polerka lamp

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
ODPOWIEDZ
kroom1
Aktywny
Posty: 76
Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:13
Imię: Tomek
Chevi: Captiva
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

polerka lamp

Post autor: kroom1 » 20 cze 2017, o 12:41

hej

czy ktoś próbował polerować reflektory w Captivi? Mam Captive z 2008r. i mam problem z polerką bo lampy są wyjątkowo odporne. Polerowałem już dwukrotnie i wyglądają gorzej niż przed polerką, są porysowane i mleczne. Przerabiał ktoś temat?

bubek4070
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
Imię: darek
Chevi: captiva 2.0 D
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: bubek4070 » 20 cze 2017, o 13:00

A czym polerowałeś , ja kiedyś w nubirze polerowałem pastą tempo i pomogło.

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3937
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: huri_khan » 20 cze 2017, o 13:04

Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

John Wayne
Specjalista
Posty: 461
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Imię: Przemek
Chevi: Captiva 2.0D MT 2007
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: John Wayne » 20 cze 2017, o 17:05

A w kilku żołnierskich słowach ktoś poleci jakiś sprawdzony zestaw, żeby można było kupić razem i spokój? U mnie też by się przydało zedrzeć stary lakier, bo jak odpalę światła, to widać takie kropeczki, jakby od ziarenek piasku.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Administrator Junior
Posty: 7398
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Imię: Andrzej
Chevi: Lacetti 1.6 SW
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: XaRaDaS » 20 cze 2017, o 17:36

kroom1 pisze:hej

czy ktoś próbował polerować reflektory w Captivi? Mam Captive z 2008r. i mam problem z polerką bo lampy są wyjątkowo odporne. Polerowałem już dwukrotnie i wyglądają gorzej niż przed polerką, są porysowane i mleczne. Przerabiał ktoś temat?
Trzeba się trzymać odpowiednich kroków, na początek umyć reflektory, potem oklejamy dookoła reflektora karoserię, tak aby nie uszkodzić jej ;) teraz lecimy wodnym papierem ściernym 1200, matujemy reflektor cały czas namaczając. Gdy już uznamy, że cały reflektor jest zmatowany w równym stopniu, powtarzamy operację z papierem 2500 ! im dłużej matujemy papierem 2500 tym lepszy efekt uzyskamy ;) Teraz myjemy lampę i całkowicie osuszamy. A na koniec stosujemy pastę polerską, tylko nie maszynowo to robimy, tylko ręcznie ściereczką i jeżeli efekt nie jest zadowalający to od początku całą operację robimy.

Zdarza się też tak, że lampa jest od środka już zmatowiona od niestandardowego światła i trzeba wtedy rozklejać reflektor, ale to już chyba jest ekstremalna robota.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3937
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: huri_khan » 20 cze 2017, o 17:46

Zależy w jakim stanie są lampy.
Można zacząć od papieru 300-500 w przypadku mocno zniszczonych.
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

John Wayne
Specjalista
Posty: 461
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Imię: Przemek
Chevi: Captiva 2.0D MT 2007
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: John Wayne » 20 cze 2017, o 18:08

W Captivie łatwo wymontować lampy, lepiej to robić na stole chyba... Przynajmniej ja bym tak zrobił. Ale sama polerka, a potem nic na to nie dajecie? Oglądałem kilka filmów i tam mówili, że lampy są fabrycznie pokryte lakierem, który w czasie regeneracji trzeba zetrzeć i potem nałożyć nowy, a efekt będzie trwały.

Np tu:

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Administrator Junior
Posty: 7398
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Imię: Andrzej
Chevi: Lacetti 1.6 SW
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: XaRaDaS » 20 cze 2017, o 18:37

O lakierze nie słyszałem, w dodatku, ze źle nałożony może rozpraszać światło nieodpowiednio, chyba że ktoś ma wprawę w lakierowaniu ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

John Wayne
Specjalista
Posty: 461
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Imię: Przemek
Chevi: Captiva 2.0D MT 2007
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: John Wayne » 20 cze 2017, o 18:42

tu jest po polsku poradnik. Tu używa Klar, to jest lakier akrylowy?


mkosmida
Profesjonalista
Posty: 962
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Imię: Maciej
Chevi: Cruze 1.8LPG 2013
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: mkosmida » 20 cze 2017, o 21:26


Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Imię: Tomek
Chevi: Captiva 07, Aveo 06
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: Florek » 21 cze 2017, o 21:30

Ja zaczynałem od papieru 400 następnie 800, 1200, 1500, 2000 i 2500 na koniec poletka najczęściej temp.
Znajomy lakiernik jechał 400 i na to lakier lampa wyglądała jak nowka wytrzymała 2 lata a dalej nie wiem ponieważ sprzedał auto.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

kroom1
Aktywny
Posty: 76
Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:13
Imię: Tomek
Chevi: Captiva
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: kroom1 » 22 cze 2017, o 00:41

Swoje reflektory robiłem papierami wodnymi od 500 do 3000. Potem pasta polerska. Efekt jest taki że reflektor jest porysowany. Wyższe gradacje papieru nie dają rady usunąć rys. Byłem u magika co robi to zawodowo i też nie dał rady tego zrobić. Mówił że trzeba je polakierować ale nie jestem pewien czy lakierowanie w jakikolwiek wpłynie na te rysy.

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 962
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Imię: Maciej
Chevi: Cruze 1.8LPG 2013
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: mkosmida » 22 cze 2017, o 09:52

to musialybyc jakies strasznie glebokie rysy.. generalnie szlifuje sie "choinka" i rys nie powinno byc.. po kazdej gradacji trzeba zrobic inspekcje czy usunales rysy z poprzedniego papieru...
ale skoro 500 nie dal rady to rysy musza byc strasznie glebokie, wiec watpie czy lakier da rade...
lakier jest rozwiazaniem permanentnym.. szlifujac a nast polerujac usuwasz wartswe ochronna UV i dlatego po roku/dwoch znow reflektory zaczynaja matowiec

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Imię: Tomek
Chevi: Captiva 07, Aveo 06
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: Florek » 22 cze 2017, o 16:40

U mnie w Captivie ktoś przeleciał lampy papierem i pomalował ja bym zrobił tak samo lampa jest jak nowa i wytrzyma dużo dłużej niż po polerce.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Awatar użytkownika
Kraviec
Specjalista
Posty: 440
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Chevi: Epica 2.0 R6
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: Kraviec » 23 cze 2017, o 23:11

kroom1 pisze: Polerowałem już dwukrotnie i wyglądają gorzej niż przed polerką, są porysowane i mleczne. Przerabiał ktoś temat?
Rysy miałeś już przed polerką czy sam je zrobiłeś podczas polerowania?

kroom1
Aktywny
Posty: 76
Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:13
Imię: Tomek
Chevi: Captiva
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: kroom1 » 24 cze 2017, o 08:20

Rysy sam zrobiłem podczas polerki

Awatar użytkownika
Kraviec
Specjalista
Posty: 440
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Imię: Michał
Chevi: Epica 2.0 R6
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: Kraviec » 24 cze 2017, o 11:54

Za mało wody miałeś i podrapałeś papierem, albo skladaleś papier i zrobił się rant, który drapał lampę.

kroom1
Aktywny
Posty: 76
Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:13
Imię: Tomek
Chevi: Captiva
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: kroom1 » 24 cze 2017, o 18:53

myślę bardziej że zbyt mocna gradacja lub zbyt wysokie obroty.

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 962
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Imię: Maciej
Chevi: Cruze 1.8LPG 2013
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: mkosmida » 25 cze 2017, o 00:20

zbyt wysokie obroty nie powodują rys
rysy powoduje syf na powierzchni podczas polerowania
zbyt wysokie obroty lub tez zbyt dlugi czas polerowania prowadzi to przypalenia pow polerowanej

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3937
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: huri_khan » 25 cze 2017, o 02:09

polerujemy na przemian, najpierw np. góra dół, a następna gradacja lewo prawo. Wtedy widzimy czy usunęliśmy rysy.
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10088
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: wszim » 25 cze 2017, o 07:08

XaRaDaS pisze:O lakierze nie słyszałem, w dodatku, ze źle nałożony może rozpraszać światło nieodpowiednio, chyba że ktoś ma wprawę w lakierowaniu ;)
Polerką ściągasz fabryczną warstwę ochronną przed promieniami UV, więc trzeba ponownie zabezpieczyć. To właśnie UV przede wszystkim jest powodem żółknięcia i matowienia reflektorów z poliwęglanu. Nakłada się bezbarwny poliuretan z filtrem UV, inaczej po roku cały efekt pracy na marne.

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 962
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Imię: Maciej
Chevi: Cruze 1.8LPG 2013
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: mkosmida » 25 cze 2017, o 08:40

huri_khan pisze:polerujemy na przemian, najpierw np. góra dół, a następna gradacja lewo prawo. Wtedy widzimy czy usunęliśmy rysy.
chyba chodzilo o szlifowanie :)

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3937
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: polerka lamp

Post autor: huri_khan » 25 cze 2017, o 10:07

Autor wątek nazwał polerowaniem i zaczynał od papieru 500 ;)

Pytanie: czy papier 2000-3000 to jest szlifowanie czy polerowanie ?
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości