Brak mocy przy wyższej prędkości

Stuka, puka, kapie, cieknie...
krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 10 lis 2017, o 15:35

Po kolejnym sprawdzeniu okazało się, że turbina daje dobrze. Padło na zawór EGR.

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 5 sty 2018, o 21:28

Niestety dalej sprawa nierozwiazana. Nawet dpfa wywalilem, bo pokazywał błąd i nke chciał już się wypalać. Auto dalej nie jedzie więcej jak 170 i to w wielkich bólach. EGR sprawdzony - sprawny. Przy zmianie biegów jest lekkie opóźnienie zanim zaczyna się wkrecać na obroty. Już nie mam pomysłu... :ocochodzi:

Korneliusz
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Imię: Korneliusz
Chevi: Captiva 2.0 D 4WD 07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: Korneliusz » 7 sty 2018, o 12:27

A zaczynałeś od podstaw -czyli sprawdzenie ciśnień sprężania na każdym cylindrze i sprawdzenie ciśnienia paliwa na szynie common rail ?
Bo tak jakoś czytając temat od początku nie dostrzegłem czy jest mowa o dieslu czy benzynie.
W sygnaturce też nie masz opisane jaki motor. Dopiero jak wspomniałeś o DPF to stało się wiadome.
No chyba że coś mi umknęło.
Na listwie jest zawór który reguluje ciśnienie na szynie , to ważny element i ważna jego funkcja.
Czym się łączysz z Captivą ? Sam czy serwis ?
Polecam - kto czuje się na siłach Op-com - ryżowy - w miarę tani a wiele pokazuje. Jak kogo stać na ori to jeszcze lepiej. Captiva to prawie Opel /Antara/ więc program działa.

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 7 sty 2018, o 19:24

Auto było sprawdzane w serwisie, ale raczej pod kątem ciśnienia spalania nie było. Dziwne, że nie mam żadnych błędów i żadna kontrolka się nie zapala. Raz auto jedzie, a raz jest muł. Czy może to filtr paliwa zatkany? Dziwne, że jest takie opóźnienie po wciśnięciu pedału gazu, tak jakby coś musiało się nadmuchać a potem idzie.

Korneliusz
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Imię: Korneliusz
Chevi: Captiva 2.0 D 4WD 07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: Korneliusz » 7 sty 2018, o 23:11

Filtr paliwa to nie taka droga rzecz i powinno się wymieniać choćby raz w roku. Tak jak filtry powietrza i kabinowy.
Op-com pokazuje ciśnienie na szynie CI , stan otwarcia/zamknięcia zaworu RGR itd -warto zrobić test dynamiczny tzn. druga osoba z laptopem na kolanach obserwuje w czasie jazdy parametry tam podane.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 18 sty 2018, o 10:53

witam po dluzeszej przerwie,
z captiva dalej sie mecze ale przynajmniej mam dniagnoze i pochodzenie moich problemow :
zawalony egr i kolektor sadza i klapy nie otwierały się/zamykały tak jak powinny lub są uszkodzone (dawało słabe podciśnienie w kolektorze i wyrzucało błąd p0101 i auto z kluczem) .
diagnoza - wymontowanie egr z chłodnicą i kolektora , przeczyszczenie i założenie z powrotem z nowymi uszczelkami.
jak odkręciłem sensor map na kolektorze to cały oblepiony był mazią. masakra.
w przyszlym tygodniu mechanik bedzie mi to czyscil.
odezwe sie i zdam relacje ze zdjeciami.

John Wayne
Specjalista
Posty: 461
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Imię: Przemek
Chevi: Captiva 2.0D MT 2007
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: John Wayne » 18 sty 2018, o 11:01

To co tam się stało, że układ tak zanieczyszczony jest nagarem? Moim zdaniem, to objaw, a nie prawdziwe źródło problemu.

michalgra
Obserwatorek
Posty: 32
Rejestracja: 25 lut 2017, o 21:35
Imię: Michał
Chevi: Captiva 2.2D 184 LTZ
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: michalgra » 1 kwie 2018, o 23:47

No u mnie ten błąd P0101 był niestety spowodowany lejącymi wtryskami (opisałem w osobnym wątku). Po niestety drogiej regeneracji błąd znikł, znaczna korzyść na mocy, cichsza praca silnika, dpf wypala się rzadziej, spalanie niższe.

Niestety, nie byle co i droga impreza.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

groszek_11
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 8 cze 2016, o 12:46
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2,2D 184KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: groszek_11 » 3 kwie 2018, o 17:30

pokrywek pisze:
18 sty 2018, o 10:53
w przyszlym tygodniu mechanik bedzie mi to czyscil.
odezwe sie i zdam relacje ze zdjeciami.
Czy udało się rozwiązać problem?
Mi w sobotę zrobiło się to samo, wyższa prędkość >140km/h spadek mocy.
Jutro oddaję do mechanika, ale po co ma szukać, jak to znana przypadłość Captiv.

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 6 kwie 2018, o 07:54

Niestety u mnie problem nie został całkowicie rozwiązany. Dalej mam zwłokę w przyspieszeniu po naciśnięciu pedału gazu.

lukaslacetti
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Imię: Łukasz
Chevi: Lacetti 1.6
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: lukaslacetti » 6 kwie 2018, o 16:13

map sensor lub przepływomierz nie wiem co tam masz
ale nie sprawdzales napewno

groszek_11
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 8 cze 2016, o 12:46
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2,2D 184KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: groszek_11 » 6 kwie 2018, o 16:29

Dzisiaj diagnoza, wyszło: przepływomierz (cena 750 zł) i 1 świeca (180 zł/szt.) + robocizna.
Czekam na części i w przyszłym tygodniu wymiana.
Dam znać czy pomogło i co dalej.

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 7 kwie 2018, o 18:40

Map sensor czysty. Błędów nie mam ani z sensora ani z przeplywki.

groszek_11
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 8 cze 2016, o 12:46
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2,2D 184KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: groszek_11 » 9 kwie 2018, o 17:50

Czy ktoś wie lub zna jakiś link do sklepu gdzie można dostać "zamiennik" przepływomierza?
Te 750 zł to mi dzisiaj rzucili w ASO GM'a.
Na necie na "A..gro" są po 350-420 zł?, ale nie jestem pewny czy to ten.
Tak wyczuwam, że ktoś mnie w bambuko chce zrobić, bo cena x100%?? Chyba, że są tylko dostępne w ASO.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 16 kwie 2018, o 08:35

witam,
mam na zbyciu oryginalny uzywany przeplywomierz do Captivy ACDelco. Kupiłem kilka miesięcy temu bo też myślałem że to przepływka - 180zł.
Mam też zapasową przepustnicę.
u Mnie podobne objawy z brakiem mocy.
po sprawdzeniu u mechanika zasugerował że jest dziwne podciśnienie w kolektorze. Sugerował wyczyszczenie egr i kolektora (demontaż). Objaw był taki że przepustnica była cały czas otwarta (pozycja 16,5%) - po prostu nie reagowała. tylko przy wypalaniu dpf działała normalnie (na wolnych obrotach 80%, po przygazowaniu na max. spadała do 16%).
po kilku dniach namysłu , postanowiłem kupić MAP Sensor (używka 50zł) i o dziwo wszystko ruszyło. wróciło prawidłowe podciśnienie w kolektorze ssącym, brak błędów, moc wróciła, spalanie spadło. po prostu inny samochód.
tak było przez kilka dni. zauważyłem że tak jakby coś się przycinało z tym map sensorem. raz działa , wyjadę na autostradę i się zacina (przepustnica nie otiwera sie i zamyka tylko stoi w miejscu). wyłączę auto na chwilę , i problem znika na kilka-kilkanaście km. na następny dzień wszystko przez chwilę znowu działa i po kilkunastu km znowu przycinka.

Ktoś może podejrzewa co to może być? jak już wspomniałem , od pierwszych objawów kilka miesięcy temu wymieniłem przepustnicę, przepływomierz, map sensor (mój oryginalny rzeczywiście był uszkodzony) - po jego wymianie widać symptomy poprawy i powrotu do normalności tylko to przycinanie się.

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 16 kwie 2018, o 11:54

Czy map sensor wywalał błąd?

groszek_11
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 8 cze 2016, o 12:46
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2,2D 184KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: groszek_11 » 16 kwie 2018, o 13:14

W mojej Captivie w czwartek zrobiono: wymiana jednej świecy, wymiana filtra powietrza i wyczyszczenie (przedmuchanie) przepływomierza. Mechanik powiedział, że jak zobaczył jak jest zawalony filtr i przepływomierz, to stwierdził że przed wymianą na nowy przepływomierz, spróbuje go najpierw tylko przeczyścić.
Świeca była bezdyskusyjna, na szczęście w dieslach nie trzeba wymieniać od razu wszystkich, można pojedynczo (tak twierdzi).
W piątek jazda próbna, ale dosyć krótka (około 10 km na autostradzie) i na tą chwilę pomogło.
Moc jest ze mną ;)
Koszt całej operacji 400 zł
Dopiero w przyszłym tygodniu będę miał okazję pojechać gdzieś dalej i przetestować dłużej.

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 16 kwie 2018, o 14:51

krzyzowiec pisze:
16 kwie 2018, o 11:54
Czy map sensor wywalał błąd?
odłączony wywalał błąd - podłączony nie.
wstawiłem nowy map sensor i jak ręką odjął - wszystko wróciło do normy (ale tak jak wspomniałem jakby przerywał pracę).
włącze samochód na jawołym biegu (przepustnica 80% czyli zamknięta, przepływomierz pokazuje 5-6g/s), dodam gazu przepustnica otwiera się na max. Po np. 5 minutach dalej na biegu jałowym (nie rusząjąc gazu) przepustnica sama się otwiera na 16% a przepływomierz skacze z 5-6g/s na 14-15g/s. musnę gazem i wraca wszystko do normy. w trasie się zacina na amen i jest cały czas otwarta (na 16%).
filtry (oleju, powietrza , kabiny i paliwa) wymieniam z każda zmianą oleju (co ok.10-13tys).
sprawdzone na 2 przepływomierzach, 2 map sensorach i 2 przepustnicach.

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 16 kwie 2018, o 21:34

A czy występuje dziura w gazie? Po naciśnięciu pedalu gazu po zmianie biegu jest zwłoka zanim auto zaczyna przyspieszać?

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 17 kwie 2018, o 07:49

powiem ci ze z dolnych obrotów dziury nie ma (choć mogłoby być lepiej , idealnie idzie w górę, problemy zaczynają się na trasie powyzej 3-3,5 tys. powyżej 4-4,5tys pojawia się błąd P0101 lub P0111.

dzis kolejny objaw - podczas sprawdzania błędów na icar bluetooth (przepustnica była zacięta) pojawił się błąd P0404 czyli błąd EGR.
po skasowaniu błędu przepustnica się zamknęła i działała prawidłowo (na ciepłym silniku). dziś rano znowu zacięta (otwarta)
podejrzewam że EGR (uszkodzenie lub nagar) to winowajca moich problemów.

pozostaje mi zdemontować kolektor i egr , wyczyścić i sprawdzić go i ew, wymienić.

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 17 kwie 2018, o 09:35

U mnie na 6. biegu przy 3 tys. obrotow przestaje przyspieszać

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 17 kwie 2018, o 10:12

@krzyzowiec,
sprawdz i wyczysc:
przeplywomierz, map sensor i filtr powietrza.
masz apke bluetooth i odb2 icar ? jesli tak to sprawdz sobie przeplywomierz, przepustnice i map sensor.
mozesz podrzucic dane - porownamy.

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 17 kwie 2018, o 10:29

Filtr wymieniony, sensor i przeplywka czyszczone - bez zmian. Zastanawiam się, czy to nie jest problem ze sterowaniem turbiny, bo tak podejrzewał jeden z mechaników

pokrywek
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Imię: Konrad
Chevi: Captiva 2.2 2011 4x4
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: pokrywek » 17 kwie 2018, o 10:34

podjedz sobie na kompa (ok.50zł) niech ci sprawdzi turbine czy nie ma przeladowania .

krzyzowiec
Obserwatorek
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:06
Imię: Łukasz
Chevi: Captiva LTZ 2.2 2013
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Brak mocy przy wyższej prędkości

Post autor: krzyzowiec » 17 kwie 2018, o 18:54

Na jałowym przepustnica 16,1, przepływka ponad 13 g/s, ciśnienie w kolektorze 1,04.
Po przygazowaniu przepustnica na 74,5, przeplywka ok. 12 g/s, cisnienie 0,93 bar.
Podczas przygazowania mam max 1,5 bara ciśnienia. Po ok 2 minutach przepustnica wraca na 16%

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości