Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
berpa
Stały bywalec
Posty: 229
Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
Imię: Paweł
Chevi: Cruze1,8/Spark1,0
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: berpa » 13 maja 2018, o 23:23

Za 1200 kupiłem miesiąc temu na Allegro komplet do Cruza: dwa solenoidy i dwa koła zmiennych faz rozrządu ze śrubami. W ASO za same koła chcieli że zniżkami ponad 1000 zyli. Odpuściłbym sobie ceny z ASO
Ostatnio zmieniony 13 maja 2018, o 23:34 przez berpa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Regulus » 13 maja 2018, o 23:26

Cena szok za taki mały elektrozawór. A u Potaka? Albo używkę za dwie dychy?
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

berpa
Stały bywalec
Posty: 229
Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
Imię: Paweł
Chevi: Cruze1,8/Spark1,0
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: berpa » 13 maja 2018, o 23:35

Szkoda, że nie dostałem wcześniej informacji bo dzisiaj wyrzuciłem swoje stare solenoidy

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3946
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: huri_khan » 15 maja 2018, o 11:02

Niestety, szarpanie mimo zamienionych miejscami solenoidów powróciło.
Podpinam komputer i litania w tym czasie nie jeździłem na LPG, większość błędów dotyczy sondy, którą wymieniłem. Jedynie błąd 0661 może mieć coś wspólnego z solenoidami i KZFR.

Lista Błędów
P0171
System too Lean (Bank 1)

P2297
O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1 Sensor 1

P0661
Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit Low Bank 1

P0130
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -circuit malfunction

P0135
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control circuit malfunction


Czytam TISa i prawdopodobnie mam gdzieś wiązkę ukruszoną lub uwalony "moduł elektroniczny silnika K20."
Pytanie gdzie znajduje się moduł K20 ? Czy to sterownik, który jest przy akumulatorze ?
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10130
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 15 maja 2018, o 15:27

Tak. K20 to jest o ile dobrze pamiętam główny ECM silnika. Wygląda jakby szwankowało tym elementom zasilanie tj grzałce sondy i solenoidom.

Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Kolega giwlak miał podobny problem, nie pamiętam jak to się zakończyło.
viewtopic.php?f=28&t=3496&p=69384&hilit=P0661#p69384

Kadoef05
Obserwatorek
Posty: 12
Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
Imię: Kamil
Chevi: Cruze 1.8 LPG 2012
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Kadoef05 » 10 lip 2018, o 22:59

Panowie mam kilka pytań odnośnie KZFR, przestudiowałem wszystkie wątki (szkoda że dopiero teraz :zastanawiasie: )
Pacjent: 1.8 LPG 2012 polift, 173 tyś. na liczniku.

A więc tak, od pewnego czasu słyszałem w swoim autku przy odpalaniu ciche, słynne "dislowanie". Trwało to 2 sekundy maksymalnie a później żadnych niepokojących odgłosów z okolic silnika. Zignorowałem ten problem, pomyślałem "ten typ tak pewnie ma".
Minął jakiś czas (może miesiąc, max dwa) i oprócz dizlowania po rozgrzaniu silnika pojawił się systematyczny dźwięk stukania. "try try try try <przerwa sekunde> try try try try <przerwa sekunde> :rotfl: . Sprawdzałem poziom oleju, był w normie. Dało mi to już do myślenia więc dzwonie do polecanego mechanika czy ma terminy żeby zerknąć. Pech, termin za 2/3 tygodnie. Kij, poczekam i będę jeździł dalej. Z biegiem czasu coraz głośniejsze stukania.
Pewnego dnia moim oczom ukazała się kontrolka check engine. Po podpięciu do prostego programu diagnostycznego na smartfona pokazało mi błąd P0011. Pogrzebałem w necie co ten błąd może wskazywać i padło na ZKFR.
Jestem w tym momencie świeżo po wymianie obu KZFR, przy okazji zrobiłem rozrząd. Na ten moment nie słyszę nic niepokojącego (może dlatego że przejechałem dopiero 10km :lol: ) i moje pytanie brzmi:

-Czy przy wymianie KZFR należy wymienić także elektrozawory na nowe? Mechanik mówi że jest to zalecana procedura podczas wymiany KZFR.

-Jeżeli tak, to czy brać oryginały GM czy może są jakieś dostępne polecane zamienniki? (troszkę uszczupliła mi kieszeń wymiana kół i rozrządu)

-Czy zdejmować sitka z nowych elektrozaworów przed ewentualnym montażem, czy chwile pojeździć na nich a później zdjąć?

Żałuje że nie zerknąłem pierw na elektrozawory czy są zdjęte sitka, tylko od razu z problemem zabrałem się za sugerowanie wymiany KZFR. Może wystarczyło tylko przyglądnąć się zaworkom i zdjąć trefne sitka? A może już było za późno? Przyznam się że do teraz nie sprawdziłem czy są ściągnięte czy nie. Zapewne zrobię to w dniu jutrzejszym. Liczę na szybką odpowiedź,
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Regulus » 10 lip 2018, o 23:32

Instrukcja serwisowa nic nie mowi o wymianie elektrozaworów razem z KZFR, ale ze względu na przebieg miałoby to sens (żeby chronić inwestycje w nowe koła).
O zamiennikach nie słyszałem. Sitka nie sąpotrzebne, podobno miały chronić KZFR przed ew. opiłkami powstającymi podczas docierania.

Dodano po 7 minutach 52 sekundach:
Jest mnóstwo zamienników, wygoogluj 55567050
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10130
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 11 lip 2018, o 01:03

Sugestia wymiany solenoidów razem z kzfr jest intrygująca . Do tej pory nie padła na forum, ale całkiem logiczne jest, że przyczynkiem awarii kzfr może być niedomaganie któregoś z nich. Nie mam pojęcia ile one kosztują, ale zalecenie jak najbardziej ma sens.

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Regulus » 11 lip 2018, o 08:52

Zamienniki 160- 200 zł/szt.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Kadoef05
Obserwatorek
Posty: 12
Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
Imię: Kamil
Chevi: Cruze 1.8 LPG 2012
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Kadoef05 » 11 lip 2018, o 12:26

Myślicie że zamiennik zaworów firmy INA (nowe kółka także INA), będzie sensownym zamiennikiem? Słyszałem raczej pochlebne opinie o tej firmie ale zawsze wolę się dopytać ludzi związanych z owym tematem :D

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1375
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: C77 » 11 lip 2018, o 13:30

Jest tylko INA i nic więcej, kolory kartoników możesz sobie wybrać.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1340 vs 7777 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Kadoef05
Obserwatorek
Posty: 12
Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
Imię: Kamil
Chevi: Cruze 1.8 LPG 2012
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Kadoef05 » 11 lip 2018, o 20:44

Czyli każdy zamiennik będzie zaworem INA pakowanym pod różnymi firmami?

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Regulus » 11 lip 2018, o 23:45

Tak: Febi, SWAG, Pierburg to tylko "pakowacze" :rotfl:
Tak trudno zrobić ctrl+c na podanym numerze i ctrl+v do google???

Bierz INA, najtańsze i jakościowo ok.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Kadoef05
Obserwatorek
Posty: 12
Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
Imię: Kamil
Chevi: Cruze 1.8 LPG 2012
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Kadoef05 » 12 lip 2018, o 01:21

Dzięki wielkie za odp. Mam nadzieje że do zobaczenia kiedyś na jakimś zlociku. Póki co musze jeszcze poznać dobrze nowy nabytek jakim jest cruze :rotfl:

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Regulus » 12 lip 2018, o 09:16

Auto przejechało niemało, więc miały go prawo dopaść te usterki, niemniej lekceważyć objawów i błędów nie należy - masz szczęście że rozrząd wytrzymał, bo mógł po 150 000 puścić ;) Jeszcze chłodniczka oleju ma prawo paść, jeśli uszczelki nie były wymieniane (zobaczysz 'masełko' w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego).
Ale teraz to już tylko lać lpg i cieszyć się z taniego podróżowania :)
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1375
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: C77 » 12 lip 2018, o 11:59

Kadoef05 pisze:
11 lip 2018, o 20:44
Czyli każdy zamiennik będzie zaworem INA pakowanym pod różnymi firmami?
Dokładnie. Oryginały GM też.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1340 vs 7777 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Regulus » 12 lip 2018, o 13:14

Ktoś nie zrozumiał sarkazmu.
7.06117.08.0.jpg
7.06117.08.0.jpg (31.18 KiB) Przejrzano 450 razy
427001410_jpg.jpg
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1375
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: C77 » 12 lip 2018, o 13:21

Ktoś tu bajki opowiada :D

To zamów zobaczymy co dostaniesz :rotfl:
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
CTP - 1340 vs 7777 - CC77 🇵🇱
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3664
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Regulus » 12 lip 2018, o 13:44

Sam zamów, jak nie wierzysz. Górna fotka to produkt Rheinmetall (Pierburg). Jak Ci przyślą INA to, będziesz mógł zniszczyć Niemca za oszukiwanie konsumentów z UE :)
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

berpa
Stały bywalec
Posty: 229
Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
Imię: Paweł
Chevi: Cruze1,8/Spark1,0
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: berpa » 14 lip 2018, o 11:44

Na Alledrogo komplet do Cruza: 2 koła KZFR, śruba do rozrządu i 2 solenoidy razem 1129 zł

Kadoef05
Obserwatorek
Posty: 12
Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
Imię: Kamil
Chevi: Cruze 1.8 LPG 2012
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Kadoef05 » 31 lip 2018, o 21:21

Witam, świeżo po wymianie solenoidów.

Firma: INA
Kod produktu: 427 0014 10
Numer OEM: 55567050
Koszt: 2x 172 PLN = 344 PLN

Dla potomnych wysyłam zdjęcia oryginałów a zdjęcie zamiennika INA

Oryginał:
38284368_1003311496517955_2031096446664572928_n.jpg
"Zamiennik" firmy INA (po ściągnięciu sitek) :
38057374_1003311686517936_7440085689816842240_n.jpg
Jak widać zawory wyglądają praktycznie identycznie więc tak jak mówiliście, pakować zamiennik a nie przepłacać za logo GM.

I dziwna sprawa, w sumie nie mam pojęcia z czego to wynika. :zastanawiasie: (może poprzedni właściciel wymieniał jeden zawór chociaż wątpie) ale po delikatnym przeczyszczeniu, oba zawory mega się różnią śladami zużycia.
38065426_1003311289851309_5912920285727686656_n.jpg
Po wymianie (nie wiem czy sobie wmawiam czy tak jest serio :rotfl: ) odczuwam różnice, płynniejszą pracę silnika.

Paweł134
Obserwatorek
Posty: 2
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 23:17
Imię: Paweł
Chevi: Cruze
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Paweł134 » 4 wrz 2018, o 00:21

Witam wszystkich użytkowników,
mój cruze 1.6 124km 2012 rok, hatcback
chce włączyć się w temat awarii wariatora zmiennych faz rozrządu, samochód nabyłem rok temu, zapalony check, kody P0171, P2096, szukałem przedmuchów w wydechu - nie ma, póżna jesień problem z rozruchem silnika, wizyta w ASO skasowanie błędów i brak diagnozy, po trzech dniach ponowna wizyta i diagnoza - podparte trzy zawory wydechowe, urwany element wałka rozrządu ( ktoś próbował blokować wałek śrubokrętem) wstępna wycena 6 tysi- odpuściłem sobie ASO.
Naprawa z szwagrem, wypożyczenie blokady rozrządu 30złi tu zonk blokada -cały zestaw nikak nie pasuje, blokada wałków zadługa, blokady koła zamachowego czy napinacza nie pasują, złożyliśmy rozrząd i jakoś chodzi, ale te jakoś. Po dłuższych przemyśleniach dochodzę do wniosku, że podstawowym problemem są koła ZFR(połamane elementy, wytarte bieżnie, czy nawet zblokowanie koła rozrządu) i następuje wypalanie gniazd zaworowych.
Pytanie - czy ktoś wie jaki jest symbol tego silnika i czy jest dostępna blokada rozrządu dla tego modelu

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10130
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: wszim » 4 wrz 2018, o 06:29

Przyczyna podparcia i wypalenia gniazd zaworowych bardziej kojarzy się z brakiem prawidłowego luzu zaworowego a nie z KZFR. Nie piszesz czy masz LPG, czy regulowałeś ten luz. Jeżeli doszło do podparcia i uszkodziło/wyżarzyło przylgnie to generalnie cała głowica jest do remontu lub wymiany.

Paweł134
Obserwatorek
Posty: 2
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 23:17
Imię: Paweł
Chevi: Cruze
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Paweł134 » 4 wrz 2018, o 20:58

Samochód ma przebieg 230 tkm, z czego 200 na gazie, na pewno ja pierwszy zrobiłem w nim regulację luzu zaworów, piszę tak ponieważ szklanki miały nominalny wymiar. Zastanawiałem się czy zepsute koło zfr wydechu nie może spowodować wypalania gniazd zaworowych.
Powtarzam pytanie o blokadę rozrządu do tego modelu, ponieważ zamierzam wymienić koła zfr ponieważ przy uruchamianiu nieżle tłucze przez 2-3 sekundy, elektrozawory sprawne.

berpa
Stały bywalec
Posty: 229
Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
Imię: Paweł
Chevi: Cruze1,8/Spark1,0
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: berpa » 4 wrz 2018, o 21:26

Po mojemu lepiej kupić zestaw kół zfr razem z elektrozaworami. Wyjdzie ok. 1100 zyli.
Bo jak padnie solenoid to może uszkodzić droższe koła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości