pojawiający się Błąd P2246

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Silnik:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Pojawiający się Błąd P2246

Post autor: Kosiu67 » 5 kwie 2019, o 14:12

Szanowni koledzy, mam problem z pojawiającym się co jakiś czas błędem P2246.
Uściślając błąd ten pojawia się i po pewnym czasie znika samoistnie. Dodatkowo pojawił się jeszcze błąd P200A.
Ktoś może miał podobny problem i wie jak temu zaradzić. Dodam jeszcze że DPF jest po czyszczeniu metodą hydrodynamiczną.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Silnik:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pojawiający się Błąd P2246

Post autor: Kosiu67 » 5 kwie 2019, o 18:11

Szanowni koledzy potrzebuję jeszcze pomocy w kwestii gdzie w silniku 2,2 d (a konkretnie układzie wydechowym) znajduje się sonda lambda.

cysiokysio
Świeżak
Posty: 43
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Imię: Krzysiek
Chevi: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Pojawiający się Błąd P2246

Post autor: cysiokysio » 5 kwie 2019, o 21:36

Sonda jest w DPF

cysiokysio
Świeżak
Posty: 43
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Imię: Krzysiek
Chevi: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Pojawiający się Błąd P2246

Post autor: cysiokysio » 6 kwie 2019, o 17:19

Miałem napisać ci w wątku o DPF jak się skończyły twoje problemy z filtrem ponieważ miałem analogiczną sytuacje z długim wypalaniem. Moją Captivą zrobiłem dopiero ok 1800 km ale i zaliczyłem 3 wypalania. Podczas pierwszego wypalania nawet się nie zorientowałem, byłem przerażony że 15l na 100km i chodzące wentylatory to norma. Drugie wypalanie po ok 650 km w połowie drogi do pracy, 15 km nie wystarczyło. Po pracy widzę że nadal podwyższone spalanie więc myk na autostradę 15 km plus 20 km lokalnymi. Niestety i to nie wystarczyło. Następnego dziś jeszcze z 10 km się wypalało. Kolejne wypalanie po ok 700 km i znowu 15 km przed robotą, myślę pojadę okrężna drogą nie ch się wypali obroty ok 3000 niestety po ok 15 min na stojąc na światłach zapaliła mi się kontrolka DPF. Zamiast do pracy wbiłem się na autostradę i przegoniłem go jeszcze 30 min z obrotami 4000 rpm. Niestety kontrolka nie zgasła.Po pracy wracając do domu nadal kontrolka i napoczątku podwyższone spalanie. W połowie drogi spalanie wróciło do normy ale to chyba z powodu zaawansowanej rezerwy( kontrolka cały czas sie paliła. Po zatankowaniu znów spalanie w górę i tak 10 km do domu. Już się przestraszyłem ze dpf zaliczył padakę ale następnego dnia kontrolka się już nie zapaliła i spalanie w normie. Ciekawy jestem następnego wypalania.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Silnik:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pojawiający się Błąd P2246

Post autor: Kosiu67 » 8 kwie 2019, o 08:07

Ja używam aplikacji na Androida która w każdej chwili pokazuje mi jaka jest temp na DPF, ile przejechałem kilometrów od ostatniego wypalenia i jaki jest obecnie stopień zapełnienia DPF. Do tego mam podpięty pod gniazdo OBDII czytnik V-Gate (na ELM aplikacja nie działa).

cysiokysio
Świeżak
Posty: 43
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Imię: Krzysiek
Chevi: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Pojawiający się Błąd P2246

Post autor: cysiokysio » 8 kwie 2019, o 12:44

A co się stało że zdecydowałeś się na czyszczenie dpf-a?

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Silnik:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pojawiający się Błąd P2246

Post autor: Kosiu67 » 9 kwie 2019, o 07:04

Auto w początkowym okresie użytkowania dużo jeździło po mieście i prawdopodobnie to spowodowało że DPF zaczął wypalać się co 400-500 km w trasie i 300 km w mieście.

cysiokysio
Świeżak
Posty: 43
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Imię: Krzysiek
Chevi: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Pojawiający się Błąd P2246

Post autor: cysiokysio » 9 kwie 2019, o 13:20

A teraz po wyczyszczeniu co ile ci się wypala?

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Silnik:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pojawiający się Błąd P2246

Post autor: Kosiu67 » 9 kwie 2019, o 23:05

800 km

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Imię: Norbert
Chevi: Captiva 2,2D AWD
Silnik:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pojawiający się Błąd P2246

Post autor: Kosiu67 » 11 cze 2019, o 21:30

Sprawa pojawiających się błędów oczekujących P0101, P2246 i P200A została rozwikłana. generalnie głównym winowajca były klapy wirowe w kolektorze dolotowym (uściślając luzy na osiach tych klap). Pomogła wymiana kolektora dolotowego (stary będę próbował gdzieś zregenerować i mieć na zapas). Druga przyczyna było zabrudzenie MAP-sensora. Generalnie po wymianie kolektora wyczyszczeniu MAP-a oraz EGR, wszystko wróciło do normy. Przynajmniej na razie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość