[T300] nieszczelności układu napędowego

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Specjalista
Posty: 406
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Imię: Daniel
Chevi: AVEO T300
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

[T300] nieszczelności układu napędowego

Post autor: rajtkezjusz » 17 cze 2018, o 16:57

Auto ma 6 lat i przebieg 79 tyś km ,a teraz ciekawostki :
-auto kupione u Dealera jako używane (zostawione w rozliczeniu ) i został w 2015 r. zrobiony ostatni przegląd z wymianą filtrów. Potem filtry sam wymieniałem (wiadomo,proste do zrobienia) . Filtr kabiny zawsze wkładałem strzałką do GÓRY ,bo tak zakładało ASO,ale..teraz chciałem sprawdzić coś przy wymianie filtra i włączyłem wiatrak trzymając dłoń w miejscu filtra. Zamiast dmuchać (tak by wskazywała strzałka filtra) zasysało . Włożyłem kartkę ,folię testowo i faktycznie ,powietrze zasysa wentylator ,co powoduje,że robiłem błąd patrząc jak ASO zakłada filtr i powielałem ten błąd zakładając filtr odwrotnie do przepływu powietrza . Teraz strzałka w DÓŁ i napisy do góry nogami .
-pojawiły się nieszczelności w silniku i skrzyni ,co mnie ciekawi przy takim małym przebiegu i niestarym aucie. Nie lubię zacieków oleju itd więc zgłosiłem to swojemu mechanikowi . Okazało się ,że wymiana objęła m in.uszczelka pokrywy zaworów/uszcz czujnika wałka rozrządu/uszcz nastawnika faz rozrządu/uszcz skrzyni biegów /uszcz wybieraka skrzyni/uszcz wału korbowego przedni/uszcz półosi lewej/pasek alternat - nasączony olejem.

Trochę jest co? Zapewne można było z tym jeździć,ale nie lubię śladów wyciekającego oleju stąd i stamtąd . Co może być przyczyną nieszczelności?

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Specjalista
Posty: 406
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Imię: Daniel
Chevi: AVEO T300
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: [T300] nieszczelności układu napędowego

Post autor: rajtkezjusz » 25 cze 2018, o 21:06

Doszła jeszcze jakaś pokrywa z wtopioną uszczelką w skrzyni biegów . Oryginał ok 250 zł .Teraz silnik i skrzynia sucha i czysta. Zapytałem mechanika o przyczyny i stwierdził ,że pewne budżetowe silniki oplowskie mają tendencje do rozszczelniania się .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości