Regulator napięcia M300

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 3 lis 2014, o 17:26

Witam ponownie. Jak najszybciej dostać się do alternatora w smarku M300. Mam wahania w napięciu i muszę wymienić regulator.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16832
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: etac » 3 lis 2014, o 18:41

Sprawdziłem i w oryginale tylko cały alternator, wiec jak co to tylko konradoo ;)
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 3 lis 2014, o 19:06

etac_owiec pisze:Sprawdziłem i w oryginale tylko cały alternator, wiec jak co to tylko konradoo ;)
na allegro jest jakiś kolo co ma regulatory, ale napisał mi, żebym podesłał mu numer alternatora. Ale żeby się dostać do niego to raczej trzeba się wkitrać na kanał bo jest w takim miejscu, że tylko inżynierowie z GM mogli wymyśleć takie miejsce w tak małym samochodzie

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16832
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: etac » 3 lis 2014, o 19:25

Podaj mi VIN na PW to sprawdze ci numer katalogowy alternatora - jak chcesz
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Maniek
Specjalista
Posty: 480
Rejestracja: 27 gru 2013, o 12:23
Imię: Mariusz
Chevi: Spark LS 1,2 2011r
Silnik:
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Maniek » 3 lis 2014, o 19:57

Szczerze, to nie wiem czy z kanału czy podnośnika da się odczytać numer alternatora, może być tak, że trzeba będzie go zdemontować, ten kto projektował jego lokalizację miał fantazję, aż strach wjechać w kałużę żeby go nie utopić.
A jak zauważyłeś te wahnięcia napięcia ??
Jak już będziesz robił ten alternator, to sprawdź od razu podłączenie czujnika ciśnienia oleju, też tam jest i warto sobie przy takiej robocie zakonserwować.
Spark LS (M300) 1,2l 82KM 2011r
Moja WWW: http://www.sq6ocr.bnx.pl/

"Tyl­ko dwie rzeczy są nies­kończo­ne: wszechświat oraz ludzka głupo­ta, choć nie jes­tem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 3 lis 2014, o 20:06

Maniek pisze:Szczerze, to nie wiem czy z kanału czy podnośnika da się odczytać numer alternatora, może być tak, że trzeba będzie go zdemontować, ten kto projektował jego lokalizację miał fantazję, aż strach wjechać w kałużę żeby go nie utopić.
A jak zauważyłeś te wahnięcia napięcia ??
Jak już będziesz robił ten alternator, to sprawdź od razu podłączenie czujnika ciśnienia oleju, też tam jest i warto sobie przy takiej robocie zakonserwować.
zostawiła żona furę na parkingu na 2 dni. Dziś rano odpalam, a tu cisza, zero odzewu - padł akumulator. Więc podłączyłem prostownik, podładowałem kilka h, zaniosłem akumulator do samochodu, odpaliłem, wziąłem miernik i na wolnych obrotach raz 14,6v raz 12,6. Częściej wahania między 13,6, a 12,6. Więc myślę, że stojąc w korku przed cmentarzem 2h rozładował się na wolnych obrotach. Do tego doszło brak jazdy przez całą sobotę i niedzielę no i mamy efekty.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4372
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: huri_khan » 3 lis 2014, o 20:24

A może jest tam taka sama regulacja jak w Cruzie o której pisał Barus ? Kontrolka ładowania się nie świeciła ?

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 3 lis 2014, o 20:32

huri_khan pisze:A może jest tam taka sama regulacja jak w Cruzie o której pisał Barus ? Kontrolka ładowania się nie świeciła ?
Nie świeciła się, kontroli są na ledach, więc raczej zaświeci się jak wcale nie będzie ładowania.

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12273
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: wszim » 4 lis 2014, o 11:03

Nie ma znaczenia że jest na LEDach. Huri ma rację spójrz w ten wątek viewtopic.php?f=29&t=1161&p=19284&hilit=masa#p19133

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 4 lis 2014, o 19:26

wszim pisze:Nie ma znaczenia że jest na LEDach. Huri ma rację spójrz w ten wątek viewtopic.php?f=29&t=1161&p=19284&hilit=masa#p19133
no ok, przeczytałem, teraz pytanie czy w smarku jest to inteligentne ładowanie czy nie. Bo w tym momencie zbaraniałem i nie wiem gdzie szukać przyczyny rozładowanego akumulatora. Dziś na noc podłączę prostownik, a jutro podejdę do sklepu z akumulatorami na sprawdzenie jego sprawności.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16832
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: etac » 4 lis 2014, o 19:43

Opis i działanie układu ładowania Spark/M300

UKŁAD ŁADOWANIA

Alternatory typu AD wykorzystują nowy typ regulatora z trzema zintegrowanymi diodami. Stojan Delta, mostek prostownika i wirnik z pierścieniami ślizgowymi i szczotkami przypominają pod względem parametrów elektrycznych wcześniejsze prądnice. Wykorzystano standardowe koło pasowe i wentylator. Nie ma otworu testowego.

Alternator

Alternator jest częścią podlegającą naprawom serwisowym. Jeśli zdiagnozowane zostało uszkodzenie alternatora, podlega on wymianie jako zespół. Alternator napędzany jest paskiem napędowym silnika. Obroty wirnika indukują prąd przemienny (AC) w uzwojeniu stojana. Napięcie prądu przemiennego (AC) jest przesyłane przez szereg diod do prostowania. Napięcie to jest następnie przetwarzane w napięcie prądu stałego używane w obwodach elektrycznych pojazdu i ładowania akumulatora. Regulator napięcia zintegrowany z alternatorem kontroluje prąd wyjściowy z alternatora. Nie podlega naprawie. Regulator napięcia kontroluje ilość prądu dostarczanego przez wirnik.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 4 lis 2014, o 20:12

etac_owiec pisze:Opis i działanie układu ładowania Spark/M300

UKŁAD ŁADOWANIA

Alternatory typu AD wykorzystują nowy typ regulatora z trzema zintegrowanymi diodami. Stojan Delta, mostek prostownika i wirnik z pierścieniami ślizgowymi i szczotkami przypominają pod względem parametrów elektrycznych wcześniejsze prądnice. Wykorzystano standardowe koło pasowe i wentylator. Nie ma otworu testowego.

Alternator

Alternator jest częścią podlegającą naprawom serwisowym. Jeśli zdiagnozowane zostało uszkodzenie alternatora, podlega on wymianie jako zespół. Alternator napędzany jest paskiem napędowym silnika. Obroty wirnika indukują prąd przemienny (AC) w uzwojeniu stojana. Napięcie prądu przemiennego (AC) jest przesyłane przez szereg diod do prostowania. Napięcie to jest następnie przetwarzane w napięcie prądu stałego używane w obwodach elektrycznych pojazdu i ładowania akumulatora. Regulator napięcia zintegrowany z alternatorem kontroluje prąd wyjściowy z alternatora. Nie podlega naprawie. Regulator napięcia kontroluje ilość prądu dostarczanego przez wirnik.
A jest coś w temacie tego inteligentnego ładowania?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16832
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: etac » 4 lis 2014, o 20:13

Nie to jest w temacie ładowania w sparku. Tam jest standardowy system
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 4 lis 2014, o 20:58

etac_owiec pisze:Nie to jest w temacie ładowania w sparku. Tam jest standardowy system
dziś na noc idę do pracy więc wyjmę akumulator i wszystko pooglądam, bo powiem szczerze, że skoki ładowania pokrywają się z tymi opisanymi w viewtopic.php?f=29&t=1161&p=19284&hilit=masa#p19133
tak więc już głupi jestem co robić :/
zauważyłem, że przy półce na której stoi akumulator jest jakaś kostka, do której nic nie jest podpięte. Ciekawe od czego to jest

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16832
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: etac » 4 lis 2014, o 21:07

zdjecie?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 4 lis 2014, o 21:41

etac_owiec pisze:zdjecie?
zrobię w pracy, jutro będzie :)

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 5 lis 2014, o 00:13

Hubertradom pisze:
etac_owiec pisze:zdjecie?
zrobię w pracy, jutro będzie :)
2014-11-04-3833.jpg
to ta kosteczka przy akumulatorze co nie mam pojęcia od czego jest.
2014-11-04-3833.jpg (397.81 KiB) Przejrzano 1483 razy

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 5 lis 2014, o 00:23

Dobra, w drodze do pracy podłączyłem miernik pod akumulator i obserwowałem ładowanie. W czasie jazdy 14,49v, po zatrzymaniu i włączonych światłach stopu 13,6v. Dojechałem do pracy na wolnych obrotach 12,6v, przygazowałem 14,6 po chwili spadło do 13,6. Powłączałem wszystko co możliwe, ogrzewania, klimę, wszystkie światła i na wolnych obrotach spadło do 11,94v a kontrolka ładowania nie zaświeciła się. Teraz podłączyłem akumulator pod prostownik. AAAA jeszcze jedno. Odkręciłem przewód od masy, śrubę trysnąłem smarem miedzianym i przykręciłam. Trochę skorodowana była więc może i to jakiś tam wpływ może mieć? Cholera wie, rano sprawdzę. A wyjąc sam alternator to powiem Wam, że nie mam pojęcia. Od góry cięzko, a od dołu jeszcze gorzej. Przeszkadzają przewody klimy i półoś.
2014-11-04-3839.jpg
Jak ktoś ma patent na wyjęcie alternatora to niech da znać :)
2014-11-04-3839.jpg (348.75 KiB) Przejrzano 1482 razy

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16832
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: etac » 5 lis 2014, o 19:42

Hubertradom pisze:
Hubertradom pisze:
etac_owiec pisze:zdjecie?
zrobię w pracy, jutro będzie :)
2014-11-04-3833.jpg
Powiem szczerze nie wiem co to jest, ale jest prawie w kazdym samochodzie z gamy GM.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 6 lis 2014, o 17:12

czyli raczej nikt z Was nie wie jak zabrać się do wyjęcia tego alternatora? :/ lipa

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16832
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: etac » 6 lis 2014, o 17:38

Prosze:

-> Odłączyć ujemny przewód akumulatora.
-> Podnieść pojazd.
-> Wymontować pasek napędowy.
-> Odłączyć złącze alternatora i wymontować nakrętkę B (+) alternatora.
-> Wymontować śrubę (1)/nakrętkę (2) zabezpieczającą przewodu układu wspomagania kierowniczego i odłożyć linię układu wspomagania kierowniczego na bok.
altek spark1.jpg
altek spark1.jpg (112.53 KiB) Przejrzano 1462 razy
-> Wymontować śrubę i nakrętkę zabezpieczającą alternatora.
-> Wymontować alternator.
altek spark2.jpg
altek spark2.jpg (102.3 KiB) Przejrzano 1462 razy
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Maniek
Specjalista
Posty: 480
Rejestracja: 27 gru 2013, o 12:23
Imię: Mariusz
Chevi: Spark LS 1,2 2011r
Silnik:
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Maniek » 6 lis 2014, o 19:20

Patrząc na to, i wspominając widok jak to wygląda u mnie to chyba nie będzie tak łatwo.
Jak się odkręci przewód wspomagania będzie więcej miejsca, ale nie wiem czy alternator rozminie się z półosią, chociaż silnik wisi na poduchach, to powinien dać się lekko przepchać.
Jedno jest pewne, bez podnośnika lub kanału się nie da.
Mam nadzieję, że kolega opisze i w miarę możliwości ze zdjęciami przebieg z naprawy - dla potomnych, no i co było ostateczną przyczyną problemu.
A tak się zastanawiam, czy nie da się wyjąć samego regulatora napięcia bez odkręcania alternatora ??
Spark LS (M300) 1,2l 82KM 2011r
Moja WWW: http://www.sq6ocr.bnx.pl/

"Tyl­ko dwie rzeczy są nies­kończo­ne: wszechświat oraz ludzka głupo­ta, choć nie jes­tem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 6 lis 2014, o 20:58

Maniek pisze:Patrząc na to, i wspominając widok jak to wygląda u mnie to chyba nie będzie tak łatwo.
Jak się odkręci przewód wspomagania będzie więcej miejsca, ale nie wiem czy alternator rozminie się z półosią, chociaż silnik wisi na poduchach, to powinien dać się lekko przepchać.
Jedno jest pewne, bez podnośnika lub kanału się nie da.
Mam nadzieję, że kolega opisze i w miarę możliwości ze zdjęciami przebieg z naprawy - dla potomnych, no i co było ostateczną przyczyną problemu.
A tak się zastanawiam, czy nie da się wyjąć samego regulatora napięcia bez odkręcania alternatora ??
Tam jest cholernie ciasno. Do tego regulator jest za plastikową osłoną, którą nie wiem jak zdjąć. Ale może masz możliwość sprawdzenia ładowania u siebie, może to tak ma być? Na wolnych obrotach na ciepłym silniku? Bo nie wiem czy jest sens wydawanie kasy i robienie sobie roboty... Cały czas mam nadzieję, że przyczyną rozładowania była moja córcia która bawiła się lampką i zostawiła ją włączoną.

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Imię: Hubert
Chevi: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Hubertradom » 7 lis 2014, o 10:18

Obudowa regulatora na alternatorze
2014-11-04-3840.jpg
2014-11-04-3840.jpg (436.85 KiB) Przejrzano 1445 razy

Awatar użytkownika
Maniek
Specjalista
Posty: 480
Rejestracja: 27 gru 2013, o 12:23
Imię: Mariusz
Chevi: Spark LS 1,2 2011r
Silnik:
Lokalizacja: DWR
Kontakt:

Re: Regulator napięcia M300

Post autor: Maniek » 7 lis 2014, o 18:07

Dopiero teraz odczytałem Twojego posta, dziś jest już ciemno, a garażu nie posiadam, ale jutro sprawdzę jak ładowanie wygląda u mnie.
Ale patrząc na Twoje zdjęcie to nie gra mi ten biały peszel, nie wydaje mi się aby to był oryginał, jutro postaram się od góry zobaczyć u mnie jak to wygląda, ale wydaje mi się, że u mnie jest inaczej.
Spark LS (M300) 1,2l 82KM 2011r
Moja WWW: http://www.sq6ocr.bnx.pl/

"Tyl­ko dwie rzeczy są nies­kończo­ne: wszechświat oraz ludzka głupo­ta, choć nie jes­tem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości