Renowacja starej kierownicy

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
markus444
Aktywny
Posty: 87
Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
Imię: Maciej
Chevi: Lacetti
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: markus444 » 15 kwie 2018, o 16:29

Czy ktoś próbował renowacji skóry takim zestawem?
http://renowacjaskor.pl/zestawy-naprawc ... -w-1-.html

Awatar użytkownika
mariuszg008
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
Imię: Mariusz
Chevi: Cruze LS+ 1.6 124KM
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: mariuszg008 » 15 kwie 2018, o 20:29

Tak ja kiedyś pomalowałem kierownicę w moim Cruzie. Efekt wow jest ale trzymał się do roku czasu. Potem przetarcia wyszły znowu i w końcu obszyłem kierownicę.

Awatar użytkownika
michal_skc
Obserwatorek
Posty: 6
Rejestracja: 20 lut 2014, o 10:36
Imię: Michał
Chevi: Lacetti
Lokalizacja: Skierniewice/Kraków
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: michal_skc » 10 cze 2018, o 12:31

Zestaw z alliexpres za 50 zl, obszywalem pierwszy raz w zyciu, pod blokiem ;) moim zdaniem wyszło spoko, obszywalem w lutym i jak do tej pory nie ma żadnych oznak zużycia.
Załączniki
IMG_20180211_165451.jpg
Efekt końcowy
IMG_20180211_160109.jpg
W trakcie

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13912
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: etac » 10 cze 2018, o 12:49

No szacun, jak wygląda w rzeczywistości jak na zdjęciu.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam
Moja Historia:
2007-2011 - Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2013-2017 - Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > - Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Awatar użytkownika
michal_skc
Obserwatorek
Posty: 6
Rejestracja: 20 lut 2014, o 10:36
Imię: Michał
Chevi: Lacetti
Lokalizacja: Skierniewice/Kraków
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: michal_skc » 10 cze 2018, o 13:32

W zestawie jest instrukcja zdjęcia i wszystkie potrzebne akcesoria reszta to cierpliwość i zdolności manualne.;)

adirks
Obserwatorek
Posty: 29
Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
Imię: Adrian
Chevi: Nubira 1.6 LPG kombi
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: adirks » 11 cze 2018, o 22:32

Wygląda godnie. Czy trzeba było demontować jakieś elementy kierownicy?
BTW jak się ściąga te badziewne srebrne elementy na kierownicy? Musze je zmienić bo są już wytarte i w ogóle nie pasują do auta. Jak można było tak zaprojektować wnętrze? Wszystkie elementy czarne bądź szare i nagle, jeb, srebrne elementy na kierze .. szok

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 501
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Imię: Krzysiek
Chevi: Daewoo Lacetti
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: GoLL@B » 11 cze 2018, o 23:08

Bo pasują do tego wnętrza. Były wersje srebrne i tu wszystkie elementy są tego samego koloru.
1.jpg
Aby wyciągnąć, musisz ściągnąć poduszkę, one są na wcisk, ale mają ucho które trzyma poduszka.

adirks
Obserwatorek
Posty: 29
Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
Imię: Adrian
Chevi: Nubira 1.6 LPG kombi
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: adirks » 12 cze 2018, o 09:54

U mnie są te elementy czarne, jedynie to na kierownicy jest srebrne.
Serio trzeba poduszke ściągnąc żeby te plastikowe elementy odczepić? Jak się ściąga poduche? dużo roboty?
Ciekawe co mnie tu jeszcze zadziwi w tej koreańskiej technologii..

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1559
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: Przemek » 12 cze 2018, o 10:37

Niemieckie też tak mają , więc wiesz... ;)

adirks
Obserwatorek
Posty: 29
Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
Imię: Adrian
Chevi: Nubira 1.6 LPG kombi
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: adirks » 12 cze 2018, o 10:49

Pewnie francuskie też ale spoko. To dużo roboty jest z tym ściąganiem tego? Jakies ryzyko że poducha strzeli?
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1559
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: Przemek » 12 cze 2018, o 12:22

Nie wiem jak w Nubirze , ale w Cruzie poduchę ściąga się 2 śrubokrętami w 30 sekund,( wypina się z dwóch zaczepów i tyle ) wystrzelenie poduchy znikome , oczywiście kluczyki zdala od stacyjki ,bo błąd wywali ;) . Akumulator możesz odłączyć , ale ja w Cruzie tego nie robiłem.

Awatar użytkownika
Przemek
Wymiatacz
Posty: 1559
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Imię: Przemysław
Chevi: cruze 1.8, 141KM+LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: Przemek » 12 cze 2018, o 21:06

michal_skc pisze:
10 cze 2018, o 12:31
Zestaw z alliexpres za 50 zl, obszywalem pierwszy raz w zyciu, pod blokiem ;) moim zdaniem wyszło spoko, obszywalem w lutym i jak do tej pory nie ma żadnych oznak zużycia.
A powiedź ściągałeś starą skórę ? miejsca gdzie są plastiki podklejałeś , czy jedynie ,, wepchałeś'' skórę pod plastik ? Zastanawiam się czy nie spróbować samemu obszyć kiery w Oplu ( 80 zł ) , fachowiec bierze 200 zł.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 501
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Imię: Krzysiek
Chevi: Daewoo Lacetti
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: GoLL@B » 13 cze 2018, o 23:17

Aby ściągnąć poduszkę, trzeba w Lacettim odkręcić 2 śruby (potrzebny torx z dziurą w środku, bo śruba ma bolec). Rozmiaru nie pamiętam, ale dość spory (T50?). Jedna śruba jest za sterowaniem radiem, druga za zaślepką (bądź manetką tempomatu, w zależności co kto ma).

Jeśli chcesz być w pełni zgodny z zaleceniami producenta, to uprzedzam, że śruby od poduszek są jednorazowe i co gorsza nietanie.

Jeśli chodzi o to, jak to wygląda, tu masz zdjęcie poglądowe. Teoretycznie można by próbować jakoś ściąć te uszy, ale słabo widzę żeby to zrobić estetycznie. Dodatkowo potem będzie się słabo trzymać. Ja jeśli już to bym zrzucił poduchę, chwila moment i po problemie.

Ja u siebie mam hydro (szczotkowane aluminium) na tych 2 elementach i fajnie się to prezentuje.
Załączniki
d1bc5c94447da3ace7eeb7111cf3.jpg

adirks
Obserwatorek
Posty: 29
Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
Imię: Adrian
Chevi: Nubira 1.6 LPG kombi
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: adirks » 14 cze 2018, o 08:16

Ja mam zwykłą kierownice bez sterowania radiem i tempomatem.
Też chciałem okleić szczotkowanym aluminium ale teraz to już sam nie wiem bo nie mam kluczy takich i boje się tej poduszki.
A te śruby to na prawdę jednorazowe? Jak dojść do tych śrub? Da się to zrobić nie ściągając kierownicy?

Awatar użytkownika
none7
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
Imię: Karol
Chevi: Lacetti 1.6 '05 +LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: none7 » 14 cze 2018, o 09:44

zastanów się. czy zeby ściągnąć kierownicę musisz ściągnąć poduszkę ? TAK. a zatem żeby ściągnąć poduszkę nie musisz ściągać kierownicy !

idź do auta, obejrzyj wszystko dokładnie itp. Pytasz dużo a nic w tym temacie nie robisz.

adirks
Obserwatorek
Posty: 29
Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
Imię: Adrian
Chevi: Nubira 1.6 LPG kombi
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: adirks » 14 cze 2018, o 10:15

Dlaczego tak agresywnie?
Chyba po to jest to forum żeby niedoświadczeni pytali a doświadczeni odpowiadali.
Nie ma głupich pytań. Pytam dużo bo wyznaje zasadę że lepiej 2 razy zapytać o to samo niż raz zrobić błąd.
Niedopytam, wezmę klucze, zabiorę sie za robote i wystrzeli mi poduszka, albo okaże się że jakieś śruby są jednorazowe i nie da się skręcić czegoś do kupy i koszty x 5. Żeby zacząć coś robić jak się na tym nie zna człowiek to najpierw powinien się dowiedzieć jak to się robi. Od czego zacząć. Na co uważać. Jak się przygotować.
Pytam kulturalnie i kulturalnie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
none7
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
Imię: Karol
Chevi: Lacetti 1.6 '05 +LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: none7 » 14 cze 2018, o 10:30

Pierwsza zasada: jak chcesz ściągnąć poduchę a się boisz to odłączasz akumulator.
Druga zasada: jak ściągasz poduchę i boisz się nadal to nie siedzisz naprzeciwko niej tylko na fotelu pasażera.
Trzecia zasada: pewne rzeczy musisz zdiagnozować samemu (np gdzie są śrubki o których mowa).
Czwarta zasada: jeżeli jesteś niedoświadczony i ma to wpłynąć na twoje decyzje to nie rób żadnej renowacji kierownicy. Strach sprawia że ludzie popełniają błędy.
Piąta zasada: myślenie

PS: Jak znajdziesz śruby to będziesz widział kiego klucza potrzebujesz. Jak ściągniesz poduchę to będziesz widział stan śrub. Dodatkowo wg mnie do obszywana kierownicy dobrze było by ją sobie ściągnąć. Jak uznasz że chcesz wymienić śruby to po prostu poduchy nie zakładasz dopóki śrub sobie nie kupisz (chociaż nie wiem w czym one takie specjalne miały by być)

adirks
Obserwatorek
Posty: 29
Rejestracja: 6 cze 2018, o 23:47
Imię: Adrian
Chevi: Nubira 1.6 LPG kombi
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: adirks » 14 cze 2018, o 15:18

Serdecznie dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Imię: Sebastian
Chevi: 2x Lacetti 1.4&1.6
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: Sebastian » 14 cze 2018, o 20:05

Mam pytanie do osób mających zestaw z ali: Jaka ta plastikowa skóra jest w dotyku ? W miarę spoko, czy widać, że to "prawdziwa skóra z plastikowej świni" ? Jak z trwałością - ma ktoś z nas to dłużej ?

Bo wygląda spoko, ale jeśli ma to być "tandetny" i słaba jakość to wolę naturalną skórę, gdzie wiem, że te 4-5lat spokojnie wytrzyma, i jest miła w dotyku.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

kjas9
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Imię: Krzysztof
Chevi: lacetti 1,6SX lpg
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: kjas9 » 14 cze 2018, o 21:48

Ja mam obszyte ,to nie jest plastikowa skóra ale prawdziwa,może nie z górnej półki ale ok .Miła w dotyku w sumie ma 3 lata i nie znać żadnych przetarć a obszywałem ją dwa razy(pierwszy raz gdy malowanie starej po roku zeszło ,a drugi gdy zakładałem ogrzewanie.Ale ostrzegam gdy ktoś nie ma cierpliwości to niech sobie odpuści bo to trzeba naprawdę zrobić dokładnie bo wszelkie błedy zaraz widać .

Baogiachevrolet
Obserwatorek
Posty: 9
Rejestracja: 11 maja 2018, o 06:48
Imię: Tu Thanh Thu
Chevi: Colorado
Lokalizacja: Vietnam
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: Baogiachevrolet » 15 cze 2018, o 05:43

Pytałem z ciekawości.
Regularly updated chevrolet models in Vietnam. Best prices on the market, contact hotline for advice on the car and the biggest incentives.
Website: http://baogiachevrolet.vn :piwo:

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3598
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: Regulus » 15 cze 2018, o 10:10

No ładny tam macie wybór chevroletów.... ale ciekawe, że Cruze tylko 1.6 i 1.8 - a wydawało się, że rozwojowy będzie 1.4

Sorry za OT. Może jakbyś chciał powiedzieć więcej o Chevrolecie w Wietnamie, założymy osobny wątek?
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 501
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Imię: Krzysiek
Chevi: Daewoo Lacetti
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: GoLL@B » 15 cze 2018, o 23:38

Tu jest wszystko pokazane, co prawda na podstawie Aveo, ale jest identycznie:
https://www.youtube.com/watch?v=aBdxx9RVNro

Jedyne co, to wydaje mi się, że do tych zaślepek dostawałem się od drugiej strony (nie z lewej podważałem, jak na filmiku, tylko z prawej) i ja nie porysowałem :)

Jeśli chodzi o jednorazowość, to chodzi pewnie o klej do gwintów. Nowa śruba jest dostarczona ze 'specjalnym' klejem i pewnie tylko o to chodzi. Ja włożyłem stare, pytałem kolegi mechanika czy oni się stosują do tej zasady i on twierdził, że nie ma sensu. Jedyne co to lekko przeczyścić stary klej, nałożyć nowy i tyle.

Aczkolwiek w razie co zwróciłem na to uwagę, bo tak ktoś kiedyś przytoczył z instrukcji serwisowej. Może brakowało części komentarza, że tylko przy wymianie po wystrzale należy wymienić śruby?

kjas9
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Imię: Krzysztof
Chevi: lacetti 1,6SX lpg
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: kjas9 » 16 cze 2018, o 21:51

Śruby jak kol.Gollab pisze sa skrecane na klej więc teraz wystarczy oczyścić posmarować aerofobowym klejem do gwintów(niebieski 20 zeta) i jest ok

Awatar użytkownika
michal_skc
Obserwatorek
Posty: 6
Rejestracja: 20 lut 2014, o 10:36
Imię: Michał
Chevi: Lacetti
Lokalizacja: Skierniewice/Kraków
Kontakt:

Re: Renowacja starej kierownicy

Post autor: michal_skc » 24 cze 2018, o 22:09

Przemek pisze:
12 cze 2018, o 21:06
michal_skc pisze:
10 cze 2018, o 12:31
Zestaw z alliexpres za 50 zl, obszywalem pierwszy raz w zyciu, pod blokiem ;) moim zdaniem wyszło spoko, obszywalem w lutym i jak do tej pory nie ma żadnych oznak zużycia.
A powiedź ściągałeś starą skórę ? miejsca gdzie są plastiki podklejałeś , czy jedynie ,, wepchałeś'' skórę pod plastik ? Zastanawiam się czy nie spróbować samemu obszyć kiery w Oplu ( 80 zł ) , fachowiec bierze 200 zł.
Nie podklejalem, skóra tylko wepchnięta pod plastiki, jeżdżę tak już 5 miesięcy i nic zlego się nie dzieje, seryjnie nie miałem kierownicy obszytej skórą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości