Brak mocy przy wyższej prędkości

Stuka, puka, kapie, cieknie...
krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 12 wrz 2017, o 11:18

Witam.
Jestem posiadaczem Captivy z 2013r. Silnik 2.2 184 manualna skrzynia. Auto startuje ok. Problem zaczyna się przy 110-120 km/h - bardzo ciężko przyspiesza max do 150 i dalej koniec mimo, że pedał w podłodze. Na gaz tez reaguje z opóźnieniem. Komputera w aso nie pokazuje żadnych błędów. Co może być tego przyczyną? Sterowanie turbiną? Nieszczelność? Pozdrawiam

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 18 wrz 2017, o 11:46

witam , mam w tym samym modelu (tylko automat) podobnie. mi dodatkwoo przy obrotach 3-4tys/min wyskakuje ikona auta z kluczem i błąd P0101.

musisz po kolei eliminować usterki:
wiec , problemem może być przepływomierz (wyczyścić go - jeśli nic nie da to wymiana), dolot (może łapać gdzieś lewe powietrze) lub tak jak u mnie (na 99% powodem jest zacinająca się przepustnica - nie otwiera się (wg odb2) - otwarcie na jałowym 16% i przy gazowaniu na maxa nie rusza się. (blad p0101, który na początku sugerował błąd przepływomierza) ale to nie to.
dzis/ jutro rozbieram przepustnice , czyszcze i zobaczymy co bedzie. dam znac.

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 19 wrz 2017, o 07:55

Dzięki za odpowiedź. Okazało się, że jest zbyt niskie
ciśnienie doładowania- tak pokazał interfejs diagnostyczny. Za dwa tygodnie daję auto do serwisu i mechanik będzie szukał usterki.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 19 wrz 2017, o 08:41

czyzby czujnik cisnienia doladowania turbniny? albo gruszka turbiny .

daj znac jaka byla diagnoza.

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 19 wrz 2017, o 16:05

A jak po czyszczeniu przepustnicy?

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 20 wrz 2017, o 10:52

nie dałem rady samodzielnie się do niej dostać i wymontować. w sobote jestem umówiony z mechanikiem i mamy ją czyścić.

na tą chwilę wg odb2 przepustnica się zablokowała w pozycji otwartej (pozycja 16%) i nie reaguje na pedał gazu.

spalanie 13-14l/100. wczesniej 11l/100km. samochód nie ciągnie do 4-5t/obr a na 2,5-3 zmiena bieg na wyższy.
na 99% jestem przekonany że to będzie to

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 20 wrz 2017, o 19:43

To życzę, żeby to było to ;)

michalgra
Obserwatorek
Posty: 34
Rejestracja: 25 lut 2017, o 21:35
Imię: Michał
Chevi: Captiva 2.2D 184 LTZ
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: michalgra » 22 wrz 2017, o 18:36

Piszcie jakby były wieści, u mnie chyba cos podobnego tez p0101 albo p200a


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 3 paź 2017, o 10:23

jestem po wymianie przepustnicy na nowa.jednak problem chyba tkwi w czymś innym.

mianowicie wczoraj wymieniłem na nowa lecz po podłączeniu do testera pokazuje znowu poziom otwarcia 16% na biegu jałowym . to samo jest na pełnym gazie . czyli jakby stoi w miejscu - albo jest uwalona lub prąd do przepustnicy nie dochodzi i nie otwiera /zamyka jej.
przeczuwam ze problem moze byc w elektryce - kostce, przewodach -przepustnica może nie dostawać prądu i stoi w miejscu.

czy wie ktoś jak przeprowadzić ew. adaptację przepustnicy ? być może tutaj jest pies pogrzebany.

Prawidłowe wskazania:
na biegu jałowym - poziom otwarcia 80-90%
na pełnym gazie - poziom otwarcia 12-16%

auto nie pokazuje błędów na komputerze, do 2-2,5 tys. obr/min zbiera sie ok. gorzej jest w trasie przy prędkości 140-160km/h i obrotach 3-4tys/min - jest mułowaty i do 170-180 zbiera się strasznie powoli.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 4 paź 2017, o 10:53

edit 04.10:

Dokonałem wczoraj adaptacji przepustnicy, ale nie pomogło.

Podniosłem samochód na podnośniku, odłączyłem kostkę do przepustnicy , poruszałem kabelkiem i podłączyłem z powrotem.
Co ciekawe, po uruchomieniu auta przepustnica zaczęła działać poprawnie.
Przejechałem kilka km, zatrzymałem się i sprawdziłem na postoju czy nadal działa - i działała - było ok.
Wyłączyłem samochód na 1-2 minuty, uruchomiłem samochód i wtedy przepustnica znowu zatrzymała się na 16% i nie drgnie.
Widocznie problem może tkwić w przewodzie lub kostce - zwarcie, przerwanie lub coś podobnego? Czy to może być to?

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 4 paź 2017, o 20:03

U mnie mechanik stwierdził, że turbina do wyjęcia. Następna wizyta za 3 tygodnie, będę informował :)

kochar
Bywalec
Posty: 180
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: kochar » 10 paź 2017, o 09:59

pokrywek pisze:nie dałem rady samodzielnie się do niej dostać i wymontować. w sobote jestem umówiony z mechanikiem i mamy ją czyścić.

na tą chwilę wg odb2 przepustnica się zablokowała w pozycji otwartej (pozycja 16%) i nie reaguje na pedał gazu.

spalanie 13-14l/100. wczesniej 11l/100km. samochód nie ciągnie do 4-5t/obr a na 2,5-3 zmiena bieg na wyższy.
na 99% jestem przekonany że to będzie to
Nie wiem czy już uporałeś się z przepustnicą, jeśli nie to wydaje mi się że wszystko jest ok.

"... a w wiekszości jest zamykana na chwilkę tylko w momencie gaszenia silnika i w tych przypadkach cały czas jest otwarta, działa ona także jako zabezpieczenie żeby się "diesel nie wściekł" " cytat ze strony http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=13&t=6916
Acha oczywiście dotyczy to diesla.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 16 paź 2017, o 09:19

update:
obserwuję przepustnicę codziennie na odb2 bluetooth i jest czasem tak że stoi na pozycji 16% i nie rusza się (częściej) , a czasem (rzadziej) jest tak że działa bez zarzutu czyli na wolnych obrotach otwarcie 86% (czyli otwarta) , przy pełnym bucie 15-16% (czyli zamyka się) i tak sobie faluje od zamknięcia do otwarcia w zaleznosci ile dostanie powietrza.
Podejrzewam że sama przepustnica jest OK, lecz może być problem z kostką która do niej (przepustnicy) dochodzi. może po prostu nie łączyć bo dziwne jest to że raz działa a raz nie.

w tym tygodniu jadę do elektryka żeby to posprawdzał.

będę informował.

kochar
Bywalec
Posty: 180
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: kochar » 16 paź 2017, o 10:05

pokrywek jak jest 15-16 % to przepustnica jest całkowicie otwarta a jak80-90 % to zamknięta.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 17 paź 2017, o 08:38

tak, rzeczywiscie masz racje. na jalowym jest zamknieta , a na pelnym gazie otwiera sie.
ale na postoju (jałowy bieg) powinno być 80-90% a na pełnym gazie max. 15-16%.
u mnie jest tak że stoi na pozycji 15-16% czy to na jałowym czy na pełnym gazie podczas jazdy. w czym opatrywać usterki?
samochód na kick-downie nie ciągnie do 4-5 tys (jak wcześniej) a na 3 tys przerzuca na niższy bieg, redukując obroty.
dziś posprawdzam filtr paliwa i powietrza w jakim są stanie (wymieniane 9000 km temu).

Konrad
Ostatnio zmieniony 17 paź 2017, o 09:34 przez pokrywek, łącznie zmieniany 1 raz.

kochar
Bywalec
Posty: 180
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: kochar » 17 paź 2017, o 09:32

Chłopie to nie benzyna w dieslu przepustnica jest w zasadzie cały czas otwarta , zamyka się całkowicie tylko w momencie gaszenia silnika a przymyka się jak EGR puszcza spaliny do kolektora ssącego. U mnie jest tak - silnik wył. 16 % silnik podczas pracy czy na wolnych czy na wysokich 16 % przy gaszeniu idzie na 90 % gdy zgaśnie wraca na 16 % czyli tak jak u Ciebie.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 17 paź 2017, o 09:45

tak, ale podczas jazdy jak dodajesz gazu powinien się otwierać a przy odpuszczaniu zamykać , dając odpowiednie dawki powietrza.

tutaj przykład (od 1:13min):
https://www.youtube.com/watch?v=6bvH9Sv7GkQ

u mnie jak już wspomniałem jest ciągle w pozycji 16% bez względu na wszystko.
przy 4,5-5 tys obrotów pojawia się błąd p0101 (czyli błąd przepływomierza) czyli inaczej błąd dawkowania powietrza.
przeplywomierz na postoju (bieg jalowy 14,4g/s a czasem 5-6g/s) .

Awatar użytkownika
Kraviec
Specjalista
Posty: 460
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Chevi: Epica 2.0 R6
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: Kraviec » 17 paź 2017, o 11:39

Przepustnica w dieslu nie steruje powietrzem tak jak w silniku benzynowym.
Wygląda na to, że wartość 16% jest odpowiednia, co potwierdził powyżej Jan.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 17 paź 2017, o 11:50

Kraviec pisze:Przepustnica w dieslu nie steruje powietrzem tak jak w silniku benzynowym.
Wygląda na to, że wartość 16% jest odpowiednia, co potwierdził powyżej Jan.
ok, jak natomiast wytłumaczyć ze raz jest wartość 16% przez kilkadziesiąt km (nie rusza sie) a raz faluje sobie od 90% do 16% w zależności od dodania gazu?
czy to normalne?
ps. u szwagra w Insigni jak podlaczylem odb2 bluetooth to pokazywalo mu na jalowym 85% (czyli zamknieta) a na pelnym gazie 15% (otwarta). podczas jazdy to samo.

koncza mi sie pomysly na szukanie usterki (przeplywomierz sprawdzony, doloty szczelne). moze filtr paliwa zapchany (wymieniany 9000km temu) lub tez filtr powietrza?

kochar
Bywalec
Posty: 180
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: JAN
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: kochar » 18 paź 2017, o 12:14

Może EGR nie domyka się, najlepiej na moment zaślepić .

Awatar użytkownika
Kraviec
Specjalista
Posty: 460
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Chevi: Epica 2.0 R6
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: Kraviec » 18 paź 2017, o 13:27

przy uszkodzonym zaworze EGR raczej powinno się coś dziać na niskich obrotach.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 18 paź 2017, o 13:52

egr podejrzewam ze ok - jak odlacze wtyczke od egr to wywala bledy , po podlaczeniu ok.
na wolnych obrotach na postoju slychac silnik jakby cos lekko drzalo (obrotu ok. 800 obr/min) nie faluja.
przy kickdownie idzie do 2,5-3 tys i zmienia bieg na wyzszy nie pozwalajac dobic do 4-4,5tys. tak jakby nie dostawal wystarczajacej ilosci paliwa.
ostatnio jak wymienialem przepustnice (nie zrobilem adaptacji) to mechanik mowil ze dolot od IC suchy bez oleju.
dzis wymieniam filtr paliwa i powietrza (przejechane 9000 km) .
dam znac czy nastapily jakies zmiany.

mij2007
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2017, o 12:16
Imię: Marek
Chevi: Captiva
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: mij2007 » 18 paź 2017, o 14:52

U mnie był podobny problem, tylko okazało się że DPF zawalony, i niestety automatycznie się nie wypala było kilka prób wymuszenia wypalania które nic nie dały, do zmiany poszedł cały soft u magika i dopiero wtedy zaskoczyło, chociaż na początku jak zaczęło się wypalanie to jakbym za sobą ognisko ciągnął. Po tym zabiegu było wszystko już ok.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 18 paź 2017, o 15:18

u mnie dpf w porządku - wypala się co 400-500km (w mieście) i 700-800 km w trasie.

z dpf nigdy nie miałem kłopotów - pilnuje po prostu procesu wypalań tak aby ich nie ignorować.

ps. Masz Captivę przed czy polift?

mij2007
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2017, o 12:16
Imię: Marek
Chevi: Captiva
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: mij2007 » 19 paź 2017, o 11:13

mam Captive 2007 wiec przed liftem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości