Skrót TCM

Tutaj dyskutujemy o Chevrolet Rezzo
ODPOWIEDZ
robert2008k
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 18 cze 2017, o 00:05
Imię: Robert
Chevi: Rezzo + LPG
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Skrót TCM

Post autor: robert2008k » 14 kwie 2018, o 11:55

Witam, mam pobieranie prądu podczas postoju. Zlokalizowałem bezpiecznik który za to odpowiada. Z instrukcji wyczytałem że jest to TCM, co to oznacza?

szmar
Aktywny
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014, o 12:07
Imię: Mariusz
Chevi: Nubira 1.8 SW
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: szmar » 14 kwie 2018, o 13:36


robert2008k
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 18 cze 2017, o 00:05
Imię: Robert
Chevi: Rezzo + LPG
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: robert2008k » 14 kwie 2018, o 17:27

Dzieki za odpowiedz ale nadal nie wiem gdzie tego szukac i za co ten modul odpowiada... W instruckcji, która juz wczesniej czytalem nic nie znalazlem...


robert2008k
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 18 cze 2017, o 00:05
Imię: Robert
Chevi: Rezzo + LPG
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: robert2008k » 15 kwie 2018, o 10:38

Cieszę sie bardzo że jestes tak pomocny ale nadal nic z tego nie wiem. Raz czytam o module skrzyni biegów a raz o transmisji kontroli trakcji ABS. Można jaśniej? Gdzie mam tego szukać? Co to jest ten TCM?

szmar
Aktywny
Posty: 94
Rejestracja: 28 gru 2014, o 12:07
Imię: Mariusz
Chevi: Nubira 1.8 SW
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: szmar » 15 kwie 2018, o 12:43

Transmission Control Modules TCM w uproszczeniu umożliwia ruszenie na śliskiej nawierzchni i w związku z tym musi mieć powiązanie z ABS bo też działa poprzez przyhamowanie koła które ma zbyt duże obroty a wiec się ślizga.
https://www.youtube.com/watch?v=MrVJdRRy1Wc
https://www.youtube.com/watch?v=5PpTuT3QI-g
http://akademia.autoswiat.pl/baza-wiedz ... eczenstwa/
https://www.motofakty.pl/artykul/abs-es ... cyjne.html
https://dajemyrade.pl/artykul/rozszyfro ... k-dzialaja

robert2008k
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 18 cze 2017, o 00:05
Imię: Robert
Chevi: Rezzo + LPG
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: robert2008k » 15 kwie 2018, o 14:13

Przeczytałem, pooglądałem, wiem do czego służy. Teraz najistotniejsze pytanie: gdzie to znaleźć w moim samochodzie. Przypominam że nadal szukam przyczyny pobierania prądu na postoju przez TCM...

Awatar użytkownika
zzzz
Profesjonalista
Posty: 852
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Imię: Zbyszek
Chevi: Cruze 1.8 LT+ z LPG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: zzzz » 15 kwie 2018, o 14:26

a oglądałeś schemat elektryczny co z tego bezpiecznika jest zasilane?

robert2008k
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 18 cze 2017, o 00:05
Imię: Robert
Chevi: Rezzo + LPG
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: robert2008k » 15 kwie 2018, o 15:56

To jest bardziej skomplikowane niż się może wydawać. Ze schematu jaki znalazłem (w instrukcji go nie ma) wynika, (jeśli dobrze to czytam), że pod tym bezpiecznikiem jest TCM, immobilajzer oraz ECM. Jeszcze bardziej się to zagmatwało {:/ {:/
Poniżej link do schematu, 12 strona

http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... 9A.pl.html

Awatar użytkownika
zzzz
Profesjonalista
Posty: 852
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Imię: Zbyszek
Chevi: Cruze 1.8 LT+ z LPG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: zzzz » 15 kwie 2018, o 19:36

tak na początek to podaj ile tego prądu jest , jak go mierzysz (i który to bezp bo mi się nie chce szukać) a potem powiedz czemu się doczepiłeś do TCM a nie do ECM ?

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3665
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: Regulus » 15 kwie 2018, o 21:15

Immo musi prąd pobierać, żeby działał. Rzeczywiście zacznij od zmierzenia pobieranego prądu.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

robert2008k
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 18 cze 2017, o 00:05
Imię: Robert
Chevi: Rezzo + LPG
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: robert2008k » 15 kwie 2018, o 21:57

Zaczęło się od tego że padał mi akumulator. Ponieważ była zima wymieniłem na nowy. Czasem jeździłem codziennie więc problem się nie ujawniał. Ale to jednak nie rozwiązało problemu bo auta stojącego 4 dni w temperaturze dużo plusowej jaka ostatnio już panuje nie dało się uruchomić.
Prąd pobiera 0,27 ustawiając na 20 A, z tego co wyczytałem dopuszczalną wartością jest do 0,05. Wyciągałem wszystkie bezpieczniki po kolei, gdy wyciągnąłem bezpiecznik TCM pomiar spadł do 0,02 czyli zadowalający.
Ze schematu bezpieczników zamieszczonego w instrukcji wyczytałem że to właśnie TCM. Bezpiecznik ten znajduje się w kabinie, obok lewej nogi.
Gdyby to były światła, radio czy coś innego- prostszego, poradziłbym sobie szukając przyczyny w żarówce, złym podłączeniu czy coś w tym stylu. Ale w tym przypadku nie wiem czego szukać, od czego zacząć... :nerwy

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10142
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: wszim » 15 kwie 2018, o 22:47

Ten był jedyny na którym spadł prąd czy zatrzymałeś na nim i dalej nie sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3665
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: Regulus » 15 kwie 2018, o 22:59

Przy nowym akumulatorze 0.3 A nie powinno też stanowić problemu - przez 4 dni to 30 Ah - a pojemnosci masz pewnie ze 400? Ja nie mówię, że to jest dobrze, bo to tak jakbyś miał ciągle zapaloną 4-watową żaróweczkę, ale że to chyba nie jedyna przyczyna.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
zzzz
Profesjonalista
Posty: 852
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Imię: Zbyszek
Chevi: Cruze 1.8 LT+ z LPG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: zzzz » 15 kwie 2018, o 23:03

0,27 A to jest za dużo. ps: skąd Ci się wzięło 400Ah?

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10142
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: wszim » 15 kwie 2018, o 23:40

No coś się naszemu Regulusowi pokićkało. 0,3A to zdecydowanie za duży prąd spoczynkowy.

robert2008k
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 18 cze 2017, o 00:05
Imię: Robert
Chevi: Rezzo + LPG
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: robert2008k » 16 kwie 2018, o 07:59

wszim pisze:
15 kwie 2018, o 22:47
Ten był jedyny na którym spadł prąd czy zatrzymałeś na nim i dalej nie sprawdzałeś?
Sprawdziłem wszystkie, ten wadliwy obwód TCM był trzecim od końca :x Zajęło mi to ponad godzine

Widzę że nadal nic nie wiemy....

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10142
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: wszim » 16 kwie 2018, o 08:57

Bo wygląda, że tym bezpiecznikiem zasilasz większość obwodów elektroniki samochodowej. Nie masz nic wpiętego do gniazda OBD2? Masz instalację LPG? Masz alarm? Zacząłbym od weryfikacji dołożonych obwodów niefabrycznych.

robert2008k
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 18 cze 2017, o 00:05
Imię: Robert
Chevi: Rezzo + LPG
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: robert2008k » 16 kwie 2018, o 11:28

Mam LPG, bezpiecznik na zewnątrz 20 A, wypięty nic się nie zmienia. Pod gniazdo diagnostyczne nic nie jest wpięte a podłączając OBD2 nie wykazuje błędów. Alarmu nie mam, jest tylko centralny,chyba oryginalny, miga kontrolka. Auto mam sprowadzone z Niemiec rok temu. Może coś jest dołożone o czym jeszcze nie wiem ale przez rok użytkowania chyba bym już zauważył...
Dodatkowo dziś, jak jechałem do pracy zaczęły mi falować obroty ale to chyba nie ma nic wspólnego z powyższym. Pooglądam jak wrócę do domu krokowy itd

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3665
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: Regulus » 16 kwie 2018, o 13:08

wszim pisze:
15 kwie 2018, o 23:40
No coś się naszemu Regulusowi pokićkało. 0,3A to zdecydowanie za duży prąd spoczynkowy.
Zgadzam się, Rezzo to nie traktor :oops:
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 10142
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: wszim » 16 kwie 2018, o 13:51

robert2008k pisze:
16 kwie 2018, o 11:28
Mam LPG, bezpiecznik na zewnątrz 20 A, wypięty nic się nie zmienia. P
Sterownik LPG z reguły ma 2 bezpieczniki. Taki 20A do obsługi elektrozaworów i drugi 5 lub 7,5A zasilający elektronikę sterownika. Co to za instalka?

robert2008k
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 18 cze 2017, o 00:05
Imię: Robert
Chevi: Rezzo + LPG
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: robert2008k » 16 kwie 2018, o 18:46

Jakas wloska instalacja. Własnie ide do gazownika, dowiem sie czy sa 2 bezpieczniki

robert2008k
Obserwatorek
Posty: 36
Rejestracja: 18 cze 2017, o 00:05
Imię: Robert
Chevi: Rezzo + LPG
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Skrót TCM

Post autor: robert2008k » 17 kwie 2018, o 08:58

Jest tylko jeden bezpiecznik 20 A, z reszta nawet jakby jakiś jeszcze był to nie pobiera nic innego prądu jak tylko ten obwód odpowiadający za TCM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezzo”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości